Huuliherpes puhkesi alahuulessa kun ylähuulen oli juuri parantunut
Kommentit (26)
Minulla ollut aina ennen herpes huulessa, nyt nenän alla. Hirveä kutina nenässä.
Mulla oli ennen herpes huulessa, nykyään nenän sisällä. Se on tooosi kipeä, kirvelee jne. Ei kärsi niistää yhtään, tai rupi aukeaa. Usein herpes leviää niin, että sitä näkyy sieraimesta ja se leviää yhtenä pötkönä nenän alle. Ottaisin mieluummin huuliherpeksen...
Asikloviiria tablettina heti kun huomaa herpeksen ensimmäiset oireet. Joskus se estää puhkeamisen kokonaan tai jos rakkula on jo ehtinyt nousta, se paranee huomattavasti nopeammin kuin ilman lääkettä.
Herbes johtuu elimistössä olevasta viruksesta. Kaikilla ihmisillä on se, mutta kaikille se ei puhkea. Voit toki syyttää huonoa hygieniaa, mutta kannattais ottaa ensin asioista selvän.
Ei riipu hygieniasta! Herpeshän tulee, kun haluaa! Monestihan, kun saat estettyä puhkeamasta yhteen paikkaan, niin puhkeaa toiseen. Tai kun yhdestä paikasta paranee, niin tulee toiseen. Itsellä nykyisin usein sieraimen sisällä ja kun sieltä paranee, niin vielä siirtyy huulen yläreunaan, Viheliäinen vaiva, josta toivoisi pääsevänsä eroon!
Vierailija kirjoitti:
Asikloviiria tablettina heti kun huomaa herpeksen ensimmäiset oireet. Joskus se estää puhkeamisen kokonaan tai jos rakkula on jo ehtinyt nousta, se paranee huomattavasti nopeammin kuin ilman lääkettä.
Valciclovir on parempi. Päivän kuuri kun taas acyclovir on 5 päivää.
Joopa joo. Ihan satua nää trollaukset.
Onko tällä palstalla joku herpes trolli?
Vierailija kirjoitti:
Herbes johtuu elimistössä olevasta viruksesta. Kaikilla ihmisillä on se, mutta kaikille se ei puhkea. Voit toki syyttää huonoa hygieniaa, mutta kannattais ottaa ensin asioista selvän.
Ei kaikilla ihmisillä ole herpestä.
Kauhea riesa se on. Mulla eka kerta nyt sellainen, että tuli alahuuleen ja parani nopeasti mutta tuli toinen
samalla huulen oikealle puolelle.
Vastustuskyky heikoilla, kun herpes puhkeaa rakkulaksi. Lepoa, stressi pois ja penslaa rupea apteekin desinfiointiaineella (sillä kirvelemättömällä jos et kestä kirvelyä).
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen herpes huulessa, nykyään nenän sisällä. Se on tooosi kipeä, kirvelee jne. Ei kärsi niistää yhtään, tai rupi aukeaa. Usein herpes leviää niin, että sitä näkyy sieraimesta ja se leviää yhtenä pötkönä nenän alle. Ottaisin mieluummin huuliherpeksen...
Onko sulla hiv tai joku muu immuunijärjelstelmää heikentävä sairaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla hiv tai joku muu immuunijärjelstelmää heikentävä sairaus?
Ei tuohon hiviä tarvita. Ihan normaalin kehon hetkittäinen ylirasitustila riittää ja se, että vastustuskyky notkahtaa väsymyksen, huonon ravitsemuksen ja ylikuormituksen ja stressin takia. Keho viestittää, että nyt menee liian lujaa ja on paikallaan himmata hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea riesa se on. Mulla eka kerta nyt sellainen, että tuli alahuuleen ja parani nopeasti mutta tuli toinen
Herpes usein ikään kuin "kiertää kehää" eli kun se saadaan tukahdutettua yhdestä paikasta, tykytys yrittää uudestaan ulos muualta; toiselta puolelta suuta tai jopa sieltä nenän limakalvolta. Välillä tuntuu, että jos ei päästä rakkulaa puhkeamaan läpi, niin homma "kostautuu" hammasvihlontana tai jopa orastavana virtsatieoireiluna. Niin oudolta kuin se kuulostaakin! Jotain kautta oireilu yrittää kehosta ulos. Aikansa kun jaksaa taistella sitä vastaan levolla ja terveellisellä ruoka- ja vitamiinibuustauksella, niin oireilu hiipuu. Näin omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herpes usein ikään kuin "kiertää kehää" eli kun se saadaan tukahdutettua yhdestä paikasta, tykytys yrittää uudestaan ulos muualta; toiselta puolelta suuta tai jopa sieltä nenän limakalvolta. Välillä tuntuu, että jos ei päästä rakkulaa puhkeamaan läpi, niin homma "kostautuu" hammasvihlontana tai jopa orastavana virtsatieoireiluna. Niin oudolta kuin se kuulostaakin! Jotain kautta oireilu yrittää kehosta ulos. Aikansa kun jaksaa taistella sitä vastaan levolla ja terveellisellä ruoka- ja vitamiinibuustauksella, niin oireilu hiipuu. Näin omalla kohdallani.
Mene nyt ihmeessä lääkärille ja pyydä vuoden kuuri valcicloviriä, vaikkapa 2x1g päivässä. Käytä lääkekattoa jotta ei tulisi maksamaan kuin 600e.
Vuoden jälkeen pidät paussin ja katsot puhkeaako uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt ihmeessä lääkärille ja pyydä vuoden kuuri valcicloviriä, vaikkapa 2x1g päivässä. Käytä lääkekattoa jotta ei tulisi maksamaan kuin 600e.
Vuoden jälkeen pidät paussin ja katsot puhkeaako uudestaan.
En missään nimessä söisi vuotta lääkkeitä huuliherpeksen takia. Tai no itselläni ei nouse kuin yksi satunnainen rakkula pari kertaa vuodessa. Ei se niin kauheaa ole, etteikö sitä kestäisi. Toista on virtsatietulehduksen kanssa. Silloin hakeudun viivana lääkäriin ja vedän ihan mitä troppia tahansa, että oireet helpottavat. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Onko pimpinhuuli? Se alahuuli.
Ja sulla terskan huuli...
Vierailija kirjoitti:
Onko pimpinhuuli? Se alahuuli.
Tiedoksesi että huuliherpes on eri kuin sukupuoliherpes.
Netissä väittävät, lysiinikuurilla saisi pysymään poissa pidempään. En tiedä toimiiko mutta kannattanee kokeilla.