Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko duunarina olemisessa jotain vikaa?

Vierailija
23.04.2021 |

Paljon on keskusteluja yhteiskuntaluokista, ”mistä tunnistat keskiluokkaisen” yms. Mutta, mikä vika duunarina olossa on? Halveksutaanko sitä ylemmissä yhteiskuntaluokissa? Voiko duunari olla keskiluokkainen?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen, mutta viihdyn parhaiten duunareiden kanssa. Heidän kanssa on rentoa keskustella ja viettää aikaa. Ei tarvi hienostella tippaakaan. Lähipiirissäni on enimmäkseen duunareita. 

Voisin olla duunari, mutta lapsuuden haaveammatin sai vain yliopistolta. Ehkä olen henkisesti duunari...

Vierailija
62/80 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka on aidosti tyytyväinen itseensä ja tilanteeseensa, ei tuollaisia mieti, koska niillä ei ole mitään väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei! Kaikilla on paikkansa ja tehtävä.

Pari vuotta sitten kävin Thessalonikissa. Roska-auto pysähtyi jokaisen roskiksen kohdalla. Takana roskia tyhjentämässä oli kaunis nuori nainen, jolla oli vaalea irokeesitukka. Nainen oli reipas, ylväs ja niin karismaattinen etten ole moista nähnyt. Hetkessä hän tyhjensi roskat ja heilautti kuskille suuren hanskan peittämää kättään, jolloin kuski ajoi seuraavan pöntön luo.

Olkaa ylpeitä itsestänne ja työstänne.

Vierailija
64/80 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on sekalainen sisarussarja, ekonomi, opettaja ja duunari. Duunari tosin eteni rakennusmiehestä rakennustarkastajaksi, on rakentanut oman talon ja kesämökin, joten en näe häntä mitenkään erilaisena. Meillä on kaikilla sama kasvatus, duunari oli vaan koulussa heikko ja oppi käytännössä paremmin.

Miksi hän olisi sen enemmän persu tai ihmisiä arvosteleva kuin mekään? Siksikö, että työpaikka on rakennuksilla?

Veikkaan, että minä eniten kouluja käyneenä olen se juntein ja tunteella elävin meistä.

Ihmettelen tätä kapeaa ajattelun latua jota nykyään korostetaan. Persut on automaattisesti paha, koronakriitikot hörhöjä ja duunarien lapset adhd:ita. Aikuiset ihmiset ovat kuin lapsia hiekkalaatikolla.

Persut on pahoja ja korona kriitikot on hörhöjä. Duunarit on täysin ok.

persut elättävät sinutkin, olisit kiitollinen.

Minä olisin erittäin tyytyväinen ,mikäli persut elättäisivät edes itsensä. mutta tämä on turha toivo.

Suomen suurimman puolueen kannattajat elättävät tilastojen mukaan pienen vasemmiston työtävieroksuvan porukan.

Vierailija
65/80 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunarit sentään osaa tehdä jotain.

Tässäpä tulikin tiivistettynä se, mitä joissain viesteissä sanottiin. Duunarin mielestä hän on ainoa joka on pätevä ja osaa tehdä töitä.

Vanhemmassa polvessa on ollut rautaisia ammattilaisia, mutta nykyään kuulee pelkkää huonoa valmistuvien ammattitaidosta ja työmoraalista sekä koulutuksen tasosta.

Vierailija
66/80 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööri hyvin huonosti jo alunperin työllistäneeltä alalta, mutta lehdenjakajana (autolla) olen nyt ja pidän siitä työstä. Se on niin rentoa, kun työaika on lyhyt ja silti saan palkan, jolla tulen toimeen aivan hyvin. Työt ei tosiaan seuraa kotiin. En ole koskaan ollut sitä tyyppiä, että palkan olisi oltava niin suuri, että saan ostettua tuhansien eurojen asioita, esim. jonkun kympppitonnien veneen, mökin tms.

Vierailija
67/80 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo koskaan aiemmin miettinyt, että olisin duunarina jotenkin alempiarvoisempi kuin akateemiset. Mutta kun aikansa lukee keskusteluja ja uutisia joissa nimenomaan korostetaan sitä duunareiden ja keskiluokan eroa ja hakemalla haetaan eroavaisuuksia, niin hieman se laittaa mietityttämään. Mutta siltikin, oon duunari ja ylpeä työstäni ja täysin oikeutettu elämään just semmosta elämää kuin haluan.

Vierailija
68/80 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

duunarissa ei ole mitään vikaan jos ei ole persu tms. Sitten jos duunariuteen aletaan liittämään rasismi tai persurikollisuus niin aletaan mennä pieleen.

Persu sitä ja persu tätä, näin hokee papukaijan lailla silakka mätä.

no sano suoraan jos olet sitä mieltä että rasismi ja duunari kuuluvat yhteen. Koska itse tunnen paljon duunareita jotka eivät ole rasisteja eikä persuja.

Sanon sinulle mädälle paskaläjälle suoraan että rasismi ja persu eivät kuulu yhteen. Tunnen itse paljon persuja jotka eivät ole rasisteja. Lopeta tuo idioottimainen paskanjauhamisesi.

outoa jos totta. Miksi ihminen joka ei ole rasisti olisi puolueessa jonka ainoa juttu on rasismi?

Vierailija
69/80 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin duunariuden. Nyt nostan osinkoja yrityksestäni nimeltä suomi oy.

Vierailija
70/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Kaikkia tarvitaan, ja jokaisella on paikkansa yhteiskunnassa. Tärkeintä on hyvä sydän ja luonne. Itse kouluttauduin korkeasti siksi, koska olen täysin teoreettinen ihminen (esim. kädentaitoni ovat suorastaan surkeat), eikä ammattikoulussa ollut mitään minua kiinnostavaa linjaa.

Vierailija
71/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ja se että duunarin elämän tarkoitus on rikastuttaa muita itse hyötymättä

Vierailija
72/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Eikö tärkeintä pitäisi olla, että ylipäätään tekee rehellistä työtä, joka on edes suht. siedettävää, ja jolla tulee toimeen?

Vierailija
73/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI mitään vikaa! Itse olen kovin keskiluokkainen ja markkinointihommissa ja suunnittelen opiskelevani maalariksi. Siis maalaaman taloja en tauluja. 

Vierailija
74/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että duunarin mielestä vain duunarit tekevät oikeita töitä, muut on jotain herroja jotka luulevat olevansa jotakin, vaikkei ne mistään mitään ymmärrä. No, tervetuloa vaan sinne korkeasti koulutettujen asiantuntijoiden joukkoon, varmasti ihan käden käänteessä syntyisi esimerkiksi ohjelmisto, talon piirustukset laskelmineen, tai vaikkapa piirilevykaavio, joka oikeasti myös toimisi niin kuin pitää.

Monen duunarin mielestä he ovat pätevämpiä mihin tahansa korkeakoulutetun hommaan kuin kyseistä työtä oikeasti tekevät, ja tätä mielipidettä myös mölytään suureen ääneen siellä tupakkapaikalla samalla kun haukutaan kaikki ylemmässä asemassa olevat kollegat.

Duunarin maailmankuva on mustavalkoinen, duunari tietää kaiken paremmin, on firman tärkein työntekijä ja on aina oikeassa. Asioista ei voi keskustella järkevästi ja analyyttisesti, koska duunari on päättänyt mielipiteensä ja pysyy siinä, vaikkei sen taustalla olidi mitään faktapohjaa tai tutkimustietoa.

Duunari myös ilmoittaa lapsilleen, että nämähän ei mihinkään lukioon mene, vaan amikseen ja oikeisiin töihin.

Toki siellä täällä on fiksujakin duunareita, mutta valitettavan moni stereotypia pätee useimpiin duunareihin.

Olen työskennellyt duunareiden kanssa, ja oli epäviihtyisin paikka missä olen ikinä ollut edellämainittujen seikkojen takia. Ulkonäköä myös kommentoitiin jatkuvasti ja ehdoteltiin ties mitä. Missään muussa (korkeakoulutettujen) työpaikassa ei ole ollut mitään vastaavaa jatkuvaa työkavereiden haukkumista, katkeruutta muita kohtaan ja naisten epämääräistä kohtelua.

Tämä tekstikö ei ollut mustavalkoinen?

Tämä teksti perustuu vuosien työkokemukseen sekä duunarien että korkeasti koulutettujen kanssa. Kun näkee molemmat maailmat ja kulttuurit ja asenteet, niin ero näiden välillä on häkellyttävän suuri.

Koulutetuksi ihmiseksi ajattelusi on silti hyvin tunnepitoista ja yksiulotteista.

En mitenkään aio uskoa että pelkkä koulutus tekee ihmisestä tietynlaisen. Kun ei vaan tee. On vielä siihen päälle paljon muutakin.

Suomessahan koulutuksen merkitystä liioitellaan. Kun tuolla on oikeasti ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa jotain jumalasta seuraavia vain koska koulutus ja status.

Osalla onneksi se kusi laskeutuu ajan kanssa. Itsehän ne eivät ole vaivastaan tietoisia ja kaikkein vähiten se heitä itseään haittaa.

Vierailija
75/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekevät niin parhaita.Arvostan osaamista enempi kuin valkokaulus huuhaataAsiantuntijoita ilman kokemusta ök..tökkii.Kato sie mitä tien,hih hoh.

Vierailija
76/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ja kunnioitan duunareita ja käsillään työtätekeviä ihmisiä. Ne on Suomen talouden perusta.

Akateemisissa ärsyttää usein itsensä ylentäminen ja se että kirjasta on jotain luettu mutta päivääkään ei ole töitä tehty tai konkreettisesti tiedetä kokemuspohjalta asioista, kunhan kirjasivistyksellä brassaillaan.

Vierailija
77/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan ja kunnioitan duunareita ja käsillään työtätekeviä ihmisiä. Ne on Suomen talouden perusta.

Akateemisissa ärsyttää usein itsensä ylentäminen ja se että kirjasta on jotain luettu mutta päivääkään ei ole töitä tehty tai konkreettisesti tiedetä kokemuspohjalta asioista, kunhan kirjasivistyksellä brassaillaan.

Minulla oli juuri kunnia työn tilaajana seurata todellisen ammattilaisen työskentelyä. Aivan kuin taidetta, ei yhtään turhaa liikettä tai muuta tarpeetonta. Minulla tuli mieleen yhtymäkohta budolajin sensein työskentelyyn, kerta kaikkiaan lumoavaa.

Vierailija
78/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

duunarissa ei ole mitään vikaan jos ei ole persu tms. Sitten jos duunariuteen aletaan liittämään rasismi tai persurikollisuus niin aletaan mennä pieleen.

This. Itse olen duunari. Työpaikalla minua kuvottaa se, sanotaan suoraan rasistinen ja homofobinen puhe ja asenne, joka siellä vallitsee. Paitsi että sitä on todella vastenmielistä kuunnella, se myös alentaa minua koska se antaa muille kuvan, että kuulun tuohon ahdasmielisten junttien joukkoon. En koskaan lähtenyt opiskelemaan pidemmälle, mutta tykkään lukea ja harrastaa "keskiluokkaisia" juttuja Tietysti tulotasoni puitteissa. En koe, että minulla on mitään yhteistä esimerkiksi työkavereideni kanssa, mutta toisaalta en koe yhteistä keskiluokankaan kanssa. Olen mikä olen, tällainen outolintu, joka elelee omaa elämäänsä omilla ehdoillaan niin pitkälle kun se on mahdollista. Olen siis ikään kuin kahden maailman välissä. 

Vierailija
79/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä lähihoitajana on oppinut, että työni ei ole mitään enkä minä ole mitään. Mutta näin vaan mennään.

Vierailija
80/80 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin me tarvitaankaan tieteellistä tutkimusta, kun kaiken voi päättää kokemuspohjalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan