Miten pitkään pidät samoja rintaliivejä ennenkuin vaihdat puhtaisiin?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilu ja reipas kävely on sellasia juttuja että niiden aikana pidetyt vaatteet nyt tietysti pitää pestä heti tai ainakin ennen seuraavaa käyttökertaa, mutta mikä tää harha on että kainalo ja pimppa ei haise eikä oo likaisia jos ihminen ei ole urheillut? Todellakin haisee, ette vaan itse haista - kolme päivää pesemään pimppa ja kainalo haisee jo vieressä seisovan ihmisenkin nenään, etenkin jos sen päälle on vedetty sama likainen housu tai ylle sama liivi kuin aiemminkin. Ei tää etätyöaika oo mitenkään sellainen että emme hikoilisi tai ihollamme olisi bakteereja aivan kuten aina muulloinkin :D
Niin että miten se pimppa haisee. Kun sitä nimenomaan ei saakaan pestä sisältä päin ollenkaan.
Kun siinä oma bakteeri kantansa joka itse puhdistaa emättimen. Toki ulkosynnittimet ja peppu tulee päivittäin työssäkäyvän pestä-
Terve emätin ei haise, ellei siellä ole jotain tulehdusta.
Ja jos kävelee ulkoilutakissa ja t-paidassa koiran kanssa ulkona, niin ei todellakaan sitä ulkoilutakkia tarvitse joka ikisen kävelyreissu jälkeen pestä.
Mulla on itselläkin pimppa ja joo, emätin onkin se sisäosa joka kyllä huolehtii itse itsestään ellei sairautta ole - mutta reisien ja häpyhuulten välissä oleva hiki, virtsaroiskeet ja iholla olevat bakteerit ja juuri ne sieltä emättimestä ulos valuvat nesteet kuten valkovuoto kyllä ovat sellaisia juttuja että ne olisit hyvä pestä pois joka päivä edes kerran. Tässä ei ole kyse mistään mieslässyttäjien silakkahajuista vaan ihan tavallisista jokaisen ihmisen kehoon kuuluvista asioista. Tosi outoa lukea siitä miten moni ei pidä itseään puhtaana pesemällä itseään puhtaalla vedellä vaikka voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa lukea miten laiskoja ihmiset ovat pesemään itseään, maailmassa on niin paljon ihmisiä jotka eivät saa puhdasta vettä juodakseen ja joilla ei ole pesumahdollisuutta, ja täällä hyvätuloiset ihmiset kaikin mahdollisin tavoin selittävät sitä miksi heidän sukuelimensä ovat pesemättä päivätolkulla. Likainen kainalo ja haisujalkoväli toki on ihan ok, mutta että vielä selitellään että "en minä hikoa enkä haise" - hohhoijaa.
Siis anteeksi, minulta meni nyt kyllä täysin ohitse, missä sanottiin, että sukuelimet ovat pesemättä päivätolkulla? Tiedätkö sinä, mitkä ovat rintaliivit?
Juu tiedän hyvin, luin vaan monta kommenttia jossa ihmiset kertovat etteivät vaihda alushousuja edes toinen päivä ja pesulla ei käydä kuin kaksi kertaa viikossa. Älä nyt hyökkää lukemaan jutuistani sellaista mitä niissä ei ole. Pimppa pitää pestä ainakin kerran päivässä, ihan perus juttu, lapsille jo opetetaan nää. Kuvottavaa ajatella että ihmiset kulkevat samat taivehiet litisten useita päiviä. Mutta siis tehkää toki niin jos haluatte, emme me edes ikinä kohtaa toisiamme, ei mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa lukea miten laiskoja ihmiset ovat pesemään itseään, maailmassa on niin paljon ihmisiä jotka eivät saa puhdasta vettä juodakseen ja joilla ei ole pesumahdollisuutta, ja täällä hyvätuloiset ihmiset kaikin mahdollisin tavoin selittävät sitä miksi heidän sukuelimensä ovat pesemättä päivätolkulla. Likainen kainalo ja haisujalkoväli toki on ihan ok, mutta että vielä selitellään että "en minä hikoa enkä haise" - hohhoijaa.
Siis anteeksi, minulta meni nyt kyllä täysin ohitse, missä sanottiin, että sukuelimet ovat pesemättä päivätolkulla? Tiedätkö sinä, mitkä ovat rintaliivit?
Juu tiedän hyvin, luin vaan monta kommenttia jossa ihmiset kertovat etteivät vaihda alushousuja edes toinen päivä ja pesulla ei käydä kuin kaksi kertaa viikossa. Älä nyt hyökkää lukemaan jutuistani sellaista mitä niissä ei ole. Pimppa pitää pestä ainakin kerran päivässä, ihan perus juttu, lapsille jo opetetaan nää. Kuvottavaa ajatella että ihmiset kulkevat samat taivehiet litisten useita päiviä. Mutta siis tehkää toki niin jos haluatte, emme me edes ikinä kohtaa toisiamme, ei mitään hätää.
Lainaa sit sitä kenelle vastaat/kenen vastaukseen viittaat. Muuten oletus on, että vastaat aloitukseen.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Sen kun vaan oksennat ihan rauhassa. Alapään voi pestä vessanpöntöllä käsisuihkulla erikseen käymättä joka päivä turhaan koko suihkussa jos ei missään käy ei eikä mitään likaista työtä tee niin ihan turhaa kallista vettä lorottaa. Ikä ja erilaiset elämäntilanteet määrittelevät kenelläkin sen pesemisen tarpeen. Meillä alettaisiin kyllä puolisoni kanssa huomauttelemaan jos toinen haisee. Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa ja puolenvuoden välein vähintään pestään täkit ja tyynyt.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000005528064.html
Seitsemän litraa. Sen verran ihmisestä erittyy hikeä nukkuessa viikon aikana. Juuri hien, hilseen ja kosmetiikkajäänteiden vuoksi vuodevaatteet tulisi pestä ja vaihtaa säännöllisesti. Likaiset tyynyt ja peitot voivat pahimmillaan aiheuttaa esimerkiksi tukkoisuutta ja siten heikentää unenlaatua.
– Vuodevaatteiden vaihtovälissä on kyse ennen kaikkea hygieniasta: vaikka vuodevaatteita pesisi säännöllisesti, ihosta erittyvä hiki sekä lika imeytyvät tyynyn ja peiton kuituihin ajan myötä ja muuttavat kuidun rakennetta.
Tähän ei suihkussa käyminen auta mitään ja silti erittää hikeä nukkuessa vaikka olisi puti puhtaaksi puunattu. Lääkitykset voivat aiheuttaa voimakkaampaa hikoilua.
Hikeähän saisi pestä ihan koko ajan pois kun vaihdevuosissakin voi hikipuuskia tulla vähän väliä ja samalla iho kärsii kamalasta kuivuudesta jota liika vedelläkin jatkuvasti huuhtominen pahentaa kun se pelkkä vesikin kuivattaa. Sitten kun iho on vaurioitunut kuivuudesta niin bakteerit pääsevät jylläämään, se aiheuttaa hajua.
En ole tänä vuonna vielä kertaakaan vaihtanut.
Ehkä viikon tai pari. Haistan ne aina läpikotaisin ennen päälle laittoa ja pesuun mennessäkin ei haise miltään. Olen pikkutissinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole mielestäni mitenkään ylihygieeninen, mutta ajatus siitä että julkisilla paikoilla tunteja liikkuva tai muiden ihmisten kanssa työpaikalla tunteja päivässä viettävä ihminen ei pese kainaloitaan ja jalkoväliään vähintään kerran vuorokaudessa, on minulle todella vastenmielinen.
Jatkakaa toki.
Lisätään tähän se, että hampaidenpesuketjussa lukuisat ihmiset ylpeänä ilmoittivat, etteivät pese hampaitaan aamulla koska "en haise miltään". Eivät myöskään uskoneet kun me normaalihygieniset kerroimme että haistamme kyllä bussissa vieruskaverin tai työkaverin pesua tarvitsemattomat hampaat.
Jos nyt käytän rintsikoita tai urheiluliivejä?Illalla käsinpesu aina. Pikkikset ,sukat ,t-paita,joka ilta pyykki koriin.Jos edellämainitut on mukavat päällä,niitä saataa olla todella useampi samaa tuotetta.Eikä suinkaan samoja vaateita käytän viikoja.Jos esim. ulkoiluhousut tai verkat tuntuu hyvältä,niitäkin voi olla silloin 2-3kpl.Samaa ,samaa väriä.Usein perustuu siihen että ei montaa erilistä pesukoneen käyttöä.Pesen pyykit saman väristen vaateiden kanssa.Tietysti lajittelen pyykin.Ettei hikiset sukat kun saman väriset pikikset pyöri pesukoneessa sama pesu!Esimerkki: Aikoinaan kun olin nuori ,koti vaateina rennot verkat T-paita.Jotka oli mukava laitaa päälle.Kun ne oli samanlaiset.ihan edesmennyt naapurini kutsu ilta kahville.Oli jo eläkeelä ja kaipasi seuraa. Kerran penkoi kaapistansa isoja paitoja .Sanoi nämä on minulle pienet ,ethän loukaanu annan sinulle, kun sinulla aina sama T-paita.Paidat olivat jo elämää nähneet .kohteliaana otin 2 klp. pidin huolen ovat pääläni,jos kävin hänen puolella.En alkanut selitää,näitä omia vateitani satuu samoja sarjaa olla usesampi. Vaan anoin vanhalle naiselle ilon,anta itselleni jotain.2 aikansa elänyttä paitaa.mutta hänen ilo.en halunut viedä sitä häneltä.( anteeksi jos aihe meniki vierstä ja luki- häiriöni,en näe kirjotus virheeni)
Oikeastiko liikut niillä samoilla liiveillä joita käytät muutenkin? Et ole kuullut urheiluliiveistä jotka antavat paremmin tukea esim.juostessa yms.? Ei tulisi mieleenkään harrastaa liikuntaa noilla perusarkiliiveillä. Ja onpa täällä yllättävän paljon porukkaa joka hikoilee ihan perusarjessaan. Onko sitten ylipainoa vai mikä saa noin hikoilemaan että liivit hikiset pelkistä tavallisista arjen askareista.