Miksi kukaan haluaa päältätäytettävän pesukoneen?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo väkisin haluaa päältätäytettävän, vihaan noita laitteita! Sivustatäytettävä toimii näppärästi tasonakin, päältätäytettävä vaan pienentää tilaa entisestään. Ja sitä saamarin rummun pyörittämistä oikeaan kohtaan että saa auki, aina katkee kynsi ja revin käsivarren aina ottaessani pyykkejä ulos. Sanoin heti kun uuteen kotiin muutettiin että en muuten sitten hoida sen tyhjennystä jos on pakko tuollainen 🤬 olla. Pari kertaa kuitenkin tyhjentänyt ja joka kerta muistan miksi niin paljon vihaan noita
Miksette ostaneet sellaista konetta, joka pyöräyttää rummun automaattisesti oikeaan asentoon pesun päätyttyä?
Meitä on kaksi sairaseläkeläistä tässä joten tulot on sitä luokkaa että uutta ei osteta kun vanhakin toimii, ja vaimolla valitettavasti oli tuollainen vanha toimiva joka tuntuu aina ihan tahallaan jättävän sen luukun pohjalle ainakin kun minä olisin tyhjentämässä. Akuutimpeja hankintoja jonossa ihan riittävästi mutta haaveilen kyllä usein että jonain päivänä saisi siistin uuden sivustatäytettävän ja vielä kuivurin siihen päälle. Käytettynähän niitäkin kateltava mutta olisi se vaan hienoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota päältä täytettävän tyhjentämisen helppoutta. Meillä oli edellisessä asunnossa päältä täytettävä kone, jonka tyhjennys pesuohjelman päätyttyä oli hankalaa. Kyllä piti kumarrella ja melkein sukeltaa sinne rumpuun, että sai ne alimmaisetkin vaatteet pois. Kun mulla oli selkä kipeänä, piti pyytää mies avuksi, kun en kertakaikkiaan pystynyt kumartumaan ja kurottamaan niin paljon, että olisin saanut pyykit sieltä pois. Enkä mä ole edes mikään 150cm hukkapätkä, vaan ihan normaalipituinen 166cm nainen.
Nykyisessä asunnossa on edestä täytettävä kone, ja täyttö ja tyhjennys onnistuu hyvin koneen edessä lattialla istuen. Ei tarvitse kumarrella tai kurotella yhtään.
No, en kyllä mihinkään lattialle istumaan ala, enkä liioin kumartelemaan millekään eteen aukeavaan luukkuun. Kyllä ne pitää pois saada ihan seisaaltaan.
Minä en ole löytänyt sellaista pesukonetta, jotta tuo onnistuisi. Pitäisi varmaan asentaa edestä täytettävä kone jollekin korokkeelle. Tällaista ratkaisua voisi kyllä harkita, jos joskus muutetaan. Tässä nykyisessä asunnossa se ei valitettavasti ole mahdollista.
En pysty könyämään kyykyssä tai polvillani lattialla selkävaivojen vuoksi. Ja sopiihan se päältätäytettävä paljon pienempään tilaan. Harvassa kerrostaloasunnossa on tilava pesuhuone kodinhoitohuoneesta puhumattakaan. Peskoneelle varattu paikka on usein niin kapea, että ei siihen edestä täytettävä edes mahdu.
OT: Minulla on joitakin tuttuja lestadiolaisperheitä ja kaikissa on edestä täytettävät pesukoneet sekä kuivausrummut. Eipä päältätäytettävällä koneella juurikaan tee mitään monilapsisessa perheessä, jossa pyykkiä tulee runsaasti. Ja kun asuvat omakotitaloissa, niin niissä on paremmat tilatt isoille koneillekin.