Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaa päältätäytettävän pesukoneen?

Vierailija
23.04.2021 |

Eikö ole ruma ja hankala?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä on aina ollut päältä täytettävä ja tulee olemaan.En ikimaailmassa huolisi mitään etuluukkumallista, hankalaa käyttää .

Jos edestä/sivusta täytettän pesukoneen käyttö on hankalaa, niin syy on käyttäjän omassa vartalomallissa ja motoriikassa. Olisko liikaa läskiä tai nivelet paskana? Koneessa ei ole mitään vikaa.

Ei ole kmpaakaan, vaikka ikää jo onkin.

Jotkut ei vaan tykkääääää. Sehän on ihan sama kuin autoissa, toiset ei tykkää farmareista  ja toiset tykkää.....

Vierailija
42/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi. Keetuttaako, kun en kerro tarkemmin? Senkin kakkatrolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu pieneen tilaan. Itselleni myös kätevä, kun ei tarvitse kumartua toisin kuin edestä täytettävän kohdalla täytyisi.

Vierailija
44/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi kyykkiä, paljon mukavampi täyttää ja tyhjätä. Edellisessä asunnossa ei ois ees edestä täytettävä mahtunu, eikä kyllä nykysessäkään, leveydeltään.

Olisko käyttäjä itse  liian leveä niin, että pesukoneen leveydestä joutuu tinkimään?

Vierailija
45/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina melkein kuuskymppisen elämäni aikana ollut päältätäytettävä, en oo edes harkinnut edestätäytettävää, ihan tottumiskysymys varmaan ja oppisin sen kanssa ehkä elämään. Mutta ainakaan ton päältätäytettävän kanssa ei tarvitse niin paljon kumarrella tyhjentäessä. 

Vierailija
46/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota päältä täytettävän tyhjentämisen helppoutta. Meillä oli edellisessä asunnossa päältä täytettävä kone, jonka tyhjennys pesuohjelman päätyttyä oli hankalaa. Kyllä piti kumarrella ja melkein sukeltaa sinne rumpuun, että sai ne alimmaisetkin vaatteet pois. Kun mulla oli selkä kipeänä, piti pyytää mies avuksi, kun en kertakaikkiaan pystynyt kumartumaan ja kurottamaan niin paljon, että olisin saanut pyykit sieltä pois. Enkä mä ole edes mikään 150cm hukkapätkä, vaan ihan normaalipituinen 166cm nainen.

Nykyisessä asunnossa on edestä täytettävä kone, ja täyttö ja tyhjennys onnistuu hyvin koneen edessä lattialla istuen. Ei tarvitse kumarrella tai kurotella yhtään.

Just tämä on syy, minä en suostu

a) istumaan kovalla lattialla

b) kahmimaan pyykkejä koneesta lattialle (aina on pölyä ym. sen verran lattialla että sitä tarttuisi puhtaisiin pyykkeihi)

Ei jumankauta minkälaisia kömpelöitä puupökkelöitä ja liikuntarajoitteisia tyyppejä Suomi on pullollaan, jos pitää pesukone täyttää lattialla istuen? Kyykkyasento on keksitty. Ja miksi pitäisi pyykkejä käyttää lattian kautta? Likaiset voi paasata suoraan pyykkikorista luukkuun ja puhtaat nostella ja suoristella vaate kerrallaan siihen pesukoneen päälle odottelemaan kuljetusta pyykkinarulle. Avaruusmatematiikkaa?

Vierailija
47/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kätevä ja vie vähemmän tilaa. Ei se sivustatäytettäväkään nätti ole. Ei pesukoneen tarvi olla kaunis. Se on vaatteiden pesua varten.

Vierailija
48/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset. Ei näy pikkuhousut ja rintaliivit.

Ai näinkö se oli... meillä päin kerrottiin, että lessujen mielestä pesukoneen lasiluukusta "paholaisen silmä" tuijottaa.... eli ei saa olla läpinäkyvää luukkua koneessa.

Saahan niitä luukullisia myös alas laskettavalla kaihtimella, jos tuo häiritsee.

Vierailija
49/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päältätäytettävä ja on tosi helppo. Enkä oo ees mikään pitkä ihminen.

Vierailija
50/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kumarrella.

No ompa hankalaa...

No minulle esimerkiksi on, kun olen sairastanut tasapainooni vaikuttaneen aivoinfarktin.

ohis

Vierailija
51/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota päältä täytettävän tyhjentämisen helppoutta. Meillä oli edellisessä asunnossa päältä täytettävä kone, jonka tyhjennys pesuohjelman päätyttyä oli hankalaa. Kyllä piti kumarrella ja melkein sukeltaa sinne rumpuun, että sai ne alimmaisetkin vaatteet pois. Kun mulla oli selkä kipeänä, piti pyytää mies avuksi, kun en kertakaikkiaan pystynyt kumartumaan ja kurottamaan niin paljon, että olisin saanut pyykit sieltä pois. Enkä mä ole edes mikään 150cm hukkapätkä, vaan ihan normaalipituinen 166cm nainen.

Nykyisessä asunnossa on edestä täytettävä kone, ja täyttö ja tyhjennys onnistuu hyvin koneen edessä lattialla istuen. Ei tarvitse kumarrella tai kurotella yhtään.

No, en kyllä mihinkään lattialle istumaan ala, enkä liioin kumartelemaan millekään eteen aukeavaan luukkuun. Kyllä ne pitää pois saada ihan seisaaltaan.

Meinaat, että ihan tikkusuorana seisoen saat kopattua pyykit päältä täytettävän koneen pesurummun pohjalta? Sori, mutta en usko. Luulen, että joudut siinäkin kumartelemaan ellet jopa "sukeltamaan".

Ei siinä kyllä samalla tavalla joudu kumartelemaan kuin sivultatäytettävässä. Päältätäytettävästä joudut kumartelemaan vain ne pari alimmaista sukkaa sieltä ja sekään kumarrus ei ole kovin syvä, kun kädethän sinne koneeseen menevät eikä pää. Sivulta täytettävässä sinun pitää ottaa ihan kaikki pyykit kumarassa ja olkavarrenkin pitää olla siellä luukun tasolla, että sää käden luukusta sisään. 

Vierailija
52/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan viitsi kumarrella likapyykille tai tiskeille, joten pyykkikone, tiskikone, kuivausrumpu, uuni, jääkaappi ym usein käytettävät laitteet eivät todellakaan ole lattialla alimmaisina

Vierailija
53/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ranskalaisilta. Niille ei yleensä "brittiläinen" edestä täytettävä kelpaa. Jenkkienkin mielestä se vuotaa varmasti, joten parasta pelata 50-luvun teknologiaa edustavien pulsaattoripesukoneiden kanssa.

Vierailija
54/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä on aina ollut päältä täytettävä ja tulee olemaan.En ikimaailmassa huolisi mitään etuluukkumallista, hankalaa käyttää .

Jos edestä/sivusta täytettän pesukoneen käyttö on hankalaa, niin syy on käyttäjän omassa vartalomallissa ja motoriikassa. Olisko liikaa läskiä tai nivelet paskana? Koneessa ei ole mitään vikaa.

Tunnutpa ottavan asian henkilökohtaisesti, kun pitää ihan ilkeillä.

Ei koneessa olekaan mitään vikaa, mutta ne eivät sovi kaikille. Minulla neurologinen sairaus, joten edestä täytettävää huomattavasti helpompi käyttää. Ei ole läskiä.

Vierailija
55/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ennen päältä täytettävät olivat kestävämpiä koska rumpu oli korissa kiinni kummaltakin puolelta.

Kapeampia ja painopiste korkealla -> epätasapainoista rynkytystä aina -> iskarit kovilla.

Sivulta täytettävä aina parempi, jos vaan mitenkään tilaan mahtuu.

Vierailija
56/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä välttämättä ole vartalomallin syy. Lapsellista kommentoida tällaista.

Vierailija
57/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämä on syy, minä en suostu

a) istumaan kovalla lattialla

b) kahmimaan pyykkejä koneesta lattialle (aina on pölyä ym. sen verran lattialla että sitä tarttuisi puhtaisiin pyykkeihi)

Ei jumankauta minkälaisia kömpelöitä puupökkelöitä ja liikuntarajoitteisia tyyppejä Suomi on pullollaan, jos pitää pesukone täyttää lattialla istuen? Kyykkyasento on keksitty. Ja miksi pitäisi pyykkejä käyttää lattian kautta? Likaiset voi paasata suoraan pyykkikorista luukkuun ja puhtaat nostella ja suoristella vaate kerrallaan siihen pesukoneen päälle odottelemaan kuljetusta pyykkinarulle. Avaruusmatematiikkaa?

Juu, on se ihan hirveää, että jotkut kehtaavat olla liikuntarajoitteisia. Tästäkin pitää jonkun pahoittaa mielensä...

Vierailija
58/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kumarrella.

No ompa hankalaa...

Odota, kun karma iskee ja selkä jumittuu. Tule kertomaan sivusta täytettävän hyvyys sitten.

Vierailija
59/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päältä täytettävä sekä kotona että kesämökillä. Etu edellisten kirjoittajien mainintojen lisäksi siinä on, että koneen voi pysäyttää ja lisätä unohtuneen sukan, vaikka kone olisi jo täyttymässä vedellä.

Edestä täytettävällä se ei liene mahdollista.

Vierailija
60/83 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tadat olla lyhytkätinen. Olen saman pituinen ,mutta mun kädet riittää hyvin sinne koneen pohjalle vain aavistus taivutusta selkään.

Olen käyttänyt myös edestäntäytettävää, mutta ei onnistu nykyisellävselälläni enkä juutenkaan tykännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi