Miksi kukaan haluaa päältätäytettävän pesukoneen?
Kommentit (83)
Mitä hankalaa siinä on? Paljon helpompi laittaa pyykit seisaallaan kuin kumarrellen ja kyykistellen sen luukun edessä. Päältätäytettävän luukku myös aukeaa nätisti ylös ja taakse päin, kun sivustatäytettävän luukku tulee eteen. Sivustatäytettävässä on myös rasittavaa putsata niitä tiivisteitä koko ajan, kun päältätäytettävässä sellaista ei tarvitse tehdä ollenkaan.
Isäni luona räjähti päältä täytettävä koko kodinhoito huone meni lattiaa myöden remonttiin. Onneksi ei ollut ketää ko. Aikana kyseissä tilassa olisi ollut menetys vielä suurempi. Siksi sivusta täytettävä.
Ikänä en sellaista osta pyykkään sitten käsin laudalla tai pulsaattorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on myös paljon kauniimpi kuin sivusta täytettävä, koska koneen kyljet ovat tasaiset, ilman "outoa" pyöreää aukkoa.
Näytä minulle yksikin sivusta täytettävä pesukone????? Minä olen nähnyt ainoastaan päältä ja edestä täytettäviä😑😑
Mitäpä, jos kertaisit vaikkapa ihan geometriasta asioita?????? Kappaleilla kuten kuutioilla on sivut. Niitä on kuusi.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi kyykkiä, paljon mukavampi täyttää ja tyhjätä.
Tähän on ratkaisu asentaa se kone oikealle korkeudelle eikä makuuttaa sitä lattialla.
No eipä ole tullut mieleenikään laittaa pesukonetta jollekin pöytätasolle, että luukun saa korkeammalle. Ja mitenkäs tuossa sitten laitetaan pesuaineet, kun ne lokerothan sitten ovat siellä ylhäällä?
Vierailija kirjoitti:
Isäni luona räjähti päältä täytettävä koko kodinhoito huone meni lattiaa myöden remonttiin. Onneksi ei ollut ketää ko. Aikana kyseissä tilassa olisi ollut menetys vielä suurempi. Siksi sivusta täytettävä.
Millä tavalla se räjähtäminen liittyi siihen, että kone oli päältä täytettävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on ratkaisu asentaa se kone oikealle korkeudelle eikä makuuttaa sitä lattialla.
Höpö höpö. Pesukone laitetaan aina lattialle, koska se on painava ja tärisee lingotessa. Ei niitä ikinä korkealle asenneta. Huomaa, että mitään mistään tietämätön trolli on tehnyt tämän typerän aloituksen.
Kyllä sen voi laittaa korokkeen päälle, pitää vaan olla käyttötarkotukseen sopiva. Just katteltiin sellasta kalusteratkasua ja todennäkösesti sillä toteutetaan, kun on kohta kylppäriremppa ja sinne tilankäytöllisesti edestätäytettävä parempi (ainoo tapa saada säilytystilaa on laittaa sitä seinälle koneen päälle).
Kotona minulla on päältätäytettävä pesukone, työpaikalla edestä täytettävä (pesemme työvaatteemme työpaikalla, useimmiten pyykinpesu on minun hommani).
Päältätäytettävän plussat ja miinukset:
+ helppo täyttää, kun voi vaikka pudotella pyykit rumpuun
+ näkee paremmin, kuinka täynnä rumpu jo on
+ helpompi tyhjentää, kun voi vain nostella pyykit koneesta eikä tarvitse kyykkiä
+ kestävämpi, koska rumpu on kiinnitetty kahdesta kohtaa
- ei saa tehtyä pesutornia
- ei voi säilyttää tavaroita koneen päällä
Edestätäytettävän plussat ja miinukset:
+ saa tehtyä pesutornin
+ pesukoneen päällä voi säilyttää tavaroita
+ näitä saa esim. 9 kg täytöllä (päältätäytettäviä taitaa saada max. 7 kg)
- hankalampi laittaa pyykkejä sisälle, koska pitää kyykkiä koneen edessä
- hankalampi arvioida, kuinka täynnä rumpu jo on (eli mahtuuko vielä sullomaan pyykkejä rumpuun vai meneenkö ylitäytön puolelle)
- hankalampi tyhjentää, koska pyykkejä rummusta ottaessa muut pyykit putoilevat helposti lattialle & pitää kyykkiä koneen edessä
Minusta päältätäytettävässä on enemmän plussia, siksi olen sellaisen hankkinutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerry törkykasaa sen koneen päälle ja pyykit saa koneesta ulos seisaaltaan.
Miten niin ei kerry? Kertyy jos on kertyäkseen. Riippuu ihan ihmisestä. Minulla siinä kannen päällä olisi koko ajan rojua, ja pesukoneen käyttäminen vaikeaa.
Ne ovat sitä paitsi joskus niin syviä, että pienikokoinen ihminen ei yltä ottamaan sieltä pyykkejä pois.
Mulla siihen kertyneet "töryt" tyhjenevät joka kerta kun avaan kannen, eli 3-4krt/ viikko. Olen etukäteen kertonut että en siirrä sen päältä mitään vaan jos tavaroita on kateissa, kannattaa katsoa pesukoneen takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerry törkykasaa sen koneen päälle ja pyykit saa koneesta ulos seisaaltaan.
Miten niin ei kerry? Kertyy jos on kertyäkseen. Riippuu ihan ihmisestä. Minulla siinä kannen päällä olisi koko ajan rojua, ja pesukoneen käyttäminen vaikeaa.
Ne ovat sitä paitsi joskus niin syviä, että pienikokoinen ihminen ei yltä ottamaan sieltä pyykkejä pois.
Mulla siihen kertyneet "töryt" tyhjenevät joka kerta kun avaan kannen, eli 3-4krt/ viikko. Olen etukäteen kertonut että en siirrä sen päältä mitään vaan jos tavaroita on kateissa, kannattaa katsoa pesukoneen takaa.
Jos et yllä niin kannattaa ostaa päältätäytettävä minipesukone. Ja jos olet niin pieni ettet yllä koneesta ottaa pyykkejä et varmaan tarvitse kuin puolet keittiön kaapeistakaan kun et yllä niistä mitään ottamaan. Jos olet keksinyt ratkaisun miten saat lautaset ylempää kaapista onnistut myöskin saamaan pyykit koneesta.
Vierailija kirjoitti:
Painevesisäiliössä ei pidä pestä pyykkejä, se tosiaan voi räjähtää.
Ihmettelen tuota päältä täytettävän tyhjentämisen helppoutta. Meillä oli edellisessä asunnossa päältä täytettävä kone, jonka tyhjennys pesuohjelman päätyttyä oli hankalaa. Kyllä piti kumarrella ja melkein sukeltaa sinne rumpuun, että sai ne alimmaisetkin vaatteet pois. Kun mulla oli selkä kipeänä, piti pyytää mies avuksi, kun en kertakaikkiaan pystynyt kumartumaan ja kurottamaan niin paljon, että olisin saanut pyykit sieltä pois. Enkä mä ole edes mikään 150cm hukkapätkä, vaan ihan normaalipituinen 166cm nainen.
Nykyisessä asunnossa on edestä täytettävä kone, ja täyttö ja tyhjennys onnistuu hyvin koneen edessä lattialla istuen. Ei tarvitse kumarrella tai kurotella yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota päältä täytettävän tyhjentämisen helppoutta. Meillä oli edellisessä asunnossa päältä täytettävä kone, jonka tyhjennys pesuohjelman päätyttyä oli hankalaa. Kyllä piti kumarrella ja melkein sukeltaa sinne rumpuun, että sai ne alimmaisetkin vaatteet pois. Kun mulla oli selkä kipeänä, piti pyytää mies avuksi, kun en kertakaikkiaan pystynyt kumartumaan ja kurottamaan niin paljon, että olisin saanut pyykit sieltä pois. Enkä mä ole edes mikään 150cm hukkapätkä, vaan ihan normaalipituinen 166cm nainen.
Nykyisessä asunnossa on edestä täytettävä kone, ja täyttö ja tyhjennys onnistuu hyvin koneen edessä lattialla istuen. Ei tarvitse kumarrella tai kurotella yhtään.
Just tämä on syy, minä en suostu
a) istumaan kovalla lattialla
b) kahmimaan pyykkejä koneesta lattialle (aina on pölyä ym. sen verran lattialla että sitä tarttuisi puhtaisiin pyykkeihi)
meillä on aina ollut päältä täytettävä ja tulee olemaan.En ikimaailmassa huolisi mitään etuluukkumallista, hankalaa käyttää .
Vierailija kirjoitti:
No, en kyllä mihinkään lattialle istumaan ala, enkä liioin kumartelemaan millekään eteen aukeavaan luukkuun. Kyllä ne pitää pois saada ihan seisaaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole tullut mieleenikään laittaa pesukonetta jollekin pöytätasolle, että luukun saa korkeammalle. Ja mitenkäs tuossa sitten laitetaan pesuaineet, kun ne lokerothan sitten ovat siellä ylhäällä?
Tikkailla seisten tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
meillä on aina ollut päältä täytettävä ja tulee olemaan.En ikimaailmassa huolisi mitään etuluukkumallista, hankalaa käyttää .
Jos edestä/sivusta täytettän pesukoneen käyttö on hankalaa, niin syy on käyttäjän omassa vartalomallissa ja motoriikassa. Olisko liikaa läskiä tai nivelet paskana? Koneessa ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kotona minulla on päältätäytettävä pesukone, työpaikalla edestä täytettävä (pesemme työvaatteemme työpaikalla, useimmiten pyykinpesu on minun hommani).
Päältätäytettävän plussat ja miinukset:
+ helppo täyttää, kun voi vaikka pudotella pyykit rumpuun
+ näkee paremmin, kuinka täynnä rumpu jo on
+ helpompi tyhjentää, kun voi vain nostella pyykit koneesta eikä tarvitse kyykkiä
+ kestävämpi, koska rumpu on kiinnitetty kahdesta kohtaa
- ei saa tehtyä pesutornia
- ei voi säilyttää tavaroita koneen päälläEdestätäytettävän plussat ja miinukset:
+ saa tehtyä pesutornin
+ pesukoneen päällä voi säilyttää tavaroita
+ näitä saa esim. 9 kg täytöllä (päältätäytettäviä taitaa saada max. 7 kg)
- hankalampi laittaa pyykkejä sisälle, koska pitää kyykkiä koneen edessä
- hankalampi arvioida, kuinka täynnä rumpu jo on (eli mahtuuko vielä sullomaan pyykkejä rumpuun vai meneenkö ylitäytön puolelle)
- hankalampi tyhjentää, koska pyykkejä rummusta ottaessa muut pyykit putoilevat helposti lattialle & pitää kyykkiä koneen edessäMinusta päältätäytettävässä on enemmän plussia, siksi olen sellaisen hankkinutkin.
Päältä täytettävän plussat juurikin noin ja vielä lisäksi, kissa tykkää, varsinkin linkouksen ajan istua siinä päällä.
Miinuksia ei ole, kun ei tarvi pesutornia ja päälle ei tarvi mitään laittaa, kansi on yleensä aina auki silloin kun ei ole käynnissä.
On kellarikerroksessa jossa myös muita teknisiä tiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en kyllä mihinkään lattialle istumaan ala, enkä liioin kumartelemaan millekään eteen aukeavaan luukkuun. Kyllä ne pitää pois saada ihan seisaaltaan.
Meinaat, että ihan tikkusuorana seisoen saat kopattua pyykit päältä täytettävän koneen pesurummun pohjalta? Sori, mutta en usko. Luulen, että joudut siinäkin kumartelemaan ellet jopa "sukeltamaan".