Valtion ULOSOTTOLAITOS huijaa osaa
Ulosotosta tulisi poistua taulukkomaksut, kun maksuja on maksettu 2 vuotta.
Nämä lisämaksut eivät aina pääty, vaan ulosottolaitos varastaa asiakkaalta heille kuukumatonta rahaa.
Ulosottomaksuja saatetaan periä kuukaudessa useamman kerran. Jokaisesta maksusta menee taulukkomaksu.
Jos maksat ulosottoa 4 kertaa kuukaudessa, maksat 4 kertaa taulukkomaksun myös. Jis maksat kerran kuussa, maksat vain kerran taulukkomaksun.
On melko törkeätä maksajien eriarvoostamista jos joku maksaaa 2 vuodessa taulukkomaksuja 24 kertaa, kun joku toinen joutuu maksamaan sen 96 kertaa samassa ajassa.
Tämä pitäisi muuttaa. Taulukkomaksujen perintä tulee päättyä kaikilla tuohon 24 kertaan. Niiden maksujen pitäisi olla myös saman verran velan määrästä huolimatta. 50 sentin velan kirjaamiseen kuluu sama aika kuin 5000 euron velan kirjaamiseen.
Kommentit (22)
Onhan tuo tosiaan huutava vääryys että joutuu kärsimään siitä että ei maksa velkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällainen vääryys tulisi lopettaa. Ei saisi rangaista niitä, jotka yrittävät velkojaan maksella. Tulospalkkiot pois näistä valtion pyöveleiden hommista.
Ei taulukkomaksu ole mikään tulospalkkio. Taulukkomaksut sitä paitsi perustuvat lakiin, joten siitä vaan lakiesitystä tekemään. Taulukkomaksuilla muuten osaltaan maksetaan ulosottolaitoksen toimintaa, joten jos ne poistetaan niin se tietää esim. veronkorotuksia.
se on kuule ihan vapaaehtoista päästää laskut ulosottoon, tai olla päästämättä. Maksa ensi kerralla laskut ajallaan niin ei tarvitse inistä taulukkomaksuista.
Se on ihan oikein, että laskunsa maksamatta jättäneiltä ulosmitataan aivan kaikki viimeistä senttiä myöden!
Näille muutamille sankareille tiedoksi, että ankara ulosotto koituu yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin se, että koitettaisiin saada ihmiset jaloilleen ja veroja maksamaan.
Ulosottoon joutuvat henkilöt pitäisi ottaa säilöön, kunnes "takuut" eli laskut on maksettu. Miten luulette Kiinassa tai Venäjällä käyvän, jos oket valtiolle velkaa?
On monia syitä joutua ulosottoon. Ulosottoa maksavia ei tulisi rankausta liiallisilla taulukkomaksuilla. Johan velan korko on 7%, kun normi asuntovelallisella se on lähemmäs 0.
Vierailija kirjoitti:
On monia syitä joutua ulosottoon. Ulosottoa maksavia ei tulisi rankausta liiallisilla taulukkomaksuilla. Johan velan korko on 7%, kun normi asuntovelallisella se on lähemmäs 0.
Jälkimmäisellä on velan takaajat (esim. se asunto), jotka viime kädessä maksavat velan. Asuntovelan antaja saa kyllä rahansa. Ulosottaja ei niitä rahoja välttämättä koskaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kyllä vain tasan yksi syy joutua ulosottoon. Eli ei ole maksettu mitä velkaa ollaan.
Ei olla maksettu velkaa, mutta ulosotossa maksetaan velkaa. Valtio omistaa tämän ulosottolaitoksen. Se rahastaa isot taulukkomaksut ja ison koron hommasta. Ei 1 laskun maksamiseen mene satoja euroja, joka menee ulosottavalle taholle. Parempi olisi, että rahat menisi näille joille ollaan velkaa, tulisi velat nopeammin maksetuksi.
(Ja minä en ole ulosotossa. Minulla ei ole ikinä ollut henkilökohtaista velkaa. Säästän ennen kuin ostan mitään. )
Näihin asioihin on helppo ratkaisu:
MAKSA LASKUSI AJALLAAN
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuin tasan yksi syy.
Ihme öyhöttäjiä taas ketju täynnä. Voitaisiinhan joka toinen ylinopeutta ajava myös ampua, ja siihenkin öyhöttäjät sanoisivat että mitäs läksit. Yhtään enempää järkeä siinäkään ei olisi kuin punitiivisessa ulosotossa. Kaikista vähiten järkeä noissa jutuissa on velkojan kannalta, joka ei saa rahojaan kun velallinen pidetään maksukyvyttömänä mielivaltaisella kuppauksella.
Vierailija kirjoitti:
No, ota sitä edullista lainaa, ja maksa sillä nuo ulosottoon menneet maksusi pois.
Hyvä syy olla hakeutumatta heidän asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kyllä vain tasan yksi syy joutua ulosottoon. Eli ei ole maksettu mitä velkaa ollaan.
No minulla syy ulosotossa olemiseen on se, että läheinen henkilö johon luotin, otti minun nimissäni velkaa, jätti maksamatta ja pimitti ulosottoilmoitukset. Tiesin koko ulosotosta vasta siinä vaiheessa kun velkaa alettiin perimään.
Rikosilmoitus on tehty, ja tekijä on teon tunnustanut, mutta poliisilla ei ole mielenkiintoa auttaa minua mitenkään. Ulosottolaitokselta tuli sellainen kädenojennus, ettei velkaani (jota en ole itse aiheuttanut) peritä suoraan palkastani, vaan saan maksaa sitä itse. Pieni lohtu sekin. Aika näyttää, joutuuko velan aiheuttaja ikinä vastuuseen teostaan. Poliisi ohjasi minut ja tekijän sovittelutoimiston pakeille, mutta mitä se muka auttaa. Tekijän ja ulosottoviraston tässä pitäisi sopimukseen päästä, ja minun ulosottovelkani saada tekijän nimiin!
En käsitä, miksi te haukutte ja halveksitte minua, vaikka en itse ole syyllistynyt muuhun kuin siihen, että luotin väärään ihmiseen. Toivon teille haukkujille sydämeni pohjasta kaikkea pahaa, lapsillenne onnettomuutta ja murhetta, ja teille itsellenne mielellään hidasta sekä tuskallista kuolemaa. Mitenkään muuten en voi tuollaiseen ilkeilyyn vastata.
Minä sentään maksan vapaaehtoisesti ulosottoon pienestä noin kahden tonnin nettotulostani yli puolet joka kuukausi, jotta saisin edes joskus tämän ahdingon loppumaan. Tavoitteeni on, että saisin viimeistään kahdessa vuodessa velat hoidettua ja elämäni takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ota sitä edullista lainaa, ja maksa sillä nuo ulosottoon menneet maksusi pois.
Ja sehän onnistuu helposti ilman luottotietoja? 🤪
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoon joutuvat henkilöt pitäisi ottaa säilöön, kunnes "takuut" eli laskut on maksettu. Miten luulette Kiinassa tai Venäjällä käyvän, jos oket valtiolle velkaa?
Kuule moni menisi Suomessa mieluusti istumaan vankilaan vaihtoehtona. Ulosotto on 15-20 vuoden velkavankeus, sitä istutaan siis paljon pitempään kuin taposta tai murhasta saa. Monella se tarkoittaa täysin näköalatonta elämää, jossa koko elämä on menetetty. Olisi hyvä joskus nähdä tilastot, kuinka moni ulosoton asiakas lähtee Suomessa oman käden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaan, että joku saattaisi olla oikein tyytyväinen siellä vankilassa, kun on ilmaiset ruoat, punttisalit ja kaikki.
Kyllä tällainen vääryys tulisi lopettaa. Ei saisi rangaista niitä, jotka yrittävät velkojaan maksella. Tulospalkkiot pois näistä valtion pyöveleiden hommista.