Tekstari: reseptiä ei ole uusittu. Ota yhteyttä terveydenhuoltoon.
Siis että mitä? Että alan kuormittamaan terkan takaisinsoittopalvelua tällaisena aikana yhden reseptin takia? Että miksi ei ole uusittu? Tosiaan, tässähän on kyseessä erittäin riskialttiin ja helposti riippuvuutta aiheuttavan vähintään kuuden kolmion lääkkeen uusiminen. Haloo, hei ette sitten uusineet mun HAMMASTAHNARESEPTIÄ?!?!
Kommentit (51)
Suomi on paskasti toimivan byrokratian luvattu maa.
Miksi tarvitset reseptin hammastahnaa varten?
Vierailija kirjoitti:
kuitenki diilaat sen tahnan steissillä. Aarnion pojat kuuntelee sun puhelinta jo.
Tuo on todellinen ongelma😭
Juu, tätä se nykyään on, minäkään en saanut astmalääkereseptiä uusittua vaan pitäis mennä lääkärin vastaanotolle, turhan takia. Kyllä aikuinen joka on vuosikymmeniä sairastanut osaa jo ihan itse sen lääkkeen annostella ja käyttää, ei siihen enää tarvitse lääkäriä jututtaa. Vaan kun sitä reseptiä ei voi itselleen kirjoittaa. Kyllä kannattaa ihmisten terveys ajaa niin huonoon jamaan että tarvitaan ambulanssia, osastohoitoa jne. vain typerän byrokratian vuoksi. Aikojakaan ei saa kuin 6 kk päähän. Ollaan sitten ilman lääkettä. Edestänne löydätte seuraukset.
Sinne voi laittaa viestiä ja puhelinaikaa varata
Meillä neljävuotiaan lapsen neuvolalääkäriaika peruttiin vuoden vaihteessa, eikä uutta aikaa ole saatu vielä.
Lapsen ihovoidereseptejä ei myöskään uusittu, vaan piti sitten soitella parin päivän ajan neuvolaan, jonka takaisinsoittopalvelu ei toiminut. Neuvolasta tiuskittiin, että onko se rasva todella niin tärkeää, että se pitää halvemmalla saada :(
Ymmärrän että ovat tiukilla korona-aikana, mutta ei minulle tiuskiminen asiaa kyllä paranna.
Sama kokemus, paitsi että mun kai epäiltiin diilaavan buranaa, reseptiä ei uusittu. Onneksi on työterveys.
Sillä reseptillä on tullut uusimiskiintiö täyteen, ja silloin edellyttää lääkärikäyntiä.
Sä yliannostelet sun hammastanat, sulle ei voida ataa enempää. Nyt vähän elämänhallintaa peliin!
Jos omakannassa ei lue, että reseptiä ei uusita ilman lääkärikäyntiä, niin kokeile laittaa uudestaan uusittavaksi. Minulla on kaksi kertaa käynyt niin, että reseptiä ei ole uusittu ilmeisesti lääkäripulan ja kiireen vuoksi. Toisella pyynnöllä sit uusittiin.
Omakanta.fi
Siellä reseptit uusitaan. Laitetaan ruksiruutuun, että mikä pitää uusia. Mahdollisesti myös lähellä olevat uusii, kun laittaa ruksin ruutuun.
Lupaavat seitsemän arkipäivän kuluessa uusinnan, mutta parissa päivässä on aina tullut. Sieltä tulee viesti.
Eikö tämä olekaan koko Suomen kattava palvelu?
Vantaalla toiminut moitteetta vuosia.
Tällainen tekstari tuli kerran itsellenikin, mutta silti resepti oli uusittu.
Meillä miehen särkylääke (Burana 600mg ja Panadol 1g) reseptejä ei uusittu. Miehen iso tyräleikkaus meni ilmeisesti pieleen tai verkko on antanut periksi, kun hänelle on jäänyt kovia kipuja ja ihan samoja oireita ja rajoituksia, kuin ennen leikkausta. On käynyt jatkuvasti lääkärillä ja yrittänyt päästä tutkittavaksi, mutta lääkärit eivät näe syytä tehdä niinkin isoa juttua, kuin katsoa ultraäänellä tai magneettikuvalla, että onko se verkko paikallaan. Käsketään vain syömään särkylääkkeitä, mutta sitten niitä reseptejä ei uusita. Omakannassa oli merkintä vielä, että omituisen paljon tarvitsee kipulääkkeitä ikäänsä nähden, eikä reseptissä lue mihin on määrätty. Resepteissä lukee vain tarvittaessa kipuun tmv.
Mulla eivät jostain syystä nähneet tietoja siitä lääkärikäynnistä, jolla resepti oli määrätty (mulla näkyi tiedot kyllä Kannassa), joten eivät tienneet miksi mulle oli lääke edes määrätty. Riitti kyllä sitten, että selostin hoitajalle puhelimessa, mihin vaivaan lääke oli ja uusivat reseptin.
Minulla on sellainen lääke, jota on pakko käyttää joka päivä, joudun käyttämään sitä elämäni loppuun saakka. Vähän tuli kieltämättä itsellekin kerran sellainen olo, että en taida kovin hyödyllinen yhteiskunnalle ollakaan, kun sain viestin, että reseptiä ei ole uusittu.
Jännää että kävi tänään ihan samoin.
Syynä tosin se, että kukaan ei ollut vaivautunut tekemään asialle mitään ja oli pyyntö vanhentunut automaattisesti.
On se ihme, että ei reilu viikko riitä siihen, että joku kävisi klikkaamassa uusinnan.
Nykyään saat Duraphat-tahnasi ostettua apteekista myös ilman reseptiä, ei ole käytännössä hintaeroakaan. Pyydä farmaseutilta apteekista.
T farmaseutti
Kai tuo mun hammaslääkäri pelkää, että hampaat tippuu suusta, kun se tätä määräsi. Ei saa käyttää samaan aikaan mitään muuta hammastahnaa eikä mielellään mitään suuvesiä.
Omakannan kautta tein uusimispyynnön, yli kaksi viikkoa kesti, ennen kuin ilmoittivat, ettei uusita. Eikä ole uusittu. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset reseptin hammastahnaa varten?
No hammaslääkärit voivat kirjoittaa esim. tahnaa joissa on enemmän fluoria
kuitenki diilaat sen tahnan steissillä. Aarnion pojat kuuntelee sun puhelinta jo.