Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarokotus lihavuuden vuoksi

Vierailija
22.04.2021 |

Olen tosi ylipainoinen, ja olisin voinut varata ajan rokotukseen sen vuoksi jo muutama viikko sitten. En kuitenkaan kehtaa mennä ottamaan rokotusta ennen kun olisi minun vuoroni iän perusteella. Olisi todella noloa jos ja kun pyytäisivät todisteita riskiryhmään kuulumisesta. En näytä sairaalloisen lihavalta, liikun sujuvasti ja hengästymättä, teen fyysistä työtä pitkiä päiviä. En tiedä pistäisivätkö siellä vaa'alle vai miten todentaisivat asian. Sitä paitsi, vaikka lihavuuteen vaikuttaa aika moni muu asia, koen sen kuitenkin itse aiheutetuksi asiaksi, enkä halua "etuilla" sen takia. Onko muita joilla samat mietteet?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 155/93. Soitin terveyskeskuksen neuvontaan ja pyysin päästä punnitukseen rokotusta varten. Uskoivat ilmankin ja kyllähän sen ulkomuodon sokeakin näkee. Rokotuspaikalla ilmoitin tarkan aamupainon ja sekin kirjattiin tietoihini.

Hain rokotuksen koska pulleana korona on riski.

En asiasta huutele kylillä, mutta varmaan tarvittaessa voisin sanoa etten halua terveystietojani kaikille kertoa.

Vierailija
42/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao olet todella kovin ylipainoinen. Ainakin 50 kg pitäisi laihduttaa. Miten ihmeessä polveksi ja nivelesi kestävät ylipainoasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hae se rokotus. Et etuile, nyt on sun vuorosi.

Ei mullakaan ole kannassa merkintöjä. Aikaa varatessa ilmoitin BMI:n, eikä kukaan kysellyt mitään.

Vierailija
44/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hae se rokotus. Et etuile, nyt on sun vuorosi.

Ei mullakaan ole kannassa merkintöjä. Aikaa varatessa ilmoitin BMI:n, eikä kukaan kysellyt mitään.

Lisään vielä: enkä näytä niin lihavalta, osaan pukeutua kropalleni sopivasti.

Vierailija
45/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ao olet todella kovin ylipainoinen. Ainakin 50 kg pitäisi laihduttaa. Miten ihmeessä polveksi ja nivelesi kestävät ylipainoasi.

Ei rasvaprosentti voi olla negatiivinen.

Vierailija
46/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipin kapin rokotukseen .Ei siellä mitään missikisoja pidetä .

Vierailija
47/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi tärkeää, että riskiryhmään kuuluvat ottavat rokotteen, oli syy ylipaino tai sairaus, koska ne vakavan sairastumisen henkiset, fyysiset ja taloudelliset kustannukset ovat suuria. Luulen, että ne ihmiset ketkä syyllistäisivät BMI >40 omaavia rokotejonossa "etuilusta", syyllistäisivät vielä enemmän, jos et ottaisi rokotetta ja päätyisit vaikka pariksi viikoksi kalliiseen tehohoitoon. Kaikille ei mikään kelpaa. Eli mieti vain nyt omaa terveyttäsi ja ota rokote.

Vierailija
48/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa seisoi tänään toimitettomia rokottajia rokotepisteessä eli rokotukseen vaan, jos ylipäätään sen haluaa ottaa. 

Vierailija
49/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan kertoneesi jotain uutta? Aina voi laihduttaa, mutta tyhmyyttä ei saa pois.

Vierailija
50/50 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköä voi muuttaa mutta luonnetta ei :)

AP, ota se rokotus kun kerran sitä tarjotaan. Onpahan yksi vähemmän jonossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi