Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö perunasalaatista? Hesari arvoinut kaupan perunasalaatit

Vierailija
22.04.2021 |

Itse söin sitä jossain vaiheessa liikaa ja kyllästyin, ja nyt en ole syönyt sitä vuosikausiin, enkä ottaisi, jos joku tarjoaisi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, en ole tippaakaan kyllästynyt vaikka aika usein tulee syötyä.

Vierailija
2/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ainoa ruoka, jossa Lidlistä saa parhaan. Mutta huonompaa se silti on kuin omatekemä. Eli en syö kaupan perunasalaatteja, kun en käy Lidlissä, ja tuon takia en viitsi sinne vääntäytyä.

Vierailija
4/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, mutta harvoin syön.

Tulevana vappuna syön perinteisesti perunasalaattia ja nakkeja.

Vierailija
5/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on muuten joko Helsingin sanomat tai stadari.

Voi ootsä jotain Hesburgerin asiakaslehtee lukenu?

Vierailija
6/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin perunasalaatti on ala-arvoista sontaa. Toisin mitä palstan lidl-hullu nyt ja kohta koettaa todistella.

Vierailija
7/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostan Lidlin perunasalaattia. Ne muut ovat ihan hirveitä. Niin kuin jotain kovia noppia etikassa ja mönjässä.

Mutta itse tehty on toki hyvää ja reseptejä on lukemattomia. Jos perunasalaatti on pahaa, vika on tekijässä, ei itse ruokalajissa. Jos ei majoneesista tykkää, voi tehdä kirkkaan version tai korvata majoneesin creme fraichella. 

Vierailija
8/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssan perunasalaatti on paras. 

Vierailija
9/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekemästä kyllä, kaupan valmiista ei ole vielä tullut vastaan sellaista josta pitäisin.

Vierailija
10/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin perunasalaatti on ala-arvoista sontaa. Toisin mitä palstan lidl-hullu nyt ja kohta koettaa todistella.

Jaa. Lidlin salaatti on vähemmän etikkaista ja perunat ovat isompina paloina. Siksi se on parempaa kuin esim. Saarioisten perunasalaatti.

Vierailija
11/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kirkkaasta perunasalaatista. Majoneesipohjaisista en niin välitä.

Vierailija
12/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun. Kerrankin Hesarin kanssa samaa mieltä jostain asiasta, eli suuressa osassa kaupan perunasalaateista peruna on pientä ja kovaa noppakuutiota ja majoneesia laitetaan yleensä liikaa joukkoon.

Vierailija
13/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS:n perunasalaattitestin tulokset

1. Chef Wotkin’s perunasalaatti

★★★★

Valmistaja: Lihatukku Veijo Votkin Oy, Suomi

Herkullinen ja eleettömän tyylikäs versio klassikkoperunasalaatista. Tasakokoiset perunakuutiot ovat sopivan pehmeitä, ja maustekurkkua on rutkasti. Majoneesin maku on aito ja täyteläinen. Perunasalaatti erottuu joukosta voimakkaalla sinappisuudellaan. Sijoitus 1/16.

2. Saarioinen maalaisperunasalaatti

★★★★

Valmistaja: Saarioinen Oy, Suomi

Kuin itse tehty perunasalaatti! Isohkot perunan palaset ovat herkullisen kypsiä, ruohosipulin maku erottuu vahvasti ja pienet kaprikset tuovat salaattiin kivasti happamuutta. Jogurttikastikkeen ansiosta kokonaisuus on raikas, mutta maussa on myös keinotekoista juusto- tai voiaromia, mikä laskee tunnelmaa. Sijoitus 2/16.

3. Vuorisalo perunasalaatti

★★★

Valmistaja: Ruoka Vuorisalo Oy, Suomi

Perunasalaatti tuoksuu ja maistuu maustekurkulta. Kurkun palaset ovat rapeita, perunakuutioita on runsaasti ja kastike on aidon makuista. Suutuntuma on kermainen ja ylellinen. Tasapainoinen perunasalaatti, joka sopii etenkin piknikille. Sijoitus 3/16.

4. Vitakrone Potato Salad

★★★

Valmistaja: Valmistajaa ei kerrota, mutta valmistusmaa on Alankomaat

5. Xtra perunasalaatti

★★★

Valmistaja: Wernsing Feinkost GmbH, Saksa

6. Vitakrone Potato salad with crème fraîche dressing

★★★

7. Forssan perunasalaatti

★★

Valmistaja: Atria Suomi Oy, Suomi

8. Pirkka perunasalaatti

★★

9. Atria perunasalaatti

★★

10. Vitakrone Potato salad with yogurt dressing

★★

11. Öljypuu oliivi-perunasalaatti

★★

Valmistaja: Öljypuu Oy, Suomi

12. Chef Select Perunasalaatti

13. Kotimaista kevyt perunasalaatti

14. Hesburger paprikamajoneesi-perunasalaatti

Valmistaja: Huhtahyvät Oy, Suomi

15. Hesburger kurkkumajoneesi-perunasalaatti

Valmistaja: Huhtahyvät Oy, Suomi

16. Atria kolmen juuston perunasalaatti

Vierailija
14/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään perunasalaatista, mutta en tykkää sellaisesta, jossa on suolakurkkuja mukana. Siis voin syödä sitäkin, en inhoa, mutta en itse osta suolakurkullisia. Sama sienisalaateissa; syynään tuoteselosteet että ei ole suolakurkkuja. Makuasioita nämä. Se Lidlin kilon tonkka creme fraiche -kastikkeessa on paras perunasalaatti, syön yksin sellaisen parissa päivässä helposti.

Vierailija
15/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään perunasalaatista, mutta en tykkää sellaisesta, jossa on suolakurkkuja mukana. Siis voin syödä sitäkin, en inhoa, mutta en itse osta suolakurkullisia. Sama sienisalaateissa; syynään tuoteselosteet että ei ole suolakurkkuja. Makuasioita nämä. Se Lidlin kilon tonkka creme fraiche -kastikkeessa on paras perunasalaatti, syön yksin sellaisen parissa päivässä helposti.

Mikä niissä suolakurkuissa mättää? Tiesitkö, että esimerkiksi hampurilaisissa ei useinkaan käytetä suola- vaan maustekurkkuja. Ei siis ole mitään syytä tukkia koko mäkkärin ruokalinjastoa olemalla erityinen.

Vierailija
16/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tykänny Öljupuusta, Huhtahyvästä ja Forssasta. Muutamaan vuoteen en oo syöny yhtään perunasalaattia (paitisi itse tekemää).

Keinotekoinen juusto- ja voiaromi ei kuulosta siltä, että voisi päästä top teniin.

Vierailija
17/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itsetehdyistä! Kaupan on kamalan etikkaisia ja pelkkää majoneesimössöä.

Teen perinteistä turkkilaiseen jugurttiin, majoneesia vain 1 rkl isoa kulhoa kohti mausteeksi.

Tai teen kirkasta aurinkokuivatuilla tomaateilla, parsalla, herneillä, valkosipulilla, ruohosipulilla, punasipulilla, oliiveilla tai vaikka isoilla kapriksilla maustettuna. 

Vierailija
18/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forssan perunasalaatti on paras. 

Minusta se on hirveintä mitä olen syönyt, majoneesi peittää kaiken niin että tuntuu siltä kuin söisi pelkkää muhkuraista majoneesia.

Mutta makuasia.

Vierailija
19/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatta lähtee jos sitä pitää laittaa suuhun.

Vierailija
20/31 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tykänny Öljupuusta, Huhtahyvästä ja Forssasta. Muutamaan vuoteen en oo syöny yhtään perunasalaattia (paitisi itse tekemää).

Keinotekoinen juusto- ja voiaromi ei kuulosta siltä, että voisi päästä top teniin.

Pakkohan noista hirvityksistä jonkun on top teniinkin päästävä. Ei noilla kaupan valmismössöillä kyllä mitään tekemistä kunnon perunasalaatin kanssa ole.

Kannattaa aloittaa vaikka tänä vappuna ja tehdä pottusalaatti itse. On erittäin helppoa, nopeaa ja palkitsevaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi