Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miten se menee jos haluan ostaa vanhempieni talon, johon myös sisaruksillani on perimisoikeus

Vierailija
22.04.2021 |

Vanhempani ovat myymässä taloaan ja minä haluaisin ostaa sen mieheni kanssa. Sanotaan helppouden vuoksi että talon arvo on 100.000€. Sisaruksillani (3 muuta, siis yhteensä 4) on siis sama perimisoikeus taloon kuin minulla. Pitääkö minun siis maksaa ensin 100.000€ vanhemmilleni ja sitten yhteensä 75.000€ muille sisaruksilleni, koska ostan heidän osuuden talosta??? Siis minulle se maksaisi 175.000€?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän sama tilanne. Miehen veli osti miehen vanhemmilta kesämökin 100 000 eurolla ja tässä odotetaan, koska maksaa meidän osuutemme eli 50 000 e tilille. Miehelle olen jo pariin kertaan sanonut, että perintöriita pitää hoitaa ennen kesää, ei siitä mitään tule, että yhtä on suosittu noin röyhkeästi. Verottajaan otan seuraavaksi yhteyttä ja kysyn, onko edes perintöveroa vielä maksettu ettei käy niin, että se kaatuu kokonaan meille.

Mistä hiton perinnöstä oikein puhut? Ette te ole perineet yhtään mitään. Miksi teille pitäisi maksaa mökistä joka ei ole koskaan ollut teidän?

Vierailija
62/64 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovinkaan kaksinen matematiikkanero ja luetun ymmärtäminenkin takkuaa.

Luultavasti koulussa opetetaan ainakin matematiikan alkeita.

Aloitetaan perinnöstä. Ei sisaruksen enää taloa peri, koska eivät he enää kuollessaan omista sitä. Oletetaan, että ostat sen elossa olevilta vanhemmilta. Kuolleen kanssa on paha tehdä kauppoja. Silloin ostetaan kuolinpesältä muiden osakkaitten osuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoahan saa antaa hurjia summia ihan laillisesti. Tai hurjia meidän tavisten mittapuulla. Se 5000 Euroa/3 vuotta tarkoittaa, että kumpikin vanhempi saa antaa tuon summan lapselle, sen puolisolle ja jokaiselle lapsellekin. Tämä tarkoittaa, että kerralla voi nelihenkiselle perheelle laittaa yhteensä 40 000 Euroa ilman veroseuraamuksia kolmen vuoden välein. Jos on vaikka 2-3 lasta perheineen ottamassa rahaa vastaa,  varakkaammatkin vanhemmat saa muutamalla lahjoituskierroksella itsensä tyhjäksi kyllä.

Vierailija
64/64 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI! Maksat vanhemmillesi 100 000e ja sisaruksillesi 100 000, joista itsellesi 25 000e. Perinnönjaossa sisaruksesi maksavat sinulle 25 000e kukin plus kultapossukerhon vuoden 1992 tuotto-odotuksen mukaisen koron jaettuna neliöjuuren viidesosalla.

No en voi, kun en kuulunut kultapossukerhoon 😢 Millä indeksillä me muut mennään?