Miten puhdistaa LG:n pesukone jos sitruunahappoa ei saa käyttää
Lg:n sivuilla lukee ettei saa käyttää sitruunahappoa. Kone haisee hyi hel.
Millä sen sitten putsaan? Nukkasihdin ja tiivisteen olen jo putsannut..
Kommentit (17)
Valkopesu jauheella, 90C ?
Auttanee jonkin verran.
https://washerhouse.com/fi/ochistka-barabana-stiralnoj-lg/
"Tärkeää! Pesukoneiden valmistaja LG ei suosittele pesuaineiden tai kalkinpoistoaineiden käyttöä puhdistukseen. Tämä voi johtaa suureen määrään vaahtoa ja ”jäädyttää” tekniikkaa."
Tuolla tavalla sanotaan.-ap
Vierailija kirjoitti:
Valkopesu jauheella, 90C ?
Auttanee jonkin verran.
Unohdin mainita, että jauheen pitäö olla zeoliititon.
Etikka voisi tosiaan toimia. Riippuu tietysti siitä mikä siellä loppujen lopuksi löyhkää, mutta ensiksi kokeilisin etikkaa.
Vierailija kirjoitti:
"Tärkeää! Pesukoneiden valmistaja LG ei suosittele pesuaineiden tai kalkinpoistoaineiden käyttöä puhdistukseen. Tämä voi johtaa suureen määrään vaahtoa ja ”jäädyttää” tekniikkaa."
Omituista vaikka en asisntuntija olekaan, suuri määrä vaahtoa ???
Ei kuitenkaan sitten kerro millä saa puhdistaa ?
Vierailija kirjoitti:
Auttaako hajuun kuivatus?
Hetkellisesti kyllä
On olemassa ihan siihen tarkoitettu pesuaine. Itse ostan sitä Tokmannilta.
Puhdista suodatin ja rassaa vedenpoistoputki käsivoimin ilman aineita. Poistoputki jatkuu koneen sisällä kapeampana kumiletkuna ja pahimmillaan sinne muodostuu tukos, joka haisee. Jos pumppu ei poista vettä hyvin, voi auttaa myös puhdistus.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkana. Osa noista saa koneen + pyykin haisemaan ihanan kukkaiselta moneksi viikoksi. EI HERKILLE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkana. Osa noista saa koneen + pyykin haisemaan ihanan kukkaiselta moneksi viikoksi. EI HERKILLE!
Ei tämä, jota minä käytän, tuoksu juuri ollenkaan.
Mikä on kukkasen tuoksuista puhdistusainetta? Tykkäisin kyllä.:)
Oon laittanut kerran vuoteen astianpesukonetabletin. Vaahtoa tulee pirusti, mutta puhdistuu myös.
Vierailija kirjoitti:
Sitruunahappo ei kyllä vaahtoa ollenkaan. Pesuainetta taas käytän niin vähän ettei pesukone purzua vaahtoa.
On totta, että liiallinen vaahtoaminen voi vahingoittaa pesukoneen moottoria. Sen takia sitä tulisi välttää.
Mutta ainakin itselläni LG pesukoneen ohjeessa lukee, että käynnistä huoltoohjelma ja laita pesuainelokeroon kalkinpoistoainetta.
Esim. Tokmanni myy kodinkoneille tarkoitettua kalkinpoistoainetta, joka nimenomaan on sitruunahappoa. Eikä sitruunahappo vaahtoa lainkaan.
Onpa outoa, miksei saa käyttää? Heillä varmaan joku kallis oma pesuaine jota suosittelevat... Mutta oisko joku etikkaliuos sitten? En tiedä tarkemmin kun käytän itse sitruunahappoa, en ole katsonut pesukonevalmistajan mielipidettä asiaan. Mut googlaamalla varmaan löytyy vaihtoehtoja?