Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siivoojan työtä aina pidetään nolona ja huonona?

Vierailija
22.04.2021 |

Ei kukaan katso samalla tavalla kaupan kassaa tai tarjoilijaa vaikka "samaa tasoa" ovat.
Miksi vain siivoojan työlle nauretaan ja vähätellään?
Erityisesti jotkut lähihoitajat luulevat olevansa hyvinkin paljon laitoshuoltajaa korkeammalla hierarkiassa.

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivojan keskipalkka 1900.

Hitsaajan 2600.

Ja putkimiehen 2900.

Tuolta googlesta löytyy.

Hitsaajalle komennusrahat päälle ja putkimiehelle erinlaiset lisät.

Moppauksen iloa, por favor.

Aloitteleva hitsaaja ei todellakaan tienaa mitään 2600e kuussa. Pitää olla luokat ja monta monta vuotta kokemusta. Ja monet harkat pitää olla ihan ilmaistöissä. Eikä se itse työkään mitään kivaa ole, terveys menee. Ei ollut itselläni motivaatiota moiseen p*skaan, pidän enemmän tästä moppauksesta ja ihan hyvin palkalla elää. 

Älä nyt kiukkua. Tasan varmaan sun palkka on nyt huonompi kuin, jos olisit vaan jatkanut hitsailua.

Miksi itse kiukkuat täällä jostain palkoista? Ei se palkka ole kaikki kaikessa. Jos ei tippaakaan kiinnosta joku hitsaaminen niin miksi kituuttaisi niissä kurahommissa monta vuotta odotellen palkannousua jota ei ehkä ikinä tule?

Heittelen faktat pöytään ja tangeeraan tuota siivoojan arvostusta palkkaan.

Faktat jotka olet hankkinut parin sekunnin googlettamisella? Googlestahan ne antivaxxerien ja flat earth tyyppienkin "faktat" on peräisin. Et taida olla kovin älykäs kaveri.

Mene itse palkkarekisteriin ja tarkista. et sä nyt puhu mustaa valkoiseksi, vaikka kuinka tahtoisit.

Muista kattoo se esimerkin putkimieskin.

Tsemppiä sinne mopin varteen!

Kiitos! Tsemppiä sinulle Kela-tukien hakuun. 

Ai niin, mutta sinähän olet tietysti vaativassa asiantuntijatyössä ja tienaat 6000 e kk selailemalla nettiä ja siemaillen kahvia.

Tossa ylempänä oli ohjeet miten pääset KELAN tuilla samoille nettotuloille vuokran jälkeen hieman vähemmällä siivoomisella.

Vierailija
62/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsaajan 2600.

Ja putkimiehen 2900.

Tuolta googlesta löytyy.

Aloitteleva hitsaaja ei todellakaan tienaa mitään 2600e kuussa. Pitää olla luokat ja monta monta vuotta kokemusta. Ja monet harkat pitää olla ihan ilmaistöissä. Eikä se itse työkään mitään kivaa ole, terveys menee. Ei ollut itselläni motivaatiota moiseen p*skaan, pidän enemmän tästä moppauksesta ja ihan hyvin palkalla elää. 

Älä nyt kiukkua. Tasan varmaan sun palkka on nyt huonompi kuin, jos olisit vaan jatkanut hitsailua.

Miksi itse kiukkuat täällä jostain palkoista? Ei se palkka ole kaikki kaikessa. Jos ei tippaakaan kiinnosta joku hitsaaminen niin miksi kituuttaisi niissä kurahommissa monta vuotta odotellen palkannousua jota ei ehkä ikinä tule?

Faktat jotka olet hankkinut parin sekunnin googlettamisella? Googlestahan ne antivaxxerien ja flat earth tyyppienkin "faktat" on peräisin. Et taida olla kovin älykäs kaveri.

Mene itse palkkarekisteriin ja tarkista. et sä nyt puhu mustaa valkoiseksi, vaikka kuinka tahtoisit.

Ai niin, mutta sinähän olet tietysti vaativassa asiantuntijatyössä ja tienaat 6000 e kk selailemalla nettiä ja siemaillen kahvia.

Tossa ylempänä oli ohjeet miten pääset KELAN tuilla samoille nettotuloille vuokran jälkeen hieman vähemmällä siivoomisella.

Seli seli, tiedät koska et muusta tiedäkään kun Kelan tuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsaajan 2600.

Ja putkimiehen 2900.

Tuolta googlesta löytyy.

Ai että kun meni sieluun.

Aattelin syödä ja laittaa nukkumaan yövuoron päälle.

Sunkin tauko on kai ohi, niin hus takas mopin varteen.

Ei ne paikat mammapalstaa räpläämällä puhdistu.

Huomaa, että pää menee pipiksi kun tekee yövuoroja. Mikäs sellaista paskahommaa on että on noin epäinhimilliset työajat? Minulla on ihan normaali päivätyö, kiitos vaan.

Kiukun, kiukun, kiukun.

Moppi esiin ja hommiin.

Hyvää yötä.

Vierailija
64/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku hitsaajan tai putkimiehen työ voi olla paljon paskaisempaa kuin siivoojan, mutta niille ei kukaan naura koska hienoja miesten töitä. 

Niin ja ne yleensä naureskelee siivoojille.

Hitsaajalla ja putkimiehellä on kolminkertainen palkka.

Eli kun siivooja tienaa noin 2000e kk, niin hitsari ja putkari tienaa 6000e? Oho, luulisi että on kovempiki tunku noille aloille jos noin koviin palkkoihin pääsee!

Vierailija
65/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsari ja putkari ovat ihan samaa kastia siivoojan kanssa. En ole koskaan kuullut kenenkään arvostavan kahta ensimmäistä yhtään sen enempää kuin sitä "noloa moppaajaa".

Vierailija
66/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista puhua nolosta työstä! Miksi on noloa tehdä työtä?

Olen opiskeluaikoina ollut 6 vuotta siivoojana, hyvin erilaisissa paikoissa: toimistoissa, teurastamon lihaleikkuri-ja luusahahallissa, pidätyssellien siivoojana, vaateliikkeiden siivoojana... ja jokaisessa paikassa tiesin tekeväni tärkeää työtä.

Aivan sama niille, jotka siivouksen tärkeyttä eivät ymmärrä, tuskin eivät itse ole sitä työtä koskaan tehneet!

Ongelma on huono palkka, kuten monella muullakin alalla. Tämä stigmatisoi monen alan ns. paskaduuniksi joidenkin ymmärtämättömien mielessä.

Palkkaus sille tasolle, että sillä voi perheensä elättää, niin tulijoita alalle riittää!!

Vierailija
67/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lähihoitaja juttu on totta. Todellisuudessa esim. Sairaalassa lähihoitajat ovat ne jotka tekevät kaikki paskatyöt. Siivoavat oksennukset, vaihtavat vaipat ja ovat hoitajien juoksutettavana.

Vierailija
68/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lika on likaista, se haisee ja aiheuttaa sairauksia. Liasta halutaan olla kaukana.

Likaaminen on myös valtaa. Jokainen likaa kaikkialla mutta jokaisen ei tarvitse siivota kaikkialla. Ajatustapa omaksutaan jo elämän alussa.

Nämä ainaiset arvostuspuheet siivouksen arvostuksesta ovat täyttä puppua. Siivous on ainoa ala, jota arvostetaan puheissa hillittömiä määriä mutta jonne tosielämässä hakeutuu vain harva. Vähän kuin sanoisi etäältä että kakka haisee hyvältä.

Vierailija
69/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen huomannut epäasiallista kohtelua siivoojaa kohtaan ja se oli miesvaltaisella duunarialalla. Siivoojalle huudeltiin seksuaalissävytteisiä vitsejä ja esimerkiksi tiputettiin roskia lattialle, jotta siivooja kyyristyy nostamaan ja ukot pääsee katsomaan peppua. Kyseessä vielä joku nuori kesäsijainen, joka oli oikeasti todella loukkaantunut ja ahdistunut. Se oli hyvin sairasta ja siihen onneksi puututtiin.

Samaa kokenut. Miesvaltainen virkamiespaikka, jossa eräs mies tunki aina siivouskomeroon, kun olin siellä laittamassa siivouskärryä kuntoon. Onneksi eräs älykäs mies huomasi tämän vihdoin, ja puuttui asiaan.

Vierailija
70/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko elintarviketehdas, lääketehdas, uimahalli yms. Pyörisi ilman siivoojia. Ei yksikään. Jos siivoojia ei olisi, ei sairaalat, tehtaat esimerkiksi voisi olla auki. Kaikki pysähtyisi

Vierailija
71/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenassa on muuten dokumenttisarja siivoojien työstä. Minusta olisi ihanaa siivota kirjastossa tai museossa sulkemisajan jälkeen. Ihan unelmatyö. Voisin tehdä sitä vaikka oman työni lisäksi silloin tällöin. Kaunis, hiljainen ympäristö, ja siivotessa näkee heti työn jäljen. 

Vierailija
72/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä aika pitkalti palkka = arvostus.

Vierailija
73/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsaajan 2600.

Ja putkimiehen 2900.

Tuolta googlesta löytyy.

Missä päin tuolla palkalla elättää perheensä? Helsingin seudulla ei ainakaan.

Vierailija
74/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten tutkijoita arvostetaan vaikka hekin (hädin tuskin) elävät suorastaan nälkäpalkalla? Etenkin joku yliopiston pätkätutkija.

Vierailija
75/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsaajan 2600.

Ja putkimiehen 2900.

Tuolta googlesta löytyy.

Missä päin tuolla palkalla elättää perheensä? Helsingin seudulla ei ainakaan.

Ei kaikilla ole perhettä, eikä kaikki asu Helsingissä.

Vierailija
76/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli se kahden päivän lakko, koululaiset ei saanu ruokaa ja siivousta, oli kaaos😆

Myös uimahallit ja kuntosalit jouduttiin sulkemaan, koska ei ollut ammattisiivousta!

Vierailija
77/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siivoojan työ ole sen huonompi kuin myyjän. Laitoshuoltajan ei toisaalta kannata liikaa valittaa työn rasittavuudesta. Ei se työ ole herkkua myyjänäkään. Jossain marketissa se on jatkuvaa hyllyttämistä milloin polvillaan lattialla. Milloin kurottelee ylös. Tai istua päivä kassalla.

Vierailija
78/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistettynä: aivotonta puunaamista kaiket päivät. Arvostan siivoojia mutten pitäisi siitä työstä.

Vierailija
79/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärjistettynä: aivotonta puunaamista kaiket päivät. Arvostan siivoojia mutten pitäisi siitä työstä.

Aika moni työ on aivotonta puunaamista, mutta muille töille ei naureta samalla tavalla vaikka palkkakin olisi yhtä huono tai jopa huonompi.

Vierailija
80/144 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä tykännyt, töistä pääsee viimeistään klo 15, työt eivät stressaa vähääkään ja työnantajan kanssa on sovittu, ettei soittele perään kesäkuukausina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan