Eroon miellyttämisestä
Alkanut ärsyttää tää opittu selviytymiskeino, jossa miellyttää vaan kaikkia eikä koskaan uskalla olla eri mieltä. Olen siis alkoholisti perheessä kasvanut ja kova miellyttämään. En nyt mikään tossu ole, mutta huomaan, että harvoin sanon todellista mielipidettä vaikka töissä tai uskaltaisin vaatia jotain. En käsitä miten syvällä tämä on ja aina päädyn myötäilemään vaikka päättäisin, että nyt en miellytä. Miten olette päässeet eroon liiasta miellyttämisesta?
Kommentit (4)
Kannattaa hengailla sellaisten ihmisten kanssa jotka ei yritä miellyttää ja ottaa heiltä mallia.
Käyttäjä38059 kirjoitti:
Kannattaa hengailla sellaisten ihmisten kanssa jotka ei yritä miellyttää ja ottaa heiltä mallia.
No tutummassa seurassa olen enemmän oma itseni enkä miellyttäjä liikaa.. Erityisesti tuo miellyttämisen halu korostuu työelämässä ja vieraammassa seurassa.
Ap
Itse harjoittelen asiaa puolisoni kanssa esim. niin, että puolisoni hokee "kyllä" ja minä vastaan "EI!" samalla kun seisomme kädet vastakkain ja minä työnnän kaikin voimin. Tästä jää lihaksiin semmoinen fiilis, että minä pidän puoleni enkä miellytä. Kaivan sen saman tuntuman esille lihaksia jännittämällä silloin, kun meinaan alistua muiden pompoteltavaksi. Olen pari kertaa onnistunut pitämään puoleni napakasti ja kohteliaasti, mutta harjoiteltavaa on vielä.