Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tänään ikäviä uutisia.

Vierailija
21.04.2021 |

Sain tänään kuulla sairastuneeni syöpään uudestaan. Edellisestä kerrasta on noin kaksi vuotta. Tämän tiedon saaminen oli toki raskasta,mutta koen olleeni siihen henkisesti valmistautunut.
Ennen sairastamistani koin aina voimakasta pelkoa sairaudesta ja kuolemasta. Sen jälkeen kun jouduin kohtaamaan nämä pelkoni,vapauduin monista negatiivisista tunteista.
Teen tämän postauksen sillä ajatuksella,että ehkä voin auttaa jotain toista,joka kokee pelkoa näistä asioista.
Joten jos haluat keskustella tai kysyä jotakin, niin ole hyvä 🙂.
M45

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö sanomaan, tuntuiko ensimmäisellä vai toisella kerralla saatu tieto raskaammalta?

Vierailija
22/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️❤️❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Vierailija
24/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö sanomaan, tuntuiko ensimmäisellä vai toisella kerralla saatu tieto raskaammalta?

Ensimmäinen kerta oli shokki itselleni ja läheisille. Siihen liittyi niin paljon surua ja huolta myös läheisistä. Siksi koen että se oli raskaampaa.

Vaikkakin ensimmäiseen kertaan liittyi myös helpotusta. Silloin olin niin kipeä,että tuntui hyvältä kun selvisi miksi.

Vierailija
25/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kerta oli shokki itselleni ja läheisille. Siihen liittyi niin paljon surua ja huolta myös läheisistä. Siksi koen että se oli raskaampaa.

Vaikkakin ensimmäiseen kertaan liittyi myös helpotusta. Silloin olin niin kipeä,että tuntui hyvältä kun selvisi miksi.

Kiitos vastauksesta! Samankaltaisesti koki myös läheiseni vastaavassa tilanteessa. Toivon sinulle paljon hyviä päiviä ja voimia elämääsi! Uskallan myös toivoa, että kertoisit joskus myöhemminkin voinnistasi. Toki täysin ymmärrettävää, jos päädyt toisenlaiseen ratkaisuun.

Vierailija
26/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, ap! Harmillista, että tällä palstalla on yleensä niin vähän asiallisia miesten aloituksia ja sitten se yksi ainoa asiallinen on näinkin ikävä uutinen. Toivon kaikkea hyvää sinulle.

Ensinnäkin, kaikkea hyvää sinulle ap. Onneksi tuo sellainen syöpä johon hoidot tehoavat hyvin.

Toiseksi, palstalla on paljon ketjuja joissa kiltit miehet kertovat kokemastaan väheksynnästä naisten taholta. Näitä ketjuja pilkataan ja poistetaan. Minä olin yksi onnekkaista ja sain naisen joka pystyy rakastamaan kilttiä miestä. Harva on yhtä onnekas. 

Vaikka ketjun idea ei kaikkia miellyttäisikään niin ei se tarkoita että ketju ei olisi asiallinen.

Vierailija
27/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Samankaltaisesti koki myös läheiseni vastaavassa tilanteessa. Toivon sinulle paljon hyviä päiviä ja voimia elämääsi! Uskallan myös toivoa, että kertoisit joskus myöhemminkin voinnistasi. Toki täysin ymmärrettävää, jos päädyt toisenlaiseen ratkaisuun.

Kiitos ihanasta viestistäsi🙏. Olen ujo kirjoittamaan netissä,koska olen sen ikäinen ettei se tule luontevasti. Nyt kuitenkin koin,että ehkä voin antaa jonkun panoksen tässä asiassa.

Vierailija
28/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, ap! Harmillista, että tällä palstalla on yleensä niin vähän asiallisia miesten aloituksia ja sitten se yksi ainoa asiallinen on näinkin ikävä uutinen. Toivon kaikkea hyvää sinulle.

Ensinnäkin, kaikkea hyvää sinulle ap. Onneksi tuo sellainen syöpä johon hoidot tehoavat hyvin.

Toiseksi, palstalla on paljon ketjuja joissa kiltit miehet kertovat kokemastaan väheksynnästä naisten taholta. Näitä ketjuja pilkataan ja poistetaan. Minä olin yksi onnekkaista ja sain naisen joka pystyy rakastamaan kilttiä miestä. Harva on yhtä onnekas. 

Vaikka ketjun idea ei kaikkia miellyttäisikään niin ei se tarkoita että ketju ei olisi asiallinen.

Kiitos tsempistä!

Vierailija
29/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottovasti huomasit viime viikonloppuna lehtijutun Anssi Kukkosesta. 86-vuotiaana selättänyt viisi syöpää ja hiihtää edelleen yli 1000 kilometriä joka talvi. Syövällä on vieläkin ruma kaiku mutta sen paranemisprosentti on nykyään todella korkea. Voimia vaan hoitoihin ja paranemiseen.

Vierailija
30/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on siinä ennuste?

Kuulostaa siltä, että olet shokkivaiheessa vielä. 

Eikä siinä mitään, epävarmuuden päättyminen tietoon ON tosiaan karmeissakin uutisissa oudolla tavalla vapauttavaa ja rauhoittavaa. Nytpä tiedät ja voit keskittyä taisteluun ja konkreettisesti hoitoihin.

Toivottavasti et ole yksin asian kanssa, vaan sinulla on läheisiä tukenasi. Jos ei ole, muistathan potilasjärjestöt ja vertaistuen. Nyt on hyvä kohta hakeutua niihin, ennen kuin hoidot alkavat uudelleen ja vointi niiden takia heikkenee.

Voimia ja paranemista.

Kummallista miten syöpään sairastuneiden/syövän kokeneiden tunteita usein ei suostuta validoimaan. Olen myös sairastanut syövän ja minua aina välillä "ymmärretään" siitä, että syövän uusiutuminen pelottaa. Tähän sanon, että ei minua se pelota. Siihen puolestaan vastataan että kyllä se uusimisen pelko siellä taustalla kumminkin kytee. Aha, kai sitten tiedät tunteeni minua paremmin. Minkä takia edes aloittaa asiasta, jos ei aito kuunteleminen ollenkaan kiinnosta? Ohiksena vähän. Aloittajalle tsemppiä.

Tuskin nuo ihmiset tarkoituksellisesti väheksyvät tunteitasi. On kuitenkin paljon ihmisiä joita syövän uusiminen pelottaa ja terveiden on helpompi ymmärtää heitä kuin niitä jotka pystyvät nauttimaan terveestä elämästään ilman pelkoa. Kaikkea hyvä sekä sinulle että aapeelle.

Vierailija
31/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottovasti huomasit viime viikonloppuna lehtijutun Anssi Kukkosesta. 86-vuotiaana selättänyt viisi syöpää ja hiihtää edelleen yli 1000 kilometriä joka talvi. Syövällä on vieläkin ruma kaiku mutta sen paranemisprosentti on nykyään todella korkea. Voimia vaan hoitoihin ja paranemiseen.

Näinhän se on,että nykyään syöpä ei tarkoita enää samaa kuin aiemmin. Ja olen saanut ensi kädessä todeta millaisiin tekoihin nykyisellä lääketieteellisiä pystytään. Olen tästä todella kiitollinen.

Vierailija
32/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukesyöpätyyppejä on useita kymmeniä. Mikä niistä sinulla on? Tsemppiä aplle, me täällä tuetaan myös sua ❤️

Vierailija
33/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas kurja kuulla. Voimia!

Kiitos!

Tosi kurja juttu.Tiedät taas mikä alkaa,Voitit syövän ensimäisellä kerralla,voitat nytkin.Jaksamisia.

Vierailija
34/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko syöpä sama ensimmäisellä kerralla? Oletko saanut omasta mielestäsi riittävästi apua ja tukea hoitojen ohella? Onko sinulla lapsia, onko heille kerrottu, miten ovat asian ottaneet? 

Anteeksi tungettelevat kysymykseni, mutta jos joku muu vastaavassa tilanteessa oleva saisi tukea sinun kokemuksistasi...

Vierailija
35/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ensimmäiselläkin kerralla oireina pelkästään huimausta ja huonoa oloa, vai tuliko muutakin?

Vierailija
36/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Britannian kuningataräidistä, sairasti muistaakseni 3 syöpää ja eli yli 100-vuotiaaksi.

Olen itse sairastanut rintasyövän nuorena. Aina se uusimisen mahdollisuus on takaraivossa.

Tsemppiä. En nyt muuta oikein osaa sanoa.

Vierailija
37/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imusolmukesyöpätyyppejä on useita kymmeniä. Mikä niistä sinulla on? Tsemppiä aplle, me täällä tuetaan myös sua ❤️

Viimeksi oli burkittin lymfooma. Tämänkertaista ei vielä ole diagnosoitu.kiitos paljon tsempistä!

Vierailija
38/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin yhden asian poistaa maailmasta se olisi syöpä. Niin kamala, raskas, pelottava.

Elämä on meillä jokaisella niin hauras. Toivon sinulle parantumista. Voimia sinulle ja läheisillesi. Jos haluat, niin käy täällä joskus kertomassa kuulumisia!

Vierailija
39/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisten jotenkin vaikea uskoa, että mamma palstalla voisi olla joku ihan oikea syöpää sairastava henkilö? Aika moni siihen kuitenkin sairastuu.

Vierailija
40/67 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko syöpä sama ensimmäisellä kerralla? Oletko saanut omasta mielestäsi riittävästi apua ja tukea hoitojen ohella? Onko sinulla lapsia, onko heille kerrottu, miten ovat asian ottaneet? 

Anteeksi tungettelevat kysymykseni, mutta jos joku muu vastaavassa tilanteessa oleva saisi tukea sinun kokemuksistasi...

Tällä hetkellä diagnoosi ei ole vielä lopullinen,joten en tiedä onko sama syöpä kun viimeksi.

Mä kyllä aidosti koin saavani tarpeeksi tukea. Hoitavan tahon jokainen edustaja oli huikean ammattitaitoinen ja myötätuntoinen.

Kyllä mulla on lapsia ja heille on kerrottu. Lapsia toki huolettaa ja mietityttää tämä. Kuitenkin heillekin nyt vähän helpompaa,kun on jo kerran selvitty.

Kysymyksesi ei ole lainkaan tungettelevia. Mielelläni vastaan,jos tosiaan joku voisi saada tästä hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän