Miten saisin kengät sisäänajettua mahdollisimman kivuttomasti
Kävelin kampaajalle 15 minuuttia uusilla kengillä ja jo puolessa välissä täytyi ostaa rakkolaastareita ja laittaa nilkkoihin. Kotiin päästyäni sain pestä uudet kengät verestä.
Aina sama homma uusilla kengillä mallista ja valmistajasta riippumatta.
Kommentit (58)
Mitäpä jos ostaisit sopivan kokoiset kengät? Seuraavalla kerralla reippaasti seuraava numero tai kaksi. Ja tietenkin hyvällä lestillä. Osta kotimaisia kenkiä, ei mitään marketti bullshittiä.
Sukkamykkyrä kärkeen muutamaksi päiväksi, leventää ja pidentää sen tarvittavan muutaman mm:n.
Suutari möi minulle pienen pullon ainetta jonka avulla voi leventää jos tarvii , esim Vaivaisen luun kohta ,joka monelle naiselle on vaikea uusien kenkien suhteen.
Jotkut niin paksut sukat jalkaan, ettei pääse kenkä hinkkaamaan ja alle jo valmiiksi laastarit, ja sitten vaan talsimaan. Mä olen aina pitänyt uusia ja puhdaspohjaisia kenkiä ensin kotona ja venytellyt vähitellen.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Suutari möi minulle pienen pullon ainetta jonka avulla voi leventää jos tarvii , esim Vaivaisen luun kohta ,joka monelle naiselle on vaikea uusien kenkien suhteen.
Tämä on kai provoilua? ;D
Kun ekalla käyttökerralla huomaa, mistä kohtaa hiertää, niin sen jälkeen käytän aina rakkolaastareita niissä kohdissa, kunnes kengät on muotoutuneet. Mulla on ongelmajalat ja useimmat kengät vaatii tuon sisäänajon, sen jälkeen voi käyttää ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin istuvia kenkiä ei tarvitse ajaa sisään.
Ostan aina hyvin istuvat kengät (laadukkaita), mutta silti saattaa esim. turvotuksesta johtuen hangata jostain paikasta. Mittatilauskengät tietty eri asia. ohis
Kahdet ohuet sukat päällekkäin. Hankautuminen kohdistuu sukkien väliin ei ihoon.
Sitten kun ekakerran jälkeen ehkä jossain tuntuu rakon tms. tapaista, rakkolaastari jo valmiiksi siihen.
Toimii, testattu vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Tämä on kai provoilua? ;D
Ei ole, itse olen nimenomaan nahkakenkiä venyttänyt ko.aineella. Ei auta tekonahkaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nahkaa?
Sillä jos ovat nahkaa, niin kannattaa laittaa pari sukkaa päällekkäin niin, että kastelee (ja puristaa ylimääräiset vedet pois) sen päällimmäisen sukan (niin että kengät puristaa) ja kengät jalkaan vaikka pariksi tunniksi, kun tekee kotiaskareita tai katsoo telkkaria. Tämän voi toistaa parinakin päivänä.
Kävin parikymppisenä aina yhdessä kenkäkaupassa, jossa oli tosi asiantunteva "vanhan ajan" myyjä ja kaikki kengät, jotka häneltä ostin, olivat aina aluksi hiertävät. Kerrankin tuli tosiaan verta kantapäistä, kun vartin kävelin kouluun. Niistä tuli parhaat kengät, mitä olen ikinä omistanut. Eli ainakin ennen kengät todellakin piti ajaa sisään. Jos osti heti sopivat, ne olivat huonot sitten myöhemmin. Opin käyttämään kenkiä ensin vain kotona liikuskellessani lyhyitä aikoja kerrallaan.
Mulla kengät kuin kengåt aiheuttaa rakkoja ekoilla käyttökerroilla. Kaksi vinkkiä, joilla voi estää jalkojen totaalisen tuhoutumisen:
1. Laastaroi ensimmäisiksi päiviksi kantapäät ym paikat, joihin voisi kohdistua hankausta
2. Ihan ehdoton juttu on käyttää sisäänajossa päällekkäin kaksia sukkia, jolloin hankausta ei kohdistu iholle, vaan sukat luisuvat toisiaan vasten.
Ajan kengät sisään kotona. Päivittäin pidän puoli tuntia jalassa vaikkapa etätöitä tehdessä koneella. Sitten kokeilen kestääkö kauppareissun ja aika pian kengät on hyvät. Parhaat on tietysti käyttökelpoiset heti oston jälkeen. Monet riekerit sopii mun jalalle niin hyvin.
Minä laitan nilkkasukat jalkaan ja kävelen sitten uusilla kengillä kotona muutamana iltana.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos ostaisit sopivan kokoiset kengät? Seuraavalla kerralla reippaasti seuraava numero tai kaksi. Ja tietenkin hyvällä lestillä. Osta kotimaisia kenkiä, ei mitään marketti bullshittiä.
Ostin Karl Lagerfeldin kengät ja edellisissä oli sama juttu. Ensimmäisillä kerroilla jopa rakkolaastarit hankautui puhki ja ovat ihan oikeaa kokoa. Mutta kaksi vuotta olivat ehdottomat lempparikengät, vaikka edelliset olikin kokoa liian isot, nämä jotka nyt ostin ovat oikeaa kokoa.
Mitkään muut kengät mulla ei ole ikinä kestänyt yli 3 kuukautta pidempään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nahkaa?
Ovat nahkaa.
Ap
Hyvin istuvia kenkiä ei tarvitse ajaa sisään.