Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin kengät sisäänajettua mahdollisimman kivuttomasti

Vierailija
21.04.2021 |

Kävelin kampaajalle 15 minuuttia uusilla kengillä ja jo puolessa välissä täytyi ostaa rakkolaastareita ja laittaa nilkkoihin. Kotiin päästyäni sain pestä uudet kengät verestä.
Aina sama homma uusilla kengillä mallista ja valmistajasta riippumatta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Suutari möi minulle pienen pullon ainetta jonka avulla voi leventää jos tarvii , esim Vaivaisen luun kohta ,joka monelle naiselle on vaikea uusien kenkien suhteen. 

Tämä on kai provoilua? ;D 

Ei ole, itse olen nimenomaan nahkakenkiä venyttänyt ko.aineella. Ei auta tekonahkaan ym.

Olen pahoillani epäilyistäni! Aina sitä oppii! Tuo "suutari myi minulle pienen pullon ainetta" kuulosti jotenkin siltä, että läpällä joku nyt vetää. Puuttui vielä että möi "tiskin alta" :D

Olen suutarilta joutunut itsekin kysymään apua kyseiseen kenkäongelmaan, mutta eipä ole tätä ehdottanut :o ?? Ja ihan suurkaupunki ja iso ja suosittu suutari on. Vaimollaan ompelimo.

Vierailija
42/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta kenkiä ikinä verkkokaupasta, eivät kumminkaan satu sopivat.

Ostin ihan karl lagerfeldin liikkeestä. Tosiaan tuntuu muuten hyvältä jaloissa, mutta kävellessä hankasi nilkat auki.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kenkien sisäänajaminen on suuri huijaus. Ehkä se korkokenkien kohdalla pitää paikkansa, mutta matalien kenkien kohdalla on pakko sanoa, että kengät ovat vääränmalliset tai -kokoiset, jos ne pitää sisäänajaa. Opin vasta pari vuotta sitten tämän eikä sen jälkeen ole tarvinut tuskailla kenkien kanssa.

Vierailija
44/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oikeankokoiset ja jalkaystävälliset kengät. Sievi ja Pinar tai sketchers esimerkiksi.

Vierailija
45/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa vettä kenkä täyteen ja sitten jalkaan. Sitten kyykistelet ja hyppelet ja juokset ja kävelet pihanurmikolla.

Hyvin nopsaan kenkä muotoutuu juuri sinun jalkaan sopivaksi

Vierailija
46/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut niin paksut sukat jalkaan, ettei pääse kenkä hinkkaamaan ja alle jo valmiiksi laastarit, ja sitten vaan talsimaan. Mä olen aina pitänyt uusia ja puhdaspohjaisia kenkiä ensin kotona ja venytellyt vähitellen.

Näin.  Ensin kotona ja sitten lyhyitä matkoja.  Hankautuviin kohtiin valmiiksi laastarit.  Muutoinkaan ei kuulu pitää koko ajan samoja kenkiä.  Aamulla lenkkarit, päivällä kävelykengät.

Vierailija
47/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kenkien sisäänajaminen on suuri huijaus. Ehkä se korkokenkien kohdalla pitää paikkansa, mutta matalien kenkien kohdalla on pakko sanoa, että kengät ovat vääränmalliset tai -kokoiset, jos ne pitää sisäänajaa. Opin vasta pari vuotta sitten tämän eikä sen jälkeen ole tarvinut tuskailla kenkien kanssa.

Koko on kyllä oikea, ja tämä ongelma on ollut kaikissa matalapohjaisissa kengissä valmistajasta ja mallista riippumatta. Edelliset karl lakerfeldit ovat edelleen loistavat jalkaan, mutta kuukausi meni ennen kuin hankaaminen loppui.

Korollisissa ei yleensä hankaa nilkkaa auki, mutta en viitsisi joka paikkaan kulkea koroissa.

Ap

Vierailija
48/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina keväisin/kesäisin tuo sama ongelma. Nahkakenkiin laitan märän villasukan jalkaan ja teen pari tuntia kotiaskareita tai pidän etätöissä kenkiä päällä muutamana päivänä. Sitten kun niillä lähtee ulos, niin rakkolaastareita mukaan varmuuden vuoksi.

Vierailija
49/58 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa ne jollekin kodittomalle viikoksi.

Vierailija
50/58 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko on kyllä oikea, ja tämä ongelma on ollut kaikissa matalapohjaisissa kengissä valmistajasta ja mallista riippumatta. Edelliset karl lakerfeldit ovat edelleen loistavat jalkaan, mutta kuukausi meni ennen kuin hankaaminen loppui.

Korollisissa ei yleensä hankaa nilkkaa auki, mutta en viitsisi joka paikkaan kulkea koroissa.

Ap

Näinhän se on, että läskeillä perseen lisäksi myös jalat leviää ja totuttu koko ei sovi. Tarvitset isommat kengät.

Kengät eivät ole pienet. Varpaille on tilaa, lesti on riittävän leveä, eivätkä purista mistään.

Ap

Vierailija
51/58 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ostanut puisia lestejä.

Vierailija
52/58 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on arat jalat, niin sit on käytettävä pääosin jotain pehmoisia mutta hyvin tuettuja kenkiä. Korkkarit ja lagerfeldit vain näön vuoksi jalkaan, kun on joku fiinimpi tilaisuus.

Vierailija
53/58 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei koske ap:ta jos kerran koko on hänen mukaansa sopiva mutta suutarille voi viedä nahkakengät venytykseen.

Vierailija
54/58 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos ostaisit sopivan kokoiset kengät? Seuraavalla kerralla reippaasti seuraava numero tai kaksi. Ja tietenkin hyvällä lestillä. Osta kotimaisia kenkiä, ei mitään marketti bullshittiä.

Ostin Karl Lagerfeldin kengät ja edellisissä oli sama juttu. Ensimmäisillä kerroilla jopa rakkolaastarit hankautui puhki ja ovat ihan oikeaa kokoa. Mutta kaksi vuotta olivat ehdottomat lempparikengät, vaikka edelliset olikin kokoa liian isot, nämä jotka nyt ostin ovat oikeaa kokoa.

Mitkään muut kengät mulla ei ole ikinä kestänyt yli 3 kuukautta pidempään.

Ap

Häh? Mistä kohdasta ne kengät hajoaa?

Vierailija
55/58 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on kun on haasteelliset jalat. Mullakin on aina alkuun ongelmia uusien kenkien kanssa. Yksi syy on reilusti taaksepäin pullistuvat kantapäät. En yksinkertaisesti pysty kävelemään pitkiä matkoja, oli kengät mitkä tahansa. Kantapäihin tulee kolikonkokoiset rakot.

Vierailija
56/58 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla paljon ylipainoa + turvotusta jaloissa aina?

Vierailija
57/58 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uudet loaferit nahkaset tuntu liian pienille kun Ilmat lämpeni.

Luin netteristä tipsin;

Ostin jääpusseja täytin ne vedellä.

Laitoin ne kenkien sisälle ja kengät pakkaseen.

Jääpussi jäätyy kenkien sisälle ja venyttää .

Olin toooodella skeptinen 😞 mutta:

SE TOIMII👍

Voin käyttää kenkiäni ❤️

Vierailija
58/58 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kahdet tai kolmet sukat päällekkäin. Mene näin jonkin aikaa.