Onnistutko mielestäsi pitämään kurin lapsillasi ilman fyysisiä rangaistuksia?
Kommentit (29)
Vaatii kasvattajalta vähän tiukkuutta ja johdonmukaisuutta. Miedän 2-vuotias istuu pikku jäähynsä kiltisti ja osaa käyttäytyä vieraissakin. Ei ole tarvinnut tukistella eikä muutakaan, mutta aina kyllä jutellaan asioista, mitä saa tehdä ja mitä ei. Lapset tarvitsevat tarpeeksi toistoa ymmärtääkseen rajat, jotka vanhempansa ovat asettaneet.
Vierailija:
Jokainen vanhempi kuvittelee olevansa erinomainen kasvattaja, vaan totuus on toista. Ja se on sitä toista yleensä silloin kun ei vanhemmat ole näkemässä....
Vierailija:
Vaatii kasvattajalta vähän tiukkuutta ja johdonmukaisuutta. Miedän 2-vuotias istuu pikku jäähynsä kiltisti ja osaa käyttäytyä vieraissakin. Ei ole tarvinnut tukistella eikä muutakaan, mutta aina kyllä jutellaan asioista, mitä saa tehdä ja mitä ei. Lapset tarvitsevat tarpeeksi toistoa ymmärtääkseen rajat, jotka vanhempansa ovat asettaneet.
Niin meidänkin lapsi oli tuollainen 2v, mut eipä ole enää...
Selvennä, jos ymmärsin viestisi väärin.
6
ja omaavansa ne oikeat mielipiteet.
t: 4
t. se viiden äiti
Vierailija:
ja omaavansa ne oikeat mielipiteet.t: 4
Vierailija:
ja omaavansa ne oikeat mielipiteet.t: 4
Omat ovat vielä alle 2v joten heistä en tiedä miten isompana käyttäytyvät kun kukaan ei näe, mutta minä itse en lapsena tehnyt koskaan mitään kiellettyä edes salaa, joten on aivan mahdollista että sellaisia lapsia on muitakin. Ja ruumiillista kuritusta mun vanhemmat eivät koskaan ole käyttäneet.
Vierailija:
Jokainen vanhempi kuvittelee olevansa erinomainen kasvattaja, vaan totuus on toista. Ja se on sitä toista yleensä silloin kun ei vanhemmat ole näkemässä....
ne ei mielestäni tiedä paljoakaan lapsiperheen arjesta...Kaksi lastakin on jo täysin toinen tilanne!!
Ja varsinkin jos se ainokainen on 2v niin onhan se helppoa, muistan kyllä...mutta ootas kun laps on 4v, meillä muuttu enkeli siinä iässä hirviöksi ;)
lapset nyt 5,4 ja 2.
ja pysyy muuten paremmin kuin fyysisillä kasvatuskeinoilla. nillä kun ei opeta lapselle mitään muuta kuin sen että isommalla on oikeus mätkiä.
Vierailija:
ne ei mielestäni tiedä paljoakaan lapsiperheen arjesta...Kaksi lastakin on jo täysin toinen tilanne!!Ja varsinkin jos se ainokainen on 2v niin onhan se helppoa, muistan kyllä...mutta ootas kun laps on 4v, meillä muuttu enkeli siinä iässä hirviöksi ;)
taas yksi äiti perustelee oman kypsymättömyytensä vanhempana (tm läpsimisen jne) sillä kun lapsi on niin kamala...
Olen muuten huomannut, että usein sillä nätisti sanomisella saa paljon parempia tuloksia aikaan kuin räyhäämisellä, tosin vaatii pitkää pinnaa... (mitä allekirjoittaneella ei aina kyllä ole)
20 täysin oikeassa. Katsopas itseäsi peiliin ja ala ajatella.
t: myös 3 lapsen äiti
t: kolmen lapsen äiti, olinko se nro 4
todellako olet sitä mieltä että lasta seinälle vaan kun alkaa uhmaiät riivata?
tottakai se on erilaista kun on lapsia enemmän ja alkaa uhmaa sun muuta kivaa olla. mutta ei se seinälle nostamisiin ja läpsyihin oikeuta.