Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on BMI 29 eli lievän ylärajoilla mutta kun mitään erikoista ei näy?

Vierailija
20.04.2021 |

En huomaa vaatteissa tms muuta kuin rintojen kasvaneen, muuten on lantio kuten ennenkin eikä itse asiassa vyötärön-lantion välinen ero niin silmiinpistävä kuin ennen jolloin lantio oli leveämpi suhteessa. Nyt ihan ok tasaisempi lopputulos ja silti selkeä vyötärölinjakin. Pitäisikö tehdä jotain muutoksia elämäntapoihin? Nämä kilot ovat tulleet n. 15 vuodessa pikku hiljaa. Alkoholia en käytä mutta herkkuja menee mielestäni ihan sopivasti vielä kuitenkin. Rupesin miettimään tätä kun töissä monet kaikenmaailman dieeteillä ja minua kommentoivat hoikaksi. Mielestäni ihan samoissa mitoissa kuin hekin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa lantiosi ja vyötärösi ympärys. Jos vyötärösi on n. 70 % lantiostasi, heitä mitta veks ja jatka elämääsi onnellisena.

Vierailija
2/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itseäsi häiritse eikä terveyteen vaikuta (ei sisäelinraavaa) niin miksi pitäisi laihduttaa? Huonossa lykyssä saat vielä syömishäiriön kaupan päälle.

Ei varmaan sinulla samaa mutta pakko kertoa kuitenkin.

Minulla oli työkaveri joka hieman pyöreä. Ei lihava mutta selvästi oli ylipainoa.

Hän ihmetteli ihan ääneen missä ne kaikki kilot on hänessä kun mitään ei näy missään?

Eihän siinä voinut oikein muuta kuin kompata ja myötäillä että niinpä.

Hän näki itse itsensä hoikempana mitä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaa lantiosi ja vyötärösi ympärys. Jos vyötärösi on n. 70 % lantiostasi, heitä mitta veks ja jatka elämääsi onnellisena.

Vyötärö 82, lantio 110 kun äkkiä mittasin.

Vierailija
4/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö jos on alle 80 cm niin kaikki on ok.

Vierailija
5/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä olin samoissa mitoissa ja nyt kun katson silloisia kuvia, niin olen ollut selvä possu.

Vierailija
6/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itseäsi häiritse eikä terveyteen vaikuta (ei sisäelinraavaa) niin miksi pitäisi laihduttaa? Huonossa lykyssä saat vielä syömishäiriön kaupan päälle.

Ei varmaan sinulla samaa mutta pakko kertoa kuitenkin.

Minulla oli työkaveri joka hieman pyöreä. Ei lihava mutta selvästi oli ylipainoa.

Hän ihmetteli ihan ääneen missä ne kaikki kilot on hänessä kun mitään ei näy missään?

Eihän siinä voinut oikein muuta kuin kompata ja myötäillä että niinpä.

Hän näki itse itsensä hoikempana mitä oli.

Tässä on niinpäin siis että minut nähdään hoikempana kuin vaaka sanoo. En haluaisi ruveta vahtimaan syömisiä tai pudottamaan painoa kun nämä rinnatkin olisi kiva pitää.

Vierailija
7/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssuositukset koskevat suurista massoista tehtyjä tilastoja. Keskimäärin tuolla BMI:llä on korkeampi verenpaine ja -sokeri, enemmän uniapneaa, tuki- ja liikuntaelinten sairauksia jne. verrattua hoikempiin.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että ne juuri sinua vaivaisivat nyt tai edes tulevaisuudessakaan. Mutta todennäköisyys niihin kasvaa. 

Vierailija
8/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyötärö 82, lantio 110 kun äkkiä mittasin.

Vyötärönympärysmitta pitäisi olla naisilla alle 80cm.

Vierailija
9/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä peräsintä kerrakseen.

Vierailija
10/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos mulla on enne ollut lantiomitta suht sama mutta vyötärö kapeampi eikä nimeksikään rintoja niin sepä vasta epätasaista on ollutkin.

Vierailija
11/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Mä olen sopusuhtainen painan 56kg ja olen 168cm pitkä. Jos mun bmi olis 29, niin painaisin yli 80kg. En usko, että kovin hyvältä näyttäisin...

Vierailija
12/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen naisella kuuluukin olla. Pikkupojat erikseen. Leveät lanteet ja muhkeat rinnat on hot.

Vierailija
13/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

167-senttisenä pitäisi painaa 81 kg ollakseen noissa lukemissa. Ihan liikaa.

Vierailija
14/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole noin pitkä.

Vierailija
15/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole noin pitkä.

Samalla BMIllä ylipainoa on suhteessa yhtä paljon lyhyemmälläkin. Paino jaetaan pituuden neliöllä.

Vierailija
16/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon pitää olla perseessä. Ja niin näyttäis olevan. ☺👍

Vierailija
17/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yleisesti lihavampia kuin ennen, eli voi hyvin olla ettei ap näytä "isolta" kun vertaa keskiarvoon. Muistan ysärillä tajunneeni, että äitini oli pulleampi kuin kavereideni äidit, mutta nyt kun katson vanhoja kuvia niin äiti ei edes näytä niin lihavalta.

Vierailija
18/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole noin pitkä.

Samalla BMIllä ylipainoa on suhteessa yhtä paljon lyhyemmälläkin. Paino jaetaan pituuden neliöllä.

Vartalon mittasuhteet ja rakenne vaikutta kovastikin siihen miltä jonkin painoinen näyttää. Kaksi kurvikasta naista , saman pituisia, toinen vain leveämpi, kummallakaan ei näy ylimääräisiä pullotuksia ja silti painoeroa voi olla parikymmentä kiloakin.

Vierailija
19/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on edelleen amerikkalaisen vakuutusyhtiön laskentatapa keskimääräiselle miehelle. Se ei oikeasti kerro mitään terveydestä. Yksikään sairaus ei puhkea siitä, että BMI nousee 25:stä 26:een. Jo pitkään on puhuttu siitä, että hoikkuus ei todellakaan tarkoita että olisi terve tai että BMIn mukainen ylipaino tarkoittaisi automaattisesti että olet sairas.

Jos voit hyvin, veriarvosi ovat hyvät ja syöt normaalisti, ei todellakaan kannata minkään ryhmäpaineen takia alkaa laihduttaa.

Vierailija
20/32 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat yleisesti lihavampia kuin ennen, eli voi hyvin olla ettei ap näytä "isolta" kun vertaa keskiarvoon. Muistan ysärillä tajunneeni, että äitini oli pulleampi kuin kavereideni äidit, mutta nyt kun katson vanhoja kuvia niin äiti ei edes näytä niin lihavalta.

Mutta miksi minua sitten työpaikalla tituleeratatan hoikaksi ja huokaillaan että onneksi sun ei tarvi laihduttaa jne. Ja olen oikeasti katsonut että jotkut tällaiset olisivat hoikempia kuin minä olen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi