Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanin lintu ja miksi? Mulla monta

Vierailija
20.04.2021 |

Joutsen. Kaunis.
Kurki. Ylväitä. Ja se ääni.
Korppi. Älykäs.
Kuikka. Kuuluu kesäiltaan.

Kommentit (554)

Vierailija
21/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalkkuna, kylmä

Nyt keksit hauskan.

Vierailija
22/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punarinta, pieni ja suloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustarastaan huilu on mulle kaunis kevään merkki. Kurjet ovat ylväitä. Fasaaneistakin pidän, vaikka ne huutavat kuin hinaajat ja kaivavat kukkasipulit penkistä. Hupaisia mekastajia, varsinkin ukot kun ne oikein esiintyvät.

Vierailija
24/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunturipöllö. Valitettavasti emme ole tavanneet livenä, mutta näyttää kauniilta.

Tykkään myös huuhkajasta, meidän vanhan kodin naapuritalon katolla Helsingin keskustassa oli huuhkajalla pesä, oli huikeeta seurata sitä!

Vierailija
25/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varis, koska kaunis lauluääni

Vierailija
26/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustarastas. Eka kevään merkki täällä pohjoisemmassa. Kivat kun juoksee hangella pyrstö pystyssä ja kaunis laulu

Vierailija
27/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talitintti. Utelias, reipas ja söpö <3 Meidän pihapiirissä talitintti ajoi pari kesää sitten näyttävästi harakkaa takaa, joka oli kai meinannut mennä munavarkaisiin tintin pesälle. Siinä tuli pitkäpyrstölle kirjaimellisesti lentävä lähtö, kun tintti ampaisi hyvä jottei suoraan kimppuun.

Vierailija
28/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoposkihanhi, tykkään kun paskovat joka paikkaan ja ihmisiä vituttaa.

Vierailija
29/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä esihistoriallisen näköinen lintu on engl. nimeltään "Shoebill stork" (Balaeniceps rex). Suom. kielistä nimeä en tiedä, mutta lintu on mielestäni erittäin kiehtova tapaus. 

https://images.app.goo.gl/1FdynbAouWNstZur9

.

Vierailija
30/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumilintu

Vierailija
31/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västäräkki on mun mielestä hauska näköinen tyyppi.

Isommista linnuista tykkään kanadanhanhista, ne tulee aina mökkirantaan ruuan kerjuulle. Joskus oon pari leivän palaa heittänyt niille, vaik tiedän ettei kylläkään saisi. Nopeasti ne oppivat, mihin rantaan kannattaa mennä.

Vierailija
32/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervapääsky. Rakastan maata selällääni ja katsoa taidokasta lentoa. Myös tervapääskyn kirkuna tekee kesän. Pihallamme pesii kaksi pariskuntaa. Tiesittekö että tervapääsky laskeutuu lennosta ainoastaan pesimään? JA ensimmäiset 3 vuotta elämästään tervapääsky ei laskeudu kertaakaan, vaan lentää 3v putkeen. Ihan tajuton lintu. Se myös lentää nopeiten kaikista linnuista!

Vierailija
33/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joutsen oli suosikkini, mutta tänä keväänä minulla on ollut kaksi kertaa tilaisuus seurata merikotkien (yht. 4 yksilöä) ruokailua järven jäällä kalastajien jättämillä kalanraadoilla. Merikotka on suosikkini, vaikka ei se periaatteessa niin ihana ole kuin esimerkiksi pyrstötiainen!

Vierailija
34/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukkeli, töyhtötiainen ja kakadu.

Vierailija
35/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään käpytikasta. Se tulee joskus lintulaudallekin. Kivan näköinen ja mukava katsella kun naputtelee työpajallaan käpyjä.

Vierailija
36/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyhkynen /Pulu suloisia Kauniita ja kilttejä ❤️

Vierailija
37/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen ja sen sirpitys. Vaatimaton.

Vierailija
38/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä esihistoriallisen näköinen lintu on engl. nimeltään "Shoebill stork" (Balaeniceps rex). Suom. kielistä nimeä en tiedä, mutta lintu on mielestäni erittäin kiehtova tapaus. 

.

Kenkänokka suomeksi.

Oma suosikkilintuni on ehkä hippiäinen, koska se on pieni ja söpö tai tervapääsky, koska se tuo kesän.

Vierailija
39/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiskisieppo ja änkyräkäki.

Vierailija
40/554 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kenkänokka suomeksi.

Oma suosikkilintuni on ehkä hippiäinen, koska se on pieni ja söpö tai tervapääsky, koska se tuo kesän.

Kiitos suomennoksesta. Minua kiehtoo tuossa latinalaisessa nimessä tuo - rex. Se viittaa esihistoriallisiin dinosauruksiin ja liskoihin. Muutenkin tuon linnun ulkonäkö ja olemus on todella mielenkiintoinen. Pienet sulkahipsut päälaella kruunaa kokonaisuuden. :)

-29