Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä osake salkussasi eniten miinuksella?

Vierailija
20.04.2021 |

Nightingale Health -19%. Onneksi on ainoa miinuksella oleva ja tuotakin vain pieni siivu.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

China mobile -33% Se on tosi ollut jäädytettynä tammikuusta.

Vierailija
42/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pharmat, onneksi vain muutaman %

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljellä olevista eniten turskaa on tullut Nokiasta. Kun myydyt otetaan mukaan, niin ykkössijaa pitää vieläkin norjalainen Renewable Energy Company.

Vierailija
44/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wärtsilä. En itse ole sitä ostanut, tuli fiskarsilta.

Tuohan on vain laskennallista tappiota. Osakkeiden hankintahinnaksi lasketaan 13,27 euroa kappale, mutta ethän sinä ole sitä oikeasti maksanut, vaan vain noiden osakkeiden saamisesta tulleen pääomatuloveron, alle 4 euroa osakkeelta.

Kun osakkeen nykyinen hinta on yli 9 euroa, ovat Fiskarsin annissa saadut Wärtsilän osakkeet oikeasti roimasti voitolla.

Terv. Toinen Fiskarsilta Wärtsilän osakkeita saanuy

Vierailija
45/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outokumpu.

Vierailija
46/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teva pharmaceuticals -56% euromääräisesti ei kovin paljoa. Yks epäonnistunut "lottolappu". Nyt ootellessa, jos alkaa joskus taas osinkoja maksella, kun saa velat balanssiin. Kassavirta firmalla on sentään hyvä.

Vierailija
47/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teva Pharmaceutical

Vierailija
48/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku norjalainen offshore yhtiö mutta toki osingot tippuu kyllä koko ajan. Olkoon. Ehkä nousee joskus. Pitää vaan hakea Norjasta liika lähdevero osingoista pois

Vierailija
49/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outokumpu.

Minulla on Outokumpu +101%

Nokia -20%

Vierailija
50/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wärtsilä eniten miinuksella

Vierailija
51/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokiaa ostan kun on alle 3 euroa

Ostin 2,5 ja myin 4 eurolla kun kurssi pomppasi. Alunperin ostin pitkään salkkuun

Vierailija
52/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehto ja Norwegian

Milloin te oikein ootte ostanut, kun mulla tosiaan Lehto aiemmin mainittu +25 pinnaa ja Norskikin juuri ja juuri plussan puolella?

Vierailija
53/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norski ainakin mulle oli ihan "win or lose". Gamble.

En kuole, jos se menee konkkaan, mutta mahdollisessa nousussa joudun ostaan hyvin kallista single malttia. Ja se ei tapahdu suomessa.

Vierailija
54/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Plug power. Eipä haitaa mitään. Nousee sitten taas aikanaan.

Vierailija
55/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokia -35%.

Sillä pari vuotta sitten aloitin koko sijoittelun, koska pitäähän kaikilla Nokiaa olla. Pikkusummallahan sitä on, ettei sillä niin väliä ole.

Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että ostaisin Nokiaa lisää. Esim. sillä samaisella pikkusummalla, mikä omistetun potin nykyarvo on. Saisi keskihintaa alemmaksi, jolloin mahdollisen kurssinousun myötä osake nousisi nopeammin plussalle.

Tämä on yleensä virhe. Ei pidä tarttua putoavaan puukkoon. Ihan perusohje. Kurssi ei välttämättä nouse. Mutta jos on varma, että nousee niin voi olla hyväkin vaihtoehto.

Vierailija
56/79 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokia -35%.

Sillä pari vuotta sitten aloitin koko sijoittelun, koska pitäähän kaikilla Nokiaa olla. Pikkusummallahan sitä on, ettei sillä niin väliä ole.

Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että ostaisin Nokiaa lisää. Esim. sillä samaisella pikkusummalla, mikä omistetun potin nykyarvo on. Saisi keskihintaa alemmaksi, jolloin mahdollisen kurssinousun myötä osake nousisi nopeammin plussalle.

Tämä on yleensä virhe. Ei pidä tarttua putoavaan puukkoon. Ihan perusohje. Kurssi ei välttämättä nouse. Mutta jos on varma, että nousee niin voi olla hyväkin vaihtoehto.

Just näin. Siis sillä perusteella että saisi omaa keskihintaa alemmaksi ei kannata ostaa. Mutta mikäli kurssilasku ei johdu yhtiöstä vaan jostain aivan muusta niin kannattaa ostaa lisää. Itse olen ostellut esim. Teliaa aina silloin tällöin lisää. Taitaa nytkin olla hiukan miinuksella salkussa. Juurikin olen aina laskenut keskihintaa. Osingot kun ottaa laskuihin mukaan niin oikein mukavasti on tullut rahaa vuosien varrella.

Vierailija
57/79 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Global clean energy ETF -29%, kun tuli vuoden vaihteen tietämillä ostettua. Onneksi tuo on vain 3% salkusta. Ja kaikki muut osakkeet, ETF:t ja rahastot plussalla.

Vierailija
58/79 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokia -35%.

Just näin. Siis sillä perusteella että saisi omaa keskihintaa alemmaksi ei kannata ostaa. Mutta mikäli kurssilasku ei johdu yhtiöstä vaan jostain aivan muusta niin kannattaa ostaa lisää. Itse olen ostellut esim. Teliaa aina silloin tällöin lisää. Taitaa nytkin olla hiukan miinuksella salkussa. Juurikin olen aina laskenut keskihintaa. Osingot kun ottaa laskuihin mukaan niin oikein mukavasti on tullut rahaa vuosien varrella.

Kommentti lisäostoista koskikin Nokiaa, ei mitään Talvivaaraa!

Vierailija
59/79 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seadrill & Dolphin drilling-99,9%

Vierailija
60/79 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vuodenvaihdetta tuli siivousvimma  ja heijattua pahimmat turskat (mm. Ocean Yield, ja SPG, molemmat yli -50%) ja kalliilla ostetuttuja eriä veks. Nyt on punaisen puolella oikeastaan vain Gilead Sciences (-20%) ja muutaman prossan verran Telia, AT&T, New Energy ja Electric vehicles ETF . Muut noin 40 instrumenttia mukavasti sinisellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi