Mikä osake salkussasi eniten miinuksella?
Nightingale Health -19%. Onneksi on ainoa miinuksella oleva ja tuotakin vain pieni siivu.
Kommentit (79)
En tiedä. Minua kiinnostaa vain osingot.
Tällä hetkellä ei mikään. Mutta Talvivaarasta tuli aikoinaan aika paljon realisoitunutta persnettoa.
Wärtsilä (ei Fiskarsin kautta) ja HK Scan. Talvivaaran meni aikoinaan 2500e.
Vierailija kirjoitti:
Mitä omistat?
Bittium, ostin joskus JOT-Automationin aikana. En kyllä osaa sanoa paljonko on miinuksella, prosenteissa varmasti paljon. Rahassa ehkä parisen tonnia.
Bioactive Bone substitute -15%. Tämä on salkun 1000€ arpalippu, joka tuottaa tai sitten ei. Kerran myynyt kaikki BBS osakkeet, kun hinta pomppasi yli 8€ ja ostin takaisin alle 4€. Saa nähdä mitä tälle käy.
Teleste -5%. Kaikki muut ovatkin plussalla. Jopa Valoe, jonka kurssi on laskenut vuosien mittaan melkoisesti.
Filosofiani on ollut ostaa kun halvalla saa. Kurssilaskuista olen tankannut lisää. Ja myydä, kun kurssit ovat nousseet riittävästi. Joissain osakkeissa "riittävä nousu" on ollut +20%, toisissa myynti on ollut ajankohtainen vasta +100% nousun jälkeen. Nokia oyj viivähti salkussani reilun vuoden (2016-2017) ja sinä aikana se tuotti osinkoineen noin +25%...
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ei mikään. Mutta Talvivaarasta tuli aikoinaan aika paljon realisoitunutta persnettoa.
Muistithan hyödyntää ne tappiot vähennyksinä?
Ei mikään, koska myyn ne siinä vaiheessa, kun miinusta alkaa olla liikaa.
Fisting Institute of Porvoo. 25 voileipäkakkua miinuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Tyhjäsin salkun Vuosi sitten helmikuussa, ostelin takaisin huhti/toukokuussa ja tyhjensin uudestaan vuodenvaihteessa. Nyt on vain muutamaa osaketta (Fortum, MetsäBoard, ja Newr) jäljellä.
Tuliko isot mätkyt?
Ei niitä myyntivoittoja arvoverotuksella veroteta, eli ei voi saada märkyjä!
Mulla on lotto-osakkeena ostamani Endomines miinuksella 80%. Muutamalla satasella ostin sitä aikanaan, eikä tarvitse myydä. Saa nähdä nouseeko ikinä.
Tällä hetkellä eniten plussalla on viime keväänä ostamani Konecranes, 120%.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään, koska myyn ne siinä vaiheessa, kun miinusta alkaa olla liikaa.
Mitä teit realisoituneilla tappiolla?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lotto-osakkeena ostamani Endomines miinuksella 80%. Muutamalla satasella ostin sitä aikanaan, eikä tarvitse myydä. Saa nähdä nouseeko ikinä.
Tällä hetkellä eniten plussalla on viime keväänä ostamani Konecranes, 120%.
Omat Konecranesini ovat keskiarvoltaan vain 65% plussalla. Mukana on jokunen erä viime vuoden alemyynneistä ostettuna, mutta eriä myös aiemmilta ja myöhemmiltä ajoilta. Uusimmat ostot osuivat (vahingossa) hyvään aikaan syyskuulle 2020 eli siis vähän ennen fuusiouutisen julkaisua.
Tallink. Tuli hommattua pitkään salkkuun osinko-osakkeeksi ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Nokia -35%.
Sillä pari vuotta sitten aloitin koko sijoittelun, koska pitäähän kaikilla Nokiaa olla. Pikkusummallahan sitä on, ettei sillä niin väliä ole.
Itse tekisin tuossa tilanteessa niin, että ostaisin Nokiaa lisää. Esim. sillä samaisella pikkusummalla, mikä omistetun potin nykyarvo on. Saisi keskihintaa alemmaksi, jolloin mahdollisen kurssinousun myötä osake nousisi nopeammin plussalle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä mulla ei ole riittävästi kärsivällisyyttä, mutta en ole koskaan pannut suurtakaan painoa osinkotuotolle. Tavoitteeni on valita yhtiöitä, joissa on nousupotentiaalia, pitää osakkeita jonkin aikaa ja myydä pois. Myynnistä vapautuvat rahat taas uusiin osakkeisiin. Mahdollisista myyntivoitoista lankeavat verot joutuu maksamaan vasta seuraavan vuoden lopulla, joten niihin tarvittavat rahat voi laittaa vuodeksi osakkeisiin arvoa kasvamaan.
Silver ETF, ostin pienen määrän riskillä kun ennustettiin reddit huumaa. Vaan 200e miinuksella.