Miten pukeutuu kolmekymppinen äiti?
Eli kysyn mielipidettänne; Kuinka pukeutuu kolmekymppinen äiti TEIDÄN mielestänne, tai siis kuinka PITÄISI pukeutua? A) arkeen B) juhlaan ?
Eli mikä on soveliasta, tiukat farkut, kireä toppi vaiko jakkupuku?
Entäs hiukset? Saako olla peppuun asti ulottuva blondi hiuslisäkkeillä vaiko siisti lyhyt polkkatukka?
Kommentit (12)
jakkupukua en omista, juhliin joku kiva mekko tai hame. Jokainen saa mielestäni pukeutua kuten haluaa, ikään tai kokoon katsomatta.
Nuorekkaasti, muttei teinisti. Aikuisesti, muttei tätimäisesti.
Näin ainakin minä yritän.
kysy (ilmeisesti) liittyen stereotypioihin?
Arkeen pukeudun yleensä farkkuihin, farkkuhameeseen, capreihin tms. Töihin vähän siistimpää, mutta tyyliin siistit farkut ja paita tai hame ja t-paita. Ja juhliin mitä lystään, iltapuvusta cocktailasuun :)
Hiukset on kampaajan leikkaamat puolipitkät, " sulkamaiset" ja erivärivärjätyt.
Ei se ikä vaan se oma tyyli!
29 vee (vielä hetken ;)) kahden lapsen äiti pukeudun arkena melko urheilullisesti. En verkkareihin, mutta T-paitoihin, tyköistuviin huppareihin ja farkkuihin tai reisitaskuhousuihin jne. - juhlaan sitten tilaisuuden luonteen mukaan melko tai erittäin juhlavasti. Erilaisia mekkoja ja hameita yläosineen on kaappi pullollaan. Pari jakkupukuakin omistan mutta niitä käytän lähinnä töissä.
Hassu kysymys :)! Minulla on ainakin vaatehuoneessa vaatteita laidasta laitaan. Pukeudun oman fiiliksen ja tilaisuuden mukaan. Joskus on kotona verkkarit ja t-paita, joskus taas kireät farkut ja toppi. Juhlissa taas joskus jakkupuku, joskus jotain paljon juhlavampaa. Riippuen siis tilaisuuden luonteesta. Töissäkin pukeutuminen on suorahousu-, farkku- tai hamelinjalla. Toisina päivinä sekin on kyllä jo valmiiksi työnantajan puolesta päätetty.
Jotenkin kuvittelin tuon asenteen kuolleen 1970-luvulla...
Toisaalta, minusta sellainen kittana teinimuoti ei oikeasti pue juuri ketään aikuista naista. Tiukat topit ja hiuslisäkkeet tekevät jo parikymppisestäkin aika suttuisen ja tyylittömän näköisen.
Ja jakkupukuja saa puolestaan hyvinkin muodikkaita, joten ei se ole mikään tätimäisyyden määritelmä an sich.
ehkä ihan samalla tavalla arjessa kuin 20. vee mutta baanalle lähdettäesä sekin käy, mutta vaikka olen 30 niin voin pukeutua samalla tavalla kuin 25 vee. Hassua vai mitä?
Käytännön syistä minihamet ei toimi hiekkalaatikolla ja vaikka itse viihtyisinkin niissä vaikka hiekkiksellä niin aina on ne äidit jotka pelkäävät sellaisia naisia.
Farkkuja käytän, kireitäkin joskus, napapaitaa en omista. Jakkupuku päälle jos sopii tilanteeseen. Verkkaritkin käy. Hiukset on aika lyhyet tällä hetkellä, mutta tulikin mieleen että mulla muuten on sellanen hiuslisäke.. Joskus tuli Tallinnasta ostettua..=) Pitäskö laittaa päähän?
Vierailija:
Nuorekkaasti, muttei teinisti. Aikuisesti, muttei tätimäisesti.
Näin ainakin minä yritän.
tulin just töistä ja mulla on päällä mustat caprit ja niiden päällä mustavalkoinen mexxin tunika/mekko. Yleensä on päällä farkut (bootcut, matalavyötärö), hyvinistuva t-paita, kietaisutyylinen paita, paitapusero, slipoveri jne. Jakkupuku hyvin harvoin, kun töissä on pakko. Jalassa yleensä korkeakorkoiset sandaalit, kävelykengät tai saapikkaat. Asusteina huiveja, puuhelmiä, laukku aina värien mukaan.
Samantyyppisiä vaatteita ostaa varmaan sekä nelikymppiset että kaksikymppiset, eroa on vaan siinä miten vaatteet yhdistelee.
Itse pyrin rentoon mutta huoliteltuun tyyliin.
No, itse (32v) käytän paljon farkkuja, jakkupukua en pidä koskaan, juhlissa jotain muodikasta ja naisellista (hame tai mekko)....