Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-Studio tänään: Työllisyyden kuntakokeilu. Lässytysjuttu jo Ylellä!

Vierailija
19.04.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11891768

Ai että. Kiva kuulua tähän samaan jengiin vain siksi että täytän 30v vasta syksyllä. Olen ansiosidonnaisella pitkän määräaikaisen työsuhteen päättymisen jäljiltä. Sitäkin edeltävää työkokemusta on ja maisterintutkinto, mutta mitäs siitä, kyllä tarvitsen lässyttävän omavalmentajan pitelemään kädestä! Ja lyömään toisella kädellä karenssilla, jos en suostu orjatöihin/höpökoulutuksiin.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta kuuluu vammautuneille, ei työttömille

Kaikilla ei ole vielä ihan lakipykälät hallussa, omavalmentajatäti myönsi suoraan että aikoo ohjata nuoria kuntouttavaan että näillä olisi edes joku paikka!

Vierailija
62/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämän koko jutun tarkoitus ollutkin vain luoda Lindströmille kallis suojatyöpaikka. Suomi tosiaan tarvitsee näitä Yli-Viikareita ja Lindströmeitä lisää. Niille maksetaan oleskelusta  samanverran kuukaudessa kuin työttömälle tukia vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri unohti käsitellä minun työkokeilusopimuksen ja täten ei laittanut lausuntoa kelalle, kuntakokeilun uusi omaohjaaja te-tantta. Piti laittaa muistutusta! Hyvä alku 5/5.

Ei työkkäri sitä käsittele, kuntakokeilu sen tekee, joten syytä sitä. Eikä välttämättä vika ole edes te-tantassa, siellä voi vaikka kunnanhallitus käsitellä ne kokeilusopimukset ja siksi nimet jäi laittamatta.

Niin, laitoin yhteydenottopyynnön te-palveluiden kautta ja työkokeilusopimus piti toimittaa te-toimistoon. Voivat olla siellä töissä vaikka osa onkin kuntakokeilun piirissä. Ja ihan tämä yksi omaohjaaja sen nimen ja käsittelyn teki, ei mikään kunnanhallitus. Tiedoksi vaan.

t. Sama

Tähän en usko, koska ohjeen mukaan kuntakokeilun asiakas toimii kunnan kanssa, ei te-toimiston. Ehkä siksi se nimen saaminen kesti pitkään, koska toimitit sopimuksen väärään paikkaan.

Osa asiakkaista pysyy TE-toimiston kirjoilla vaikka näennäisesti ovatko kuntakokeiluun kuuluvia. Kuntakohtaisia eroja näissä varmasti on. Kuulun itsekin kuntakokeilun piiriin ja minäkin olen toimittanut TE-toimiston virkailijalle. Hän on kyllä kuntakokeilun työntekijä kaupungin alaisuudessa.

Ei pysy! Olet joko TE-toimiston tai kuntakokeilun asiakas, et molempia. Se ei ole TE-toimiston virkailija, se on kuntakokeilun virkailija, joka aikaisemmin työskenteli TE-toimistossa.

Jankuti jankuti jankuutii.

Ihan oikein, että nimeä ei paperiin tullut, koska sinä et näköjään kestä faktoja.

Vierailija
64/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T Ei ihme, että työttömät on aika ihmeissään, kun kunta tarjoaa työkokeilua päiväkodissa, vaikka osaaminen on projekteissa ja työllistyminenkin nopeaa.

Mitä tällaiset ihmiset sitten edes valittavat TE-toimiston (tai kunnan) toimista? Jos kerran työllistyminen on nopeaa, niin eihän heillä ole mitään hätää. Ihme pillittämistä. Ei taida olla kauheasti stressinsietokykyä eikä edes valmiuksia olla töissä, jos ei kestä muutamaa puhelinkeskustelua työkkärin tädin kanssa. 

Onhan se aika turhauttavaa mennä keskustelemaan omavalmentajan kanssa tulevaisuudestaan, kun itsellä menossa kaksi työhaastattelukierrosta ja omavalmentaja tarjoaa olkapäätä itkua varten, koska niiiiiin ymmärtää sen, että et varmaan millään töitä saa.

Vierailija
65/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri unohti käsitellä minun työkokeilusopimuksen ja täten ei laittanut lausuntoa kelalle, kuntakokeilun uusi omaohjaaja te-tantta. Piti laittaa muistutusta! Hyvä alku 5/5.

Ei työkkäri sitä käsittele, kuntakokeilu sen tekee, joten syytä sitä. Eikä välttämättä vika ole edes te-tantassa, siellä voi vaikka kunnanhallitus käsitellä ne kokeilusopimukset ja siksi nimet jäi laittamatta.

Niin, laitoin yhteydenottopyynnön te-palveluiden kautta ja työkokeilusopimus piti toimittaa te-toimistoon. Voivat olla siellä töissä vaikka osa onkin kuntakokeilun piirissä. Ja ihan tämä yksi omaohjaaja sen nimen ja käsittelyn teki, ei mikään kunnanhallitus. Tiedoksi vaan.

t. Sama

Tähän en usko, koska ohjeen mukaan kuntakokeilun asiakas toimii kunnan kanssa, ei te-toimiston. Ehkä siksi se nimen saaminen kesti pitkään, koska toimitit sopimuksen väärään paikkaan.

Osa asiakkaista pysyy TE-toimiston kirjoilla vaikka näennäisesti ovatko kuntakokeiluun kuuluvia. Kuntakohtaisia eroja näissä varmasti on. Kuulun itsekin kuntakokeilun piiriin ja minäkin olen toimittanut TE-toimiston virkailijalle. Hän on kyllä kuntakokeilun työntekijä kaupungin alaisuudessa.

Ei pysy! Olet joko TE-toimiston tai kuntakokeilun asiakas, et molempia. Se ei ole TE-toimiston virkailija, se on kuntakokeilun virkailija, joka aikaisemmin työskenteli TE-toimistossa.

Jankuti jankuti jankuutii.

Ihan oikein, että nimeä ei paperiin tullut, koska sinä et näköjään kestä faktoja.

Sori vaan, mutta sain nimen paperiin ja myönteinen lausunto meni kelalle oikein kunnan virkailijan toimesta :) Asia on nyt kunnossa <3 Kiitos vaan sulle kommentista :)

Vierailija
66/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia olen 3 pv/ viikko kuntouttavassa. Etänä. Jutellaan puoli tuntia Teamsissa aamuisin, sit joku tehtävä etäpäivä kirjaan kirjoitetaan. Ei paha, saa vielä 54€ matkakorvauksen. Eikä ahitella haastatteluilla. Saa olla ihan rauhassa.

Vierailija
67/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T Ei ihme, että työttömät on aika ihmeissään, kun kunta tarjoaa työkokeilua päiväkodissa, vaikka osaaminen on projekteissa ja työllistyminenkin nopeaa.

Mitä tällaiset ihmiset sitten edes valittavat TE-toimiston (tai kunnan) toimista? Jos kerran työllistyminen on nopeaa, niin eihän heillä ole mitään hätää. Ihme pillittämistä. Ei taida olla kauheasti stressinsietokykyä eikä edes valmiuksia olla töissä, jos ei kestä muutamaa puhelinkeskustelua työkkärin tädin kanssa. 

Onhan se aika turhauttavaa mennä keskustelemaan omavalmentajan kanssa tulevaisuudestaan, kun itsellä menossa kaksi työhaastattelukierrosta ja omavalmentaja tarjoaa olkapäätä itkua varten, koska niiiiiin ymmärtää sen, että et varmaan millään töitä saa.

Voi kauheaa. Älä mene sinne keskustelemaan. Kohtahan sinulla on työpaikka ja saat maksettua elämäsi ilman työkkärikorvausta. Eli missä se ongelma oikein on? 

Vierailija
68/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa noutaa rääsytorilta helvetin upea puku ja kopo kopo kengät ja salkku käteen , lasit naamaan vaikka silmät ei haritakkaan , opettelet pari sanaa svedua joita toistat , puhut rauhallisesti ja kirjaat joka sanan vihkoon jonka tantta lausuu , sanot jokaiseen ideaan , toihan on koklaamisen arvoinen juttu .

noihin mielenilmaisuihinkin kun porukka pukeutuisi samoin , olisi melkoista nähtävää kun sinihaalari kyykyttää pukumiestä niin että salkku lentää, huudetaan perään...ota pukumies kiinni jolla on salkku...

Vierailija
69/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihtu tää maailma on umpi hullu, kiimassa tehostetaan kaiken aikaa työtä , tehostaminen tekee juuri saman verran työttömiä jolle pitää sitten keksiä tekemistä,   mites jos tehdään vappu joka toinen päivä , olis satanen käytössä joka toinen päivä , kaikki roskaisi ja se toinen päivä siivottais uutta vappua varten, kaikki osallistuu.

tai jos joka toinen leikkii potilasta ni joka toinen on valelääkäri.........ai niin niitä eläkeläisiä on 2 00 0000,

no niistä puolet vois leikkiä työläisiä.

Vierailija
70/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/125 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä?

Valtio siis ohjaa ja velvoittaa kuntia työllistämään työttömiä mutta ei vaan saa valtion rajoja kiinni ettei korona pääse tänne.

Mikä tämä nykysysteemi oikein on?

Vierailija
73/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin, että kummalla tavalla kannattaa toimia: kertoa mielenterveysongelmasta, joka on hoidossa, mutta tästä syystä vie aikaa kahdesti viikossa keskellä päivää. Töitä etsin tosissani, mieluiten osa-aikaista. Tätä ei kuitenkaan saa työttömänä sanoa vaan pitää etsiä kokoaikatyötä.

Vai jätänkö rehellisyyden sikseen ja vedän ykköset päällä roolia, että kaikki on mallillaan ja työpaikka odottaa ihan kulman takana.

Olen vähän sellainen tapaus, että paperilla minua ei huoli kukaan. Nimi on eksoottinen ja cv haulikolla ammuttu. Näytän kuitenkin suomalaiselta ja olen huoliteltu, nättikin. Tulevaisuudessa toivon eläväni aivan normaalia elämää. Nyt on vaan pieni suvantovaihe.

Vierailija
74/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin, että kummalla tavalla kannattaa toimia: kertoa mielenterveysongelmasta, joka on hoidossa, mutta tästä syystä vie aikaa kahdesti viikossa keskellä päivää. Töitä etsin tosissani, mieluiten osa-aikaista. Tätä ei kuitenkaan saa työttömänä sanoa vaan pitää etsiä kokoaikatyötä.

Vai jätänkö rehellisyyden sikseen ja vedän ykköset päällä roolia, että kaikki on mallillaan ja työpaikka odottaa ihan kulman takana.

Olen vähän sellainen tapaus, että paperilla minua ei huoli kukaan. Nimi on eksoottinen ja cv haulikolla ammuttu. Näytän kuitenkin suomalaiselta ja olen huoliteltu, nättikin. Tulevaisuudessa toivon eläväni aivan normaalia elämää. Nyt on vaan pieni suvantovaihe.

Trollin aamukänninen mielikuvitus sitten tällaista tänään tuotti.

Vierailija
75/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli. Ei kai tuo nyt niin uskomaton teksti ollut? Rehellinen pohdinta.

Vierailija
76/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli. Ei kai tuo nyt niin uskomaton teksti ollut? Rehellinen pohdinta.

Kyllä sinut trolli tunnetaan. Joka ainoa aloituksesi ja kommenttisi. Tyylisi on NIIN tunnistetava, säälittävä no-lifer....

Vierailija
77/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan väkisin tavattava korona-aikana kasvotusten, virkailijalla ei edes maskia vaan visiiri, joka ihan turha...

Kiinnitin samaan huomiota. Esim. olen kuullut ihmisiltä, etteivät saa hammaslääkäriaikaa, kun kaikki on ajettu alas, mutta tuo työttömien juoksuttaminen työkkärissä näköjään jatkuu koronasta huolimatta.

Vierailija
78/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa ei lähdetty kuntakokeiluun vaan yrittävät kasata jotain omaa systeemiä. Vaasan ekosysteemi, kuulostaa joltain kierrätyskeskukselta. Susi jo syntyessään.

Vierailija
79/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämän koko jutun tarkoitus ollutkin vain luoda Lindströmille kallis suojatyöpaikka. Suomi tosiaan tarvitsee näitä Yli-Viikareita ja Lindströmeitä lisää. Niille maksetaan oleskelusta  samanverran kuukaudessa kuin työttömälle tukia vuodessa.

Pelkkää palkkatuloa Yliviikarille maksetaan vuodessa 132 000 euroa + ilmaiset lounaat+ 80 000 euroa lentolippuina + 10 000 euroa kauneuteen ja mitä vielä. Lisäksi vielä lentopisteet ja muut luontaisedut ja viinat. 

Samasta veropotista menee nämä rahat ja ne muutamat eurot, joita työtön tarvitsee henkensä pitimiksi. Ne muutamat eurot, joista  koko koneisto haluaa virallisesti  nyt syyllistää työntöntä vielä kertoimella 1000   ja  saa kaupan päälle vielä kuulla olevansa loinen ja tukikuppari. 

Yliviikarin  toimien tutkinta  taas noudattaa hyviä tapoja ja Tyttikin pääsee vielä nauttimaa isoa palkkaa jonkun toisen korkean palkintoviran pestissä. Saa varmasti vielä jonkun lohtuansiomerkin itsenäisyyspäivänä.

Vierailija
80/125 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asia uutisoidaan jotenkin niin, että valtio tarvitsee 80 000 ihmistä töihin, että talous pelastuu, niin aika paljon lasketaan työttömien harteille? Mikä on työnantajien vastuu? Kuntien ja valtion itsensä? tai päättäjien?