Yrittävätkö teillä anopit vaikuttaa asioihin kuten lapsen kampaus, lapsen vaatteet jne?
Kommentit (30)
Ei. Tai no anoppihan se on miehelleni. Äitini kyllä tekee kaikkensa ollakseen hankala. Mun anoppi on niin iisibiisicoolbreeze. <3
Pojan hiuksia se yrittää koko ajan puhella lyhyemmäksi. Pojalle ostaa vaatteiksi harleydavidson juttuja, pääkalloja ja lieskajuttuja. Mopokin pitäs olla, miehen alulla. Juu, ei kiitos. Tää tykkää kirkkaanpunaisesta, oranssista ja keltaisesta vaatteissaan, ja ilman kuvia. Perus t-paita, yksivärinen.
Tytär sai ilmastomuutospistoksen pari vuotta sitten ja lopetti yksinkertaisesti kerskakulutuksen ja mä haluun meininki loppu siihen ja alkoi kasvissyöjäksi. Nyt äitini sitten ei enää ota tätä kylään ollenkaan. Ja kun käy meillä haukkui lasta ituhipiksi ja kun lapsi otti D vitamiinia purkista alkoi armoton kettuilu, etteikö siitä ruohosta saakaan kaikkea tarvitsemaansa? yms. kuten palstamamma konsanaan. Monesti miettinyt, että onko äitini joku näistä palstan kuuskymppisistä.
Nää on siis teinejä jo. Ei tarvii mummolla enää käydä.
Ei anoppi lasten asioita määräillä ja ohjailla yrittänyt. Valitsi taktiikakseen suoraan eliminoida minut ja pitää lopun paketin poikineen ja lapsenlapsineen omanaan. Meinasi onnnistuakin, kun mies on liian kiltti, eikä meinannut äitiään vastaan asettua.
Pakko oli kuitenkin ratkaisu tehdä hijaisemmankin miehen, kun äitinsä asiaa tarpeeksi pitkälle ajoi. Nyt saa anoppi puhista itsekseen. Tuntuu hänelle tämä marttyyrin roolikin sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja imetykseen ja joka asiaan. Hääkuvat halusi valita itse, tosin blokkasin pahemmat pois sitä ennen. Ei voi myöskään sietää, kun minulla on pitkät hiukset. Ei voinut sietää, että vauvaa imetetään, äidinmaidossa ei kuulemma ole ravintoaineita, kun vauva buklasi hänen miehensä arvosteli äidinmaitoni laatua (sairaala pyysi luovuttamaan maitoa).
Niin tuttua.
Kyllä olisi halunnut että lapsemme olisi nimetty hänen äitinsä mukaan Annaksi.
Jankkasi siis jo raskaana kun saimme tietää sukupuolen siitä Anna nimestä. Kutsui sitä vauvaa siksi.
Ei suostuttu tietenkään siihen nimeen.
ei kyllä ollakkaan nähty koska kun mieheni sisko sai lapsensa nimesi hän lapsensa Annaksi.
Asuu eri päässä Suomea kuin me eli ei todellakaan yritä vaikuttaa yhtään mihinkään. Mukava anoppi on.
Ei, anoppi on ihan paras. On mielellään lasten kanssa ja auttaa jos tarvitaan, mutta pitää mielipiteensä omana tietonaan. Jos appi alkaa tyrkyttää omia mielipiteitään niin anoppi toppuuttelee. Ei vois parempaa anoppia toivoa!
Ei anoppi, ei oma äitini eikä kukaan muukaan.
Ei yrittänyt. Lapsi on jo aikuinen. Puolisoni ei ole hänen isänsä (uusperhe).
Kyllä yrittää. Ei kuulemma hoideta kouluikäistä lasta riittävän hyvin, jos ei koko ajan olla ostamassa uusia vaatteita, pueta lasta sävy sävyyn, lapsen ulkohousuissa on tahroja, jotka ei lähde pesussa (käyttää housuja pyöräillessään koulumatkat), lapsen kynnet ei ole juuri edellispäivänä leikatut, lapsi aivastelee välillä katupölyn vuoksi (tarvitsee lääkäriä) jne.
Olen opetellut olemaan lotkauttamatta korvaanikaan. Mummi ja lapsi ovat läheisiä ja tärkeitä toisilleen, mutta nämä kommentit on suunnattu kuittina minulle ja miehelleni. Anopin elämässä ei koronan myötä hirveästi tapahdu, on yksineläjä. Ehkä hän tällä arvostelulla saa sisältöä elämäänsä.
Jos hän saa tietää, että esim. lapsen hiukset on laitettu (ei leikattu) eri tavalla kuin hän käski, musta pilvi pyyhkäisee hänen ylitsensä, hän muuttuu täysin ja lakkaa puhumasta.