Eikö ketään muuta naista harmita ettei vaihdevuosissa voi enää tehdä koronavauvaa?
Että vauvojen teko aika on ohitse? Eikö kukaan muu sure sitä?
Kommentit (30)
Miksi lapsettomuutta pitäisi surra?
Koliikkivauvan ja vahinkovauvan voi aina tehdä.
Jos tuuria, tulee kolmoset.
Kuule jonne, ei harmita. Vihdoinkin voi elää vapaasti kun lapset ovat isoja ja omillaan maailmalla. Kyllä tätä on odotettukin.
Ei tosiaankaan. Ihan olen oman osani tehnyt ja kohta on varmaan lapsenlapsia.
Mutta nesti ennätti kyllä katumaan niitä jotka tuli tehtyä. Jes vihdoinkin vapaus!!! Baila Baila!!
Mulla on vaihtareihin vielä vuosia ja lapsi maailmalla. Ei harmita.
Ei. Kolme lasta oli toivomuksena ja kolme lasta saimme. Nuorin on jo 15 vuotias ja hänen syntymän jälkeen halusin sterilisaation, enkä suostunut edes harkitsemaan lääkäreiden ehdottamaan kierukkaa.
Vanhin lapsista on jo aikuinen ja keskimmäinenkin kohta, joten toivottavasti saamme lapsenlapsen/lasten lapsia jossakin välissä, ei kuitenkaan ihan vielä. Minusta tulisi ihana mummo ja miehestäni upea ukki.
Joo ja ei. Ei mulla ole vielä vaihdevuodet, mutta en nyt ajatellut tehdä enempää lapsiakaan. Välillä on sellainen olo, että toisaalta olis kivaa, jos olis vielä vauva. Mutta elämän realiteetit on mitä on, näillä mennään.
Kohta jo kymmenen vuotta sterilisaatiosta, että arvaa harmittaako? No ei helkkari niin pätkääkään.
Kyllä. Olisin halunnut toisen lapsen mutta muutamista syistä se ei onnistunut ja mies olisi tietysti pitänyt olla.
Kamalan stressaavaa aikaa hankkia lapsi.
Ei, nykyään äitejä arvostellaan koko ajan, joudut pelkäämään, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen mistä tahansa asiasta, osa lasten kavereista soittaa aamusta iltaan ovikelloa ja pyytää koko ajan kylään, joten siivoaminen hankalaa, myös työssäkäynti hankalaa. Joutuu elämään pienillä rahoilla.
Oletteko jotenkin traumaantuneita äitiydestä, kun puhutte lapsista ja niiden kotoa pois muuttamisesta tuohon sävyyn?
Ikäänkuin olisitte päässeet jostain vankilasta vapauteen?
Itse en osaa samaistua, sillä en odota yhtään, että lapsi lähtee. Päinvastoin toivon, että haluaa asua kotona pitkälle parikymppiseksi eikä heti rynnistä omilleen.
Lisää lapsiakin olisi kiva joskus saada.
Meillä jää kolmas lapsi tekemättä koronan vuoksi. Raskaus lisää tukosriskiä ja virus on pikkuvauvoille vaarallinen. Ja sitten pitäisi juosta vielä neuvolassa vähän väliä korona-aikana. Ei kiitos. Pidän huolta näistä lapsista, mitä jo on.
Lapsenlapselle annan aikaa. Lisäksi nautin omasta ja siipan seurasta.
Mua surettaa, mutta minkäpä sille voi? Kuuluu elämään tämmöinen luopuminen.