Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverista lasu? Onko aihetta?

Vierailija
19.04.2021 |

Kaveri on raskaana. Valitettavasti hän on huonoin vaihtoehto äidiksi jonka tiedän.

Hän on riidoissa koko sukunsa kanssa, työkaverien kanssa ja oikeastaan kaikkien muiden paitsi minun ja erään toisen.

Lapsen tuleva isä on kontrolloiva. Lukinnut kaverin heidän kotiin (kirjaimellisesti) ja läpsinyt tätä ja pakottanut seksiin. Varmasti on muutakin, josta en tiedä. Miehellä on yhtä huonot suhteet ihmisiin.

Ahdistaa, että tälle parille syntyy vauva. Molemmat ovat hyvissä töissä ja asuvat hyvällä alueella. Olen vinkannut kaverille, että hakisi itselleen apua ja heille pariterapiaa (saa raivokohtauksia yms). Eivät kuulema tarvitse sellaista.

Ulkoisten asioiden vuoksi en usko, että ikinä päätyvät lasun piiriin. Mitä tekisitte?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverisi alaikäinen?

Vierailija
2/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasun tietenkin.

Maisa, Nurmijärvi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Et tiedä kaikkea. Odota, että vauva syntyy. Jos kohdellaan kaltoin, sitten voit tehdä.

Vierailija
4/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ennakkoon edes tehdä lasua, pahentaako se tilannetta? Luultavasti keksivät että olen sen takana ja kaveruutemme katkeaa.

Olen kuormittunut heidän suhdedraamasta. Öisin lähdetään pois, mies on hakenut painostamalla kaverin luotani, kaveri on tullut luokseni koska mies on lukinnut ovet sisältä yms. Eivät ole teinejä, vaan ihan kolmekymppisiä +.

Ap

Vierailija
5/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-sunnuntai?

Vierailija
6/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kartoitetaan tukiverkot, parisuhteen tila jne.

En tekisi.

Vierailija
7/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa lasu?

Vierailija
8/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pariskunnan tikahtua omaan hulluuteensa. Lasu vasta sitten mikäli lapsi on vaarassa.

Ja irroita itsesikin moisesta myrkyllisestä hullunmyllystä.

Vierailija
9/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi mitään. Et tiedä kaikkea. Odota, että vauva syntyy. Jos kohdellaan kaltoin, sitten voit tehdä.

Tuskin tulen näkemään mitään sellaista. Jos lapsen kanssa tulee luokseni yöllä niin todella ahdistun. Mielestäni ovat henkisesti alle parikymppisiä.

Oma suhteenikin kärsii, kun olen miehen luota lähtenyt ovea avaamaan ym, miehen mielestä en vedä rajoja, mutta tiedän että olen kaverin ainoa lähellä asuva tuki. Tuntuisi hullulta antaa avain, mutta mieli tekisi..

Ap

Vierailija
10/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, viimeistään nuo mitä, miten, jne kysymykset lopussa paljastaa tarinan keksityksi.

Vierailija
11/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies tuntuu pääongelmalta. Kaverisi pitää erota miehestä joka alistaa, käyttää seksiin ja riistää vapautta. Ehkä riidat perheen kanssa eivät johdu naisesta, vaan perhe EI OLE ollut ystävällinen häntä kohtaan ja kannustava kuten voisi. Perhe on voinut huutaa naiselle (joko huolissaan tai sitten siellä on tylyä käytöstä). Hän sitten sanoi takaisin. Naisen pitäisi saada oma asunto erillään ja estää miestä saamasta tietoja missä asuu. Kaverisi raivokohtaus voi johtua pelosta ja ahdistuksesta, koska häntä kohtaan on käyttäydytty pahasti, ellei juo tai käytä muuta. Hän voisi paljon paremmin ja on normaali taas kun vain eroaa, hän voi olla vaarassa ikävän miehen kanssa. Kannusta, ole ystävällinen, kerro etteivät miehet muutu jos on väkivaltaa tai seksuaalista hyväksikäyttöä, on myös kriisikeskus, kriisipuhelin, yksityinen pariterapeutti eroa varten (parikin käyntiä riittää ja voi mennä yksin) jne. Hänen pitäisi suojella tulevaa lasta miehen käytökseltä.

Vierailija
12/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi.

Kaveri on miettinyt kertoisiko neuvolassa heidän tilanteesta, mutta ei ole uskaltanut / halunnut, koska ei näe että ongelmat liittyisivät lapseen.

Olen yrittänyt kannustaa ja rohkaista, mutta valehtelee siellä kaiken olevan hyvin.

Ap

Vierailija
13/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa lasu?

Lastensuojeluilmoitus

Vierailija
14/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakollinen lastensuojeluilmoitus - voit tehdä

Vierailija
15/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. En sotkeutuisi asiaan. Heillä voi mennä paremmin mitä ystäväsi kertoo.

Vierailija
16/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi.

Luuletko että siellä kerrotaan totuus? Ai hitsi että olet naiivi

Vierailija
17/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks. myös sosiaalihuollon huoli-ilmoitus

Vierailija
18/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osan mielestä ei pitäisi ilmoittaa?

Olen itse kasvanut vastaavassa ilmapiirissä, vain yksi teki ilmoituksen, mutta isäni sai sen puhuttua "vihamiehen kiusaksi". Meitä lapsia ei ikinä kuultu ilman isää, edes äitiä.

Toivoin aina, että joku puuttuisi.

Ap

Vierailija
19/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vika olisi vain miehessä voisin olla vähemmän huolissani, mutta kaverini on omalla toiminnallaan saanut sukset ristiin ihmisten kanssa ennen kuin edes seurusteli.

Hän kokee eriävät mielipiteet kritiikkinä itseään kohtaan ja puhuu ihmisistä todella rumasti näiden selän takana. Kaveri on tehnyt töissään valituksia työkavereista siitä asti kuin tutustuimme lukiossa. Osa hänen teoistaan tuskin on edes laillisia.

Itsekin koen hänen kommenttinsa välillä loukkaavina, mutta vuosien saatossa olen oppinut ignooraamaan ne. Miesystäväni mielestä menneisyyteni takia olen vieläkin tämän kaverin ystävä, mutta hänessä on myös hyviä piirteitä. En toki halua tehdä ilmoitusta peilaten omaan lapsuuteeni.

Huoli-ilmoitusta olen miettinyt, mutta en usko sen auttavan heitä, koska eivät myönnä ongelmaa.

Ap

Vierailija
20/33 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistamisen takia en voi kaverin tekoja tänne kirjoittaa, mutta terve ihminen ei sellaisia tee..

Oma äitini oli rakastava, mutta salli isämme tehdä elämästämme piinaa.

Kaveri taas puhuu jo nyt kuin lapsi olisi pelinappula. Hän on riitojen aikana sanonut, että evää mieheltä tapaamiset yms. Tarkoitus ei ole suojella lasta vaan kiristää. Tuntuu ettei oma mieli kestä olla osana näin rumassa kuviossa sivustakatsojana.. Ahdistaa etteivät hae apua.

Ap