Mistä johtuu, että ne kaikista pidetyimmät, "ihanimmat" ja kaikkien kanssa toimeentulevat eivät jostain syystä tä ikinä pidä minusta
He haluavat tutustua ja jutella lähes kaikille muille paitsi minulle. En siis jää täysin yksin, vaan sellaiset vähän hiljaisemmat ns. ei niin tykätyt kyllä juttelet myös minulle, mikä on oikein mukavaa, koska usein he ovat olleet mukavia tyyppejä. Ja saan siis ihan kohtuu helposti kavereita uusissa piireissä, mutta juuri otsikon kaltaiset henkilöt eivät ikinä sano minulle juuri sanaakaan tai ainakin heistä huokuu se, että eivät halua olla tekemisissä kanssani, vaikka juttelisivatkin noille muille, jotka juttelevat minulle. Näin on ollut koulussa, harrastuksissa, yliopistossa ja töissä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Millainen olet?
Olen aluksi aika ujo, mutta en pelkää kumminkaan tuntemattomille juttelua.
Ne suositut tykkäävät siitä, kun toiset fanittaa ja nostaa jalustalle. Jotkut ihmiset ovat immuuneja tällaiselle kulttuurille ja käyttäytyvät normaalisti, ellei syytä mihinkään ihannoimiselle ilmene. Nuo suositut loukkaantuvat siitä, jos eivät saa paistatella ilmaiseksi vaan heiltä vaaditaan samaa kuin muilta.
Tosi monesti siis käy niin, että joku ihminen on parin muun mielestä "hyvä tyyppi" ja tämä maine sitten kiirii, kaikki jotenkin hyväksyy että tämä on tosi hyvä tyyppi, vaikka kukaan ei oikeastaan tiedä erityisesti että miksi. He osaavat jännästi manipuloida sen aseman itselleen, mutta kaikki ei siihen lankea.
Ap. mä olen samallainen ku sää mut lisään että iän myötä mä oon alkanut oleen asenteella et paskat nakkaan joistain sosiaalisista peleistä. ja pelaamisista. Mä olen perus ystävällinen kaikille mut multa ei heru yhtään palvontaa tai ihailua kenellekkään joka ei ole sitä ansainnut. Mä tsemppan ja autan ja oon mukava kaikille mut en koskaan viitti alkaa lipomaan ketään saadakseni suosiota. Usein oon yksikseni ja ihan omasta halustani ja musta ei myöskään nämä "ihanat" innostu.
Itse oon ajatellut niin että koska en ole mitenkään cool, niin cooleja ei kiinnosta. Joutuisivat ehkä jopa alentumaan tasolleni, mikä siis laskisi heidän omaa cooliuttaan. Ihan sama ilmiö kuin koulussa, aikuiset jatkavat samaa.
Nuo suositut manipuloijat hymyilevät lähes koko ajan. Kaikki on aivan upeaa ja mikä tahansa asian voivat kääntää omaksi onnistumisen kokemukseksi ja menestyksen merkiksi, esim. avioero, opiskelujen venyminen, raskaus kesken opiskelujen, yksinhuoltajuus, reipas ylipaino, vuokra-asuminen.
Kaikki heidän elämässään on aivan mahtavaa ja leveä hymy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi tyyppi, joka tuijottaa aina lasittunneesti eteensä. Super ujo ja arka. Ei tuu mieleen mennä heittämään mitään small talkkia.
Voisit tehdä ison palvelun hänelle jos juttelisit hänen kanssaan.
Ehkä hän ei luota itseensä.
Tuohan olisi ihan loistava tilanne.
Minä taas kerään aina kaikki vanhat koulukiusaajat, jonossa etuilijat sun muut pöljät sadistit sekä selkäänpuukottajat.
En tiedä olenko jotenkin heikon uhrin oloinen vai sopivan keskinkertainen nitistettävä. Sellainen, jonka oletetulla kohtalolla saa kovaa sosiaalista valuuttaa, rispektiä ja hännystelijöitä.
Kummallista ja näin vanhemmiten melko kyllästyttävää.
Mulla on ihan sama. He jotenkin vaistoavat että nyt on vastassa sellainen joka ei lankea tuohon esitykseen.
Et ole sosiaalisesti tarpeeksi lahjakas etkä huomaa heidän laskelmointia. He valikoi itseleen tarpeeksi rikkaat tyypit tai sellaiset jotka hyödyttää heitä eniten.
Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia.
Varsinkin naiset pelaa ja heille elämä on yhtä sosiaalista peliä. Toiset näkee pelien läpi hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "ihanimmat" tyypit kun harvoin ovat aidosti ihania pohjimmiltaan. He ainoastaan osaavat esittää roolejaan aina sopivasti oikeiden ihmisten parissa päästäkseen haluamaansa tulokseen. Sinä saatat kuulua niihin ihmisiin, jotka pelottavat näitä tekopirteitä feikkejä, koska näet ehkä paremmin heidän sisimpään. On ihmisiä joita he eivät onnistu huijaamaan. Monet asperger piirteiset esimerkiksi hirvittävät näitä, koska näkevät paremmin, eikä ihmisen ulkoinen teeskennelty käytös heihin tee vaikutusta.
Jep. Nämä suositut on usein nostaneet itsensä omituiselle jalustalle jolloin heihin ei saa enää suhtautua normaalin tavallisesti kuten keneen tahansa muuhun ihmiseen, vaan heitä pitäisi olla mielistelemässä innokkaana. Ja jos/kun et ole, niin silloin nämä ei sinua hyväksy juttuseuraksi.
Se näiden ihanuus ja ystävällisyys on useimmiten täysin turhaa hypeä jolle ei ole mitään perusteita, koska nämä eivät ole aidosti ystävällisiä ja mukavia ihmisiä vaan enemminkin päinvastoin.
Kysy itseltäsi ettäjos kuulut tyypin sosiaaliseen suosiopiiriin että mitä se sulle tarjoaa. Jonkinverran small talkia mutta sen lisäksi jotain muuta? Mitä siis on sun menetys?
Mun luokalla osa oppilaista oli tuollaisia ketkä ei olleet tavallisia oppilaita ja heihin oli pakko suhtautua kuin joihinkin koko ajan jalustalla oleviin... 🤔
Jalustalle itsensä korottaneet tyypit. He ei juttele jos heihin ei suhtaudu tosiaan siten.
Koska ne "ihanat" on täys narskuja ja ihmispaskoja. Sinä näytät rehelliseltä ja fiksulta ihmiseltä joka näkisi heidän teeskennellyn ystävällisyytensä läpi. Eivät halua paljastua.
AP nöyrtyy ja lähtee alempiarvoisena lähestymään ja pikkuisen mielistelemään näitä ihmisiä. Sinulle jutellaan varmasti jos löydät sopivasti nöyrän tavan lähestyä.
Koita ap ymmärtää että he on kovin korkealla jalustalla ja sinun asenteen on oltava mielistelevä ja vähän lipova. :) :)
Minä olen usein tuollainen melko suosittu lörpöttelijä työ- ja opiskeluporukoissa. Juttelen mielestäni melkein kaikille. Jos on kovin ujo tai vaikeasti lähestyttävä, niin saatan jättää väliin. Tai jos on olemassa varteenotettava vaara, että joku voisi käsittää ystävällisyyteni niin, että voisin olla kiinnostunut hänestä sillä tavalla.