Kokemuksia Modernan rokotteesta?
Huomenna on aika, tuleeko siitä kipeäksi, tarviiko perua iltapäivän työt?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
No tulee tietenkin, saat olla varma.
Mistä sen etukäteen mitä oireita itsekullekin tulee.
Sehän on aivan yksilöllistä.
Itsellä tuli vasen käsivarsi kipeäksi ylhäältä rokotuspaikasta kun otin syksyllä influenssarokotteen.
Edellisinä syksynä ei tullut.
Koronarokotteesta ei tullut käsikipeäksi, mutta pistoskohtaa kirveli illalla, ja sain Astra Zeneca rokotteen.
Voithan sinä ap lukea netistä, aivan yleisiä vaikutuksia, mitä rokoteen pistämisestä voi tulla.
Olen lukenut ja saanut useita kertoja influenssarokotteen. Olisin kiinnostunut ihmisten kokemuksista, koska haittavaikutuksina ilmoitettiin "kuume" ja iltapäivällä on asiakastapaaminen (pientä kuumeilua vai korkea kuume luvassa, mutta tokihan töykeä vastaus täällä on sääntö eikä poikkeus. Voisin hyvin vastata samaan tyyliin, että miksi vastailet kysymyksiin, jossa ei kysytty sinulta mitään, kun et ole Modernaa saanut.
Kävin kumppanin kanssa pari viikkoa sitten 1. rokotuksessa eikä meille kummallekaan tullut muuta kuin pistoskohta hieman kipeäksi esim. kun yöllä kääntyili sängyssä, niin tuntui hieman. Yllätyin rokotuksen helppoutta, mutta samalla tavalla meillä menneet influensarokotuksetkin.
Yksilöllinenhän tuo piikki varmaan on, mutta kun katsoo nuo yleiset Modernan ehkä aiheuttamat oireet, niin ei ne mun mielestä pahoja ole. Ainakaan kun vertaa mitä koronatartunnan vaikea muoto olisi, kun kerta meistä riskiryhmäläisistä on kyse...
Itselleni ei tullut mitään Modernasta, ei edes paikallista kipua pistoskohtaan. Jos tulee flunssaoireita, niin ne tulee vasta 2-3 päivän kuluttua.
Minä sain pari tuntia sitten, vähän kättä särkee. Ei muuta vielä ainakaan.
Kiitos näistä, lähipiirin vanhus rokotettiin myös Modernalla eikä hänellekään tullut mitään ihmeitä (korkeaa kuumetta lähinnä ajattelin), joten ei varmaankaan tartte perua työkeikkaa. Yllättäen sainkin ajan ja työ pitää kuitenkin nyt perua, jos meinaa. Seuraavina päivinä ei ole mitään lähitapaamista, joten voin sairastaakin, jos jotain tulee.
Ihana saada viimeinkin tuo rokote.
Sain Modernan rokotteen perjantaina. Hieman lihaskipua rokotetussa kädessä pari päivää, vähän päänsärkyä ja vilunväristyksiä. Yhden buranan jouduin ottamaan. Enää ei ole mitään oireita.
Ei noilla oireilla olisi voinut jäädä pois minkäänlaisesta työstä.
En ylipäätään ymmärrä miksi ihmiset kyselevät mitään lääketieteellistä konsultaatiota anonyymiltä nettifoorumilta. Enkä myöskään sitä, miksi kysellään miten muiden ihmisten kehot ovat reagoineet asiaan, johon jokaisen kroppa reagoi ainakin jossain määrin yksilöllisesti.
Mitä se auttaa, jos nettifoorumilla on vakuuteltu ettei tule oireita ja sitten itselle nouseekin kuume? Aloittajan on pakko olla nainen, koska mitään logiikkaa tässä ei ole.
Otin Modernan rokotteen. Ekalla kerralla tuli vain käsi kipeäksi. Meni vajaassa kahdessa päivässä ohi, Burana auttoi. Toisella kerralla oli enemmän oireita: kipu (pistoskohta), kuume, kainalon imusolmuke turposi ja oli kipeä. Oireet kestivät noin neljä päivää, yhden päivän olin työkyvytön kuumeen takia. Buranaa meni vähän enemmän. Miesystävälleni taas ei tullut oireen oiretta, ihmetteli itsekin.
Ensimmäisellä kerralla käsivarsi tuli muutaman tunnin kuluttua kipeäksi. Burana auttoi, kipua kesti noin 24 tuntia. Toisella kerralla käsivarsi olikin paljon kipeämpi, pistoskohtaan nousi punainen rinkula, pistoskohta oli todella kosketusarka 3-4 päivää. Viikon kuluttua koko kauheus oli muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ei tullut mitään Modernasta, ei edes paikallista kipua pistoskohtaan. Jos tulee flunssaoireita, niin ne tulee vasta 2-3 päivän kuluttua.
Flunssaoireet ei oo rokoteoireita. Jos tulee niitä, pitää mennä testiin.
Mulle tuli seuraavana päivänä kaikki; kuumetta, pahoinvointia, lihassärkyä, mitä nyt vaan voi tulla. Mutta pistopäivänä ei ollu mitään.
Mutta sehän on yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli seuraavana päivänä kaikki; kuumetta, pahoinvointia, lihassärkyä, mitä nyt vaan voi tulla. Mutta pistopäivänä ei ollu mitään.
Mutta sehän on yksilöllistä.
Sama. Hirvee olo tuli. Mut pysty katselee telkkaria ja ottaa rennosti.
Modernaan pistetty olkapää kipeänä pari päivää. Ensimmäisenä yönä oli niin kipeä jotten nukkunut sillä kyljellä jonka jälkeen meni ohi. Ei muita oireita. 1-piikkinä AZ josta ei oireita.
Nostetaas nyt tätä, kun tällä hetkellä Suomessa pistetään enimmäkseen vaan Modernaa. Itse olen saanut kaksi piikkiä Pfizeriä. Eli te jotka ootte saanu Modernaa, kertokaa tuliko jotain pahempia oireita?
Vierailija kirjoitti:
Nostetaas nyt tätä, kun tällä hetkellä Suomessa pistetään enimmäkseen vaan Modernaa. Itse olen saanut kaksi piikkiä Pfizeriä. Eli te jotka ootte saanu Modernaa, kertokaa tuliko jotain pahempia oireita?
Se on täysin yksilöllistä tuleeko mitä rokotteesta huolimatta. Pfizer ei mulle ja ukolle tehny käden kipua kummempaa siinä kun työkaveri sai molemmilla kerroilla kovat oireet. Sama se on modernassakin.
Olen saanut kolme Modernaa.
Kaikista olkavarsi kipeytynyt. Ensimmäisestä tuli myös vilunväreitä. Kolmannesta muhkea kova patti pistoskohtaan.
Ei muita oireita.
Mulle tuli molemmista kerroista käsi niin kipeäksi ettei sitä juuri pystynyt liikuttamaan, sen nostamisesta oli turha haaveillakaan joten piti toimia yksikäsisenä(onneksi on tiskikone koska en olis saanut kättä nostettua sen vertaa että olis tiskipöydälle yltänyt tiskaamaan), kuukautiset meni myös sekaisin, tokan piikin jälkeen olin lisäksi tosi väsynyt pari päivää.
On todettu, että rokote ei pysy siinä käsivarressa, mikä siis oli tarkoitus, vaan leviää koko kroppaan. Siitä seuraa, että rokotteen ottaminen on vähän kuin olisi korona. Siksi koronalla ja rokotteella on samat haittavaikutukset. Molemmat aiheuttavat esim sydänongelmia, kuukautishäiriöitä, aivosumua, hermo-ongelmia jne. Eli kun ottaa kolme kertaa vuodessa rokotteen, on se aika lailla sama, kuin olisi korona kolme kertaa vuodessa.
No tulee tietenkin, saat olla varma.
Mistä sen etukäteen mitä oireita itsekullekin tulee.
Sehän on aivan yksilöllistä.
Itsellä tuli vasen käsivarsi kipeäksi ylhäältä rokotuspaikasta kun otin syksyllä influenssarokotteen.
Edellisinä syksynä ei tullut.
Koronarokotteesta ei tullut käsikipeäksi, mutta pistoskohtaa kirveli illalla, ja sain Astra Zeneca rokotteen.
Voithan sinä ap lukea netistä, aivan yleisiä vaikutuksia, mitä rokoteen pistämisestä voi tulla.