Miksei kaupoissa myydä porkkanaraastetta?
Kaiken maailman salaatteja kyllä myydään, mutta porkkanaraaste kätevästi pussissa tai muussa paketissa... ei löydy mistään! Eikö tälle ole yhtään kysyntää? Itse en pidä kuorimisesta ja raastamisesta (kyllä, first world problems), ja maksaisin ihan oikeasti porkkanapussin hinnasta euronkin lisää (mielellään tosin vähemmän tietenkin), jos se olisi valmiiksi raastettu hienoksi raasteeksi.
On elämä vaikeaa!
Kommentit (31)
Niin ja miksi ei ole jo valmiiksi kuorittuja banaaneja, esim muovikäärössä?
Kananmunat voisi myös olla valmiiksi rikottuja, yksittäisessä muovirasiassa.
Helpottaisi elämää.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksi ei ole jo valmiiksi kuorittuja banaaneja, esim muovikäärössä?
Kananmunat voisi myös olla valmiiksi rikottuja, yksittäisessä muovirasiassa.
Helpottaisi elämää.
Uusavuttomille myydään valmiiksi kuorittuja kananmunia, muovipullossa.
Kyllä porkkanaraastetta myydään. Pienin purkki 65 g ja siitä isommaksi, 1 kg:n pusseissa.
Mitä pienemmäksi jokin on pilkottu, sitä parempi bakteerien, sienten ym kasvualusta. Haluat siis lisää säilöntäaineita juurekseen? Toisekseen raasten maku pussissa? Kuka menee siitä takuuseen? Kolmanneksi raastin halvin raastin maksaa vitosen ja kallimmatkin myllyt ym. muutaman kympin. Raastaminen kestää muutaman minuutin? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Joo se mehukkaampi raaste ois tosi kiva saada kaupasta, ei me kaikki jakseta nyhrätä raastimen kanssa 😃 salaatibaarin raaste on semmosta karkeaa kuivaa. Varmaan jotenkin sen mehukkaan saisi säilymään, jos joku vähän paneutuisi tuotekehitykseen.
Ei oikein uponnut kansaan se valmiiksi paistettu jauhelihakaan.
ahh.. kananmunaa litran tölkeissä. Hiukan sokeria (25%) ja suolaa (15%) lisätty perunajauhojen lisäksi (10%).
Jepjep. Ja kilohinnaksi sama kuin kananmunilla ku käytännössä sama juttu.
Mukaan sitten vaan valmiiksi raastettua juustoa jossa sekin suureksi osaksi erinäistä täyteainetta... et jos joku ihmettelee miksei ne ihan maistu aidolle ;)
Mä raastan välillä valmiiksi jääkaappiin ja sillä kokemuksella sanon, että ei säily kauan hyvänä.
Voi ristus. Onpa iso vaiva raastaa itse.
Samaa mietin.
On se kyllä rankkaa raastaa porkkanaa isolle perheelle, joten ei sitä usein jaksa. Kilon kun raastaa niin on käsi kipeänä.
Parsakaalimuruakin tuli myyntiin, mutta ei sitä porkkanaraastetta.
Porkkanaraasteen säilyvyys on huono. Siksi.
Kyllä minä ainakin haluan ostaa porkkanat kokonaisina ja mieluiten pussiin pakattuna. Salaattibaareissa kaikki mummot käyvät räkimässä ja köhimässä. Sieltä sitten monta tuntia seisonutta raastetta tarjolla. Nam tosiaan. Porkkanassa on lisäksi runsaasti nestettä raasteena. Kun se suljetaan pussiin, niin taatusti helposti homehtuu.
Mahtava tapa saada listeria ja salmonella samassa kätevässä paketissa.
Olihan sitä ainakin joskus sellaista salaattisekoitusta muovipussissa, että joukossa oli myös porkkanaraastetta, eikö ollutkin?!
Vierailija kirjoitti:
Mä raastan välillä valmiiksi jääkaappiin ja sillä kokemuksella sanon, että ei säily kauan hyvänä.
Mä laitan pakkaseen ja säilyy.
Kasveillakin on solut ja mitä enenmän niitä käsittelee sitä enenmän kuolee niitä ihmiselle tärkeitä ravinteita. Pureskelkaan ruokanne.
Yleiskoneessa on myös terät, joilla voi raastaa tai viipaloida. Kuoriminen pitää tehdä ihan ite.
Hyi että, pilaantunut porkkanaraaste on kamalaa. Ostin kerran salaattibuffetista. Soitin kyllä ja sanoin että heti pois se raaste myynnistä. Eli vastaus on, se pilaantuu nopeasti.
Vaikea saada säilymään mehukkaana.