Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelen miehen kanssa, joka ei halua muuttaa omakotitaloon

Vierailija
19.04.2021 |

Hän asuu kerrostalossa, ihan ok steriili poikamiesboxi. Minulla on viihtyisä ja kodikas omakotitalo. Mies ei halua enää omakotitaloon, asui sellaisessa exänsä kanssa.
Noh, koko tänä vuosi mitä on seurusteltu, ollaan oltu mun luona. Mies on nauttinut saunomisesta, takan lämmittämisestä, terassilla grillaamisesta ja tehnyt kaikkia talon töitä ihan pyytämättä. Silti on sitä mieltä, en myisin tämän ja muutetaan sinne hänen luukkuunsa. Ei olla koskaan oltu edes yötä siellä. Mitäs mieltä?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OKT vs muut kirjoitti:

Mies varmaan ymmärtää, että pitkällä tähtäimellä omakotitalossa tulee kaikenlaista remppaa ja korjattavaa. Pitää laittaa pihaa, putsata räystäitä, korjailla ja fiksailla kaikenlaista pientä. Mitä vanhempi talo, sitä enemmän kaikenlaista työtä on. Kyllä se on parisuhteessa mies, joka sinne katolle menee asennus-/korjaustöitä tekemään, eikä nainen. Sama muussa remontoinnissa; olettama on, että mies on vastuussa. Ap:n mies ei varmaan ole kiinnostunut tästä ylläpitotyöstä, joka hänen päävastuullensa lankeaisi pitkällä aikavälillä. Ei siinä silti mitään ihmeellistä ole, että nauttii omakotitalo asumisen hyvistä puolista. Miksi ei nauttaisi. Rivitalo olisi teille varmaan kiva kompromissi. 

Mitä mies tekee vapaa-ajallaan asuessaan kerrostalossa?

Makaako ja hakkaa pleikkaria vai mitä?

Mikä on pointtisi? Vapaa-ajallaan makaavan ja pleikkaria pelaavan pitäisi hyötykäyttää aikansa okt remontteihin? 

Vierailija
42/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsenäiset ratkaisut elämässäsi. Myös itsenäiset päätökset miten sinä haluat itse asua? Onko sinsta asujaksi kerostaloon?Omakoti talossa asuminen on myös työtä.Pihan hoidot kesät talvet,eikö? Kuin myös on aina pientä rempaa,eikö? Kerrostalo helpompi,ei tarvitse luoda lumia talvella ja kesällä hoitaa nurmikoa,kasveja ymm.Jokainen ne homat tekee ilolla kylä reissu,kuten hän.Mutta ei kerro koko totuus! Muista:Menet siiten kerrostalossa saunaan,vain omalla sauna vuorollasi.Et silloin kuin haluat.On totuttava myös naapuriston ääniin ymm.Aika outoa et ole koskaan ollut  miehen luona  yötä?Laitaisitko jarruja,talon myynistä ja yleensä.  Oot seurustellut tämä vuosi vasta,et hoppuilisi! Herran pieksut. 4 kk. vasta yhdessä? Katso vuoden päästä  mitä hänen kanssaan haluat oikeasti? Menetkin  hänen luokse yöksi 1v-joka viikon loppu.Varmasti olet jo tavanut hänen läheiset ja kaikki ystävät,eikö? Viihdyt myös heidän kanssa?Pelaako suhteenne silloin,kun sinulla huonot päivät?Mikäs sinun luokse on tulla hetkeksi nautii takasta,saunasta ja sulkee ovi perässä? Kumpi maksaa safkat, kumpi tiskaa, pyykää?Jos on siisti,miten oma laitasi? Ojentaako kirja-lehti pinosi? Luonasi hänellä pieni idylinen loma kaikkine tarpeineen.Pahasti häikää jos hänen koti ei samaa idyliä yö-kylät.Kerrostalon saunat, sähkö takkaa ja sähkö grillin saa partsi.Hemmotteletko sinä häntä kaikinen hänen tarpeineen,uutuuden viehätystä.Entä hän? Tuoko ruusuja,hyvää viiniä,kaljaa,ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu näyttää jumittuneen poteroihin kt vs okt. Sille kysymykselle olisi voinut tehdä ihan oman ketjunsa. Minusta tässä on kyse aiheesta erilaiset tulevaisuuden toiveet ja niiden ratkaiseminen.

LAT-suhde on ihan toimiva vaihtoehto ainakin ellei haaveissa ole lasten hankkiminen.

Vierailija
44/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta tuli itse asuttua kerrostalossa, kun tuli talo myytyä ja uuteen ei vielä päästy.

Ei ikinä enää! Kerrostalossa seinät kaatuu päälle, joka yö ja päivä joku mekastaa naapurissa ja ympärillä on vain kauppoja ja toisia kerrostaloja. Autoa ei saa mihinkään parkkiin ja puistoihin ja ulkoilualueille ei pääse ilman omaa autoa. Ei mitään rauhaa ja tekemistä. Itse en yhdenkään miehen takia lähtisi omakotitalosta kerrostaloon.

Jos ei mies selviä kanssani normaaleista omakotitalon töistä, niin ei selviä sitten paljon muustakaan. Ihmisillä on kummallinen kuvitelma siitä, että omakotitalo on joku loputon työleiri ja aina on kaikki hajalla.

Onneksi muutitte sieltä Kouvolasta.

Kouvolan kerrostalot on täynnä mummoja. Hiljaista on, kun puolet makaa kalmoina asunnoissaan.

Vierailija
45/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia. Eihän ap kysynyt, onko teidän mielestä ihanampaa asua kerrostaloluukussa kuin talossa.

Kannattaa varmaankin nostaa kissa pöydälle. Ensinnäkin se, onko teillä lapsihaaveita? Jos on, erillään asuminen ei pidemmän päälle kanna. Jos molemmat haluavat asua kuten ennenkin, teillä on ongelma. Sitten voidaan miettiä, onko jompi kumpi valmis joustamaan yhteiselämän mahdollistamiseksi. Jos ei, paras lähteä eri teille jotta molemmat voivat löytää sopivanelämänkumppanin.

Olen itse eronnut tästä syystä parikymppisenä. Miesystävä halusi elää kaupunkielämää, joka oli minulle vain vaihe elämässä. Hän arvostaa asumisen helppoutta ja viihteen täyttämää elämää ilman sitoumuksia. Minä löysin myöhemmin miehen, joka myös pitää puuhastelusta ja projekteista kotona. Hyvä näin, no hard feelings. En voi kuvitella että kumpikaan meistä olisi ollut pidemmän päälle toisen kanssa onnellinen, vaikka huumorit natsasi ja näin.

Vierailija
46/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole lapsihaaveita. Nuorin muuttaa syksyllä omilleen, joten siinä kohtaa mietittävä talon kohtalo.

Ap

Vierailija
47/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ne miehet höpisee ennen kuin suhde heidän mielestään tarpeeksi vakaalla pohjalla. Omanikin puhui suhteen alussa ettei lapsia halua koskaan, nyt 2v seurustelun jälkeen alkanut lapsiasiat kiinnostamaan, lepertelee tuttujen lapsille ja katselee silminnähden kiinnostuneena pienten touhuja. On myös näyttänyt vihreää valoa ajatukselle, että meillekkin lapsi saisi tulla, kunhan aika on molempien puolesta sopiva.

Eli, anna miehellesi aikaa, kyllä se sinne sinun omakotitaloosi jossain vaiheessa varmasti muuttaa, kunhan aika on hänelle itselleen sopiva. Voihan se olla, että exän kanssa omakotitalosta ollut eron hetkellä pahasti riitaa ja kodin töiden jakamisesta yms, ja nyt sitten mies pelkää että sama toistuu sinun kanssasi.

Vierailija
48/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotiasuminen on per*eestä. Ja vielä enemmän per*eestä olisi joutua muuttamaan omakotitaloon, jonka joku muu on omien mieltymystensä (ja kenties myös entisen puolisonsa mieltymysten) mukaan valinnut. Se on vähän sama kuin saisi komennuksen työleirille elinkautisena tuomiona.

Vierailija
49/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olemme seurustelleet vuoden, ei 4kk, miten joku onkin voinut tulkita niin? Ja huom korona-vuoden. Ei mitään matkusteluja, juhlia, festareita, kyläilyt minimissä. Onneksi on ollut tämä omakotitalo. Pihatyöt ja pikkurempat on mukavaa tekemistä ja hyötyliikuntaa. Mitä ihmettä sitä kerrostalossa sitten tekisin, pitäisi ainakin joka päivä erikseen lähteä jonnekin ja viikonloppuisin pidemmälle.

Ap.

Vierailija
50/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies tänne. Minä asun kerrostalossa mutta mies ei halua muuttaa tänne. Deal? Voin lähettää omani makaamaan sun sohvalle. Toivottavasti tykkäät kotitöistä ja sulla on rahaa.

Vierailija
51/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meressä on alfa kaloja joten jätä se sika.

Vierailija
52/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta tuli itse asuttua kerrostalossa, kun tuli talo myytyä ja uuteen ei vielä päästy.

Ei ikinä enää! Kerrostalossa seinät kaatuu päälle, joka yö ja päivä joku mekastaa naapurissa ja ympärillä on vain kauppoja ja toisia kerrostaloja. Autoa ei saa mihinkään parkkiin ja puistoihin ja ulkoilualueille ei pääse ilman omaa autoa. Ei mitään rauhaa ja tekemistä. Itse en yhdenkään miehen takia lähtisi omakotitalosta kerrostaloon.

Jos ei mies selviä kanssani normaaleista omakotitalon töistä, niin ei selviä sitten paljon muustakaan. Ihmisillä on kummallinen kuvitelma siitä, että omakotitalo on joku loputon työleiri ja aina on kaikki hajalla.

No sehän riippuu ihan kerrostalosta. Mulla on tuossa puisto ja ulkoilualue ihan vieressä enkä tosiaankaan tarvitse mitää autoa. Ja todella hiljaiset naapurit. Välillä olen ihan yksin tässä koko pienkerrostalossa. Niin ja tähän kuuluu myös tosi viihtyisä ja suojaisa piha. 

Vierailija
53/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies asuu sun luona, mutta ei maksa osuuttansa kuluista

Ja mistä sulle tämä tieto on tullut? Tunnetko heidät noin hyvin?

se oli ap joka heitti vähän miesvihaprovoa kun ei muuten lähtenyt käyntiin

Vierailija
54/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran omakotitalo on jatkuva työleiri, niin miksi joka toisella pihalla ei näy ihmisiä remppaamassa ja puuhaamassa? Kävelen joka päivä koiran kanssa pitkiä lenkkejä vanhojen omakotitaloalueitten läpi.

Vierailija
55/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paras neuvo ei vielä ole tullut niin jätä se sika.

Vierailija
56/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myy omaasi noin vain. Asukaa erillään. Eron tullessa sinulla ei olisi mitään paikkaa. Kerrostaloon ei missään nimessä, asun sellaisessa ja tiedän mistä puhun. Luhtitalon päätykin parempi.

Vierailija
57/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
58/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi muutitte sieltä Kouvolasta.

Kouvolan kerrostalot on täynnä mummoja. Hiljaista on, kun puolet makaa kalmoina asunnoissaan.

Monosen kannattaisi avata haarakonttori Kouvolaan.

Vierailija
59/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle että kokeillaan, ollaan pari kuukautta sun luona silloin kun nähdään.

Paras ratkaisu. Koska kerran mies on sitä mieltä että myydään sinun talosi ja asutaan kerrostaloasunnossa. Joten kannattaa kokeilla tuota luukkuasumista seuraavat pari kuukautta ilman yhtään saunomis- ja grillauskeikkoja sinne sinun "työlääseen" omakotitaloosi. Katsotaan sitten minkä näköiseksi se miehen naama menee kun omakotitaloasumisen ilmaiset edut onkin häneltä kokonaan poissa muutaman kuukauden. Nyt mies saa vaan kaikki edut ilman että ottaa niistä vastuuta millään lailla, ja voi kuvitella että  hei ihan kivahan tuolla kerrostaloluukussa voisi olla asua. No niin kai kun monta iltaa viikossa kuluu tyttiksen talossa nauttimassa elämästä.

Tämä voi myös olla ovela keino mieheltä tulevaisuudessa kiristää sinua että "no tee nyt ne kaikki työtkin sitten kun kerran meidän on pakko omakotitalossa sinun takiasi asua, sinähän tätä halusit". Mutta nauttii edelleenkin saunasta ja grillistä sun muista mukavuuksista.  Tai mies toivoo että teet hyvän tilin kun myyt talon ja hän pääsee niistä hyötymään.

Vierailija
60/63 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran omakotitalo on jatkuva työleiri, niin miksi joka toisella pihalla ei näy ihmisiä remppaamassa ja puuhaamassa? Kävelen joka päivä koiran kanssa pitkiä lenkkejä vanhojen omakotitaloalueitten läpi.

Ei omakotitalon tarvitse olla työleiri. Tekee sen minkä haluaa ja jaksaa. Ja ne ihan välttämättömät huoltohommat. Pihan voi laittaa sellaiseksi ettei ole paljon hommaa, kunhan ruohon leikkaa. Kaiken voi myös ulkoistaa joko vakituisesti tai tietyksi ajaksi jos tulee sellainen paikka ettei jaksa tai ei ole aikaa. On olemassa ihmisryhmä joka puuhailee ja remppaa jotain jatkuvasti, oli se sitten kotona tai mökillä, mutta he tekevät sitä koska tykkäävät siitä, se on heille rentouttava harrastus. Ei pidä kuvitella että kaikissa omakotitaloissa on jatkuva poran surina, tai lapion heilutus pakollista. Se on juuri niin pakollista kuin asukas itse haluaa.

Minusta Apn ongelma onkin että hän itse tykkää puuhastella ja mies taas ei halua sellaista ollenkaan. Mies pelkää että jos hänkin muuttaa tuohon taloon vakituisesti, niin naisella on piiiitkä lista töitä hänellekin ja sitten edessä on työleiri josta nainen nauttii mutta mies ei. Onhan se eri asia käydä pari kertaa viikossa saunomassa ja grillaamassa vieraana kuin asua talossa ja kantaa osavastuu kotihommista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi