Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joutuisit poliisien kuulusteluun, kuinka kauas ja kuinka tarkasti osaisit kertoa tekemisistäsi? Minä ehkä tunnin :(

Vierailija
18.04.2021 |

Jos joku kysyisi missä olin viime tiistaina klo 18-22, ni eipä olisi hajuakaan. En oikeasti muista mitä olen tehnyt edes eilen. Olen joskus nuorena ollut kuulusteluissa tuttavan rikkeiden takia. Pari päivää tapahtumien jälkeen vaikutin kuulema epäilyttävältä, kun en osannut kertoa tutun tai itseni liikkeistä. Käräjät ehkä puoli vuotta myöhemmin ja siellä vasta riemu nousi, kun en muistanut sanatarkasti mitä olin muistanut ja kertonut silloin puoli vuotta aiemmin kuulusteluissa. Olin siis valehtelija jne.
Miten muut voi muistaa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrtoisin asiat justiiin niinkuin ne meni.

Vierailija
2/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan paljon valokuvia kun liikun ulkona, joten niistä voisi nähdä missä olen ollut. Ilman kuvia en muistaisi paljon mitään. En myöskään katso ihmisiä, joten olisin superhuono tunnistamaan rikollisia tai tapahtumia ympärilläni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin syömälakkoon

Vierailija
4/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIttten ottaisin vielä oikeusavustajaksi yhden sukulaisen joka on toiiminut nimismiehenä ja pistänyyt suomessa jopa poliiseja putkaan ja joka on oikeustieteeen lehtori yliopistosssa.

Vierailija
5/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paananen on suunnitellut tämänkin. Me lennetään helikopterilla Suomenlahden yli Meksikoon.

Ketään ei vasikoida.

Vierailija
6/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin kertoa saman päivän tapahtumat hyvin tarkasti, 2-4pvä takaiset huterammin ja vanhat hyvin hatarasti ellei ole sattunut jotain erityistä. Luultavasti virkistäisin muistiani katsomalla viestejäni ja kuvia joita olen ottanut.

Vierailija
7/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin kysymyksiin ei tarvitse vastata mitään.Poliisilla on todistustaakka, ei sinulla.

Vierailija
8/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päiväkirja.

Vierailija
9/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIttten ottaisin vielä oikeusavustajaksi yhden sukulaisen joka on toiiminut nimismiehenä ja pistänyyt suomessa jopa poliiseja putkaan ja joka on oikeustieteeen lehtori yliopistosssa.

Tytti Yli-Koijari osaa ranskaa, joka on välttämätöntä ja sen paras rakastaja on oikeuskansleri. Ei tässä mitään vallesmanneja kaivata.

Vierailija
10/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google kertoisi aika tarkkaan, missä olen liikkunut.

Vierailija
11/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen treenannut menneisyyden tutkimista usein, kun jotain on kadoksissa. Mietin, missä ja milloin käytin sitä asiaa/esinettä viimeksi.

Yleensä toimii.

Vierailija
12/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain random päivästä en paljoakaan, esim kahden viikon takaa. Mutta päivä jona tapahtui jotain erikoista, vielä kymmenien vuosien päästä.

En tiedä, mutta luulisin tämän olevan osa sitä tulkintaa, mitä poliisi tekee kuulusteltavista.

Vierailija
13/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin Matlocin.

Vierailija
14/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun poliisien asenne tuntuu olevan, että olet epäluotettava koijari, jos et muista jotain yksittäistä tuntia kolmen viikon takaa, päivänä jolloin ei sinulle todellisuudessa tapahtunut mitään erikoista.

Vierailija
15/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google kertoisi aika tarkkaan, missä olen liikkunut.

Kokeilin tuota. Syötin googleen "missä olen liikkunut?" Ei sieltä mitään pompannut.

Vierailija
16/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalinen sormenjälki on niin valtava, että helposti pystyy selvittämään monen vuoden päähän tekemiset.

Mainittakoon nyt vaikkapa

- sähköiset ostoskuitit, plussakorttien käyttö, pankkikorttien käyttö

- nettiliikenne: av -kirjoitukset, facessa tykkäämiset

- whatsapp -viestit ym. vastaavat viestittelyt

- valokuvat

- kännykän soitetut puhelut -lista

Näitä kun raapii kasaan ja vähän miettii normaalia päivärytmiä niin aika helposti saa vatmuuden siitä, missä oli ja mitä teki

Vierailija
17/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digitaalinen sormenjälki on niin valtava, että helposti pystyy selvittämään monen vuoden päähän tekemiset.

- valokuvat

Näitä kun raapii kasaan ja vähän miettii normaalia päivärytmiä niin aika helposti saa vatmuuden siitä, missä oli ja mitä teki

Saa toki nykyään kasaan noista ainekset missä ollut ja mitä tehnyt, mutta jos ajatus onkin se, että miten ihmiset muistavat tai ovat muistaneet silloin, kun näitä ei ole ollut vielä käytettävissä. Vai onko niin että nykyaikana ihmisten muisti onkin huonontunut juuri siksi ettei tarvitse muistaa kun aina voi tarkistaa asioita vaikka googlesta. Mietin siis vaan 🤔

Vierailija
18/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- valokuvat

-Käyn kerran viikossa kaupassa, joka on ainoa kerta kun käytän pankkikorttiani.

- miten netin käytöstä saa mitään osviittaa, mitä on tehnyt? En postaa someen enkä tykkää muiden jutuista. Toki katson yleareenaa,netflixiä yms Teen kotona etätyötä enkä juuri liiku oman tontin ulkopuolelle.

Whatsapp viestejä saan ehkä pari viikossa ja saman verran itse lähetän. Ei paljon kerro minun tekemisistä jos lapsi kysyy whatsappissa onko sen lenkkarit jääneet kotiin tai kaukanko pihviä paistetaan.

Valokuvia otan lähinnä kissoista ja puutarhasta, joten niidenkin perusteella ei voi oikein mitään tapahtumia ajoittaa

En soita itse enkä vastaa puheluihin. Max pari kertaa kuussa puhun puhelimeen.

Pari viime päivää toki muistan mitä tein, mutta en pysty kertomaan esim. Minä päivinä esikoinen kävi kotona.

Vierailija
19/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa joskus ajatellut että mitään hajua mitä tehnyt esim. viikko sitten. Ja vielä jos ollut pikkupäissään. 

Amerikkalaiset on kyllä muistineroja, ne  kertoo yksityiskohtaisen tarkasti ilman miettimistä mitä tekivät, missä olivat joskus 3 vuotta tai 7 vuotta sitten jonain tiistaina. 

Itsellä ei myöskään pysy ihmisten kasvot muistissa, en muista entisten miesystävienkään ulkonäköä parin kolmen viikon jälkeen, vaikka kävelisivät kadulla vastaan. Joten täysin mahdotonta kuvailla jotain tekijää, ja vielä pahempi jos jotain etnistä näköä, ne näyttää itselle kaikki ihan samalta. Mutta minulla onkin melko paha kasvosokeus. 

Sen sijaan eläimet tunnistan tarkasti ja erotan ne, vaikka tiedän että yleensä ihmisille esim. lehmät näyttää ihan samalta. No itsellä toisin päin, ei jää päähän ihmisten kasvot. 

Vierailija
20/32 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sinun ei ole pakko sanoa sanaakaan. Gestapo vaati puhumaan, demokratiossa voi olla ihan mykkänäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme