Jos joutuisit poliisien kuulusteluun, kuinka kauas ja kuinka tarkasti osaisit kertoa tekemisistäsi? Minä ehkä tunnin :(
Jos joku kysyisi missä olin viime tiistaina klo 18-22, ni eipä olisi hajuakaan. En oikeasti muista mitä olen tehnyt edes eilen. Olen joskus nuorena ollut kuulusteluissa tuttavan rikkeiden takia. Pari päivää tapahtumien jälkeen vaikutin kuulema epäilyttävältä, kun en osannut kertoa tutun tai itseni liikkeistä. Käräjät ehkä puoli vuotta myöhemmin ja siellä vasta riemu nousi, kun en muistanut sanatarkasti mitä olin muistanut ja kertonut silloin puoli vuotta aiemmin kuulusteluissa. Olin siis valehtelija jne.
Miten muut voi muistaa?
Kommentit (32)
Kuolisin varmaan nauruun jos joku kysyis viikkoo kahta vanhempia asioita.
Mun sivuhistoria paljastaisi kyllä pitkälti mitä olen puuhaillut.
En ole mikään rikollinen, mutta poliisikuulustelu olisi niin jännittävä, että varmaan hikoilisin itseni lätäköksi siihen paikkaan. Joutuisi joku siivoojaparka moppaamaan minut lattiasta pois. Tunnustaisin myös kaiken, vaikka mitään en ole tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Digitaalinen sormenjälki on niin valtava, että helposti pystyy selvittämään monen vuoden päähän tekemiset.
Mainittakoon nyt vaikkapa
- nettiliikenne: av -kirjoitukset, facessa tykkäämiset
Tämä onkin muuten hyvä. Huomattaisiin nopeasti, etten ole ollut rikospaikan lähelläkään vaan kotona näpyttelemässä viestejä vauvalle. Minulla ei ole älykännykkää, joten jos olen netissä, olen keittiön pöydän ääressä.
Mua huvittaa rikossarjoissa kun vastaus tulee aina kuin apteekin hyllyltä. :D
Lainaisin rahaa Stefu Thermanilta ja laittaisin sitten hänet selittelemään puolestani.
Jos polliisit näkis mitä tänne kirjotan, olisin heti epäilty ehkä kaikkeen mitä meijän kylillä tapahtuu. Vaikka oikeasti olen ihan normaali perheenäiti.
Sohvalla maaten ja vi t tua hokien joka ikinen päivä 24/7.
Minä elän hyvin kurinalaista ja rutiineihin perustuvaa elämää. Menen töihin samaan aikaa samalla bussilla. Leimaan itseni töihin. Teen rutiinihommia toimistossa. Työpäivän jälkeen heti kotiin ja salille tiistaina ja torstaina. Jne. Tämä on helppoa ja varmasti muistaa mitä on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin kysymyksiin ei tarvitse vastata mitään.Poliisilla on todistustaakka, ei sinulla.
Ei tullut mieleesi, että kuulusteluissa on huomattavasti useammin todistajia kuin epäiltyjä?
Kalenterista näkisin aikaisemmat menoni sekä tiliotteestani missä olen liikkunut. Taksikuiteista näkisin myös tarkkoja lähtö- ja tuloaikoja. En tiedä, miten HSL:n arvolipusta näkyisivät liikkeeni. Pystyykö siitä näkemään, koska olen liikkunut? Niin, metroaseman valvontakameroissakin saattaisin vilahtaa.
Eläkeläisenä nyt korona-aikana suurimmaksi osaksi yksin kotona, sitä olisi varmaan vaikeampi näyttää toteen.
Ei puhumisesta ole koskaan itselle hyötyä.