Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista sisustustyyliä pidät itse ns. hienona? Entä arvostettavana?

Vierailija
18.04.2021 |

Tuntuu, että täällä aina haukutaan kaikki. Olisi kiva kuulla, mistä pidetään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan omaa tyyliä. Että sisustus on siellä asuvien näköinen. Saa olla ihan millainen vaan, kunhan se on ihan oman ja persoonallisen näköinen.

Vierailija
2/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä arvostan omaa tyyliä. Että sisustus on siellä asuvien näköinen. Saa olla ihan millainen vaan, kunhan se on ihan oman ja persoonallisen näköinen.

Entä jos se oma tyyli sattuu olemaan tyyli joka on juuri muodissa? Täältä saa heti haukut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään siitä, että osataan luoda tunnelmaa. Se on hienoa, kun joku osaa yhdistellä erilaisia elementtejä yhteen ja kokonaisuudesta tulee enemmän kuin osiensa summa. Se on myös hienoa, että joku saa tosi pienellä budjetilla oman näköisen kodin.

Mä en tykkää sellaisesta kauhean sisustetun näköisestä kodista. Tai siis joo, jos käyn jonkun kotona, niin toki yleensä arvostan ja viihdyn, mutta kun nyt puhutaan siitä, mikä mua oikeasti puhuttelee. Se ei mielestäni ole myöskään kiinnostavaa, että sisustus tehdään isolla rahalla. Mielikuvitus ja aito silmä ovat sellaisia asioita, joita ei voi rahalla ostaa.

Vierailija
5/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista

https://i.pinimg.com/originals/2d/53/d0/2d53d08796b71d51fcebb29dfaeec7a…

Ei näytä kovin skandinaaviselta.

Vierailija
6/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisustuksen pitäisi olla hienoa tai arvostettavaa? Minusta tärkeintä on, että ihminen viihtyy kodissaan. Mielummin käytännöllistä kuin kaunista. Musta, nahkainen tv-tuoli ei ole kovin kaunis, mutta siitä on helpompi pyyhkiä kaatunut punaviini pois kuin vaaleasta kangastuolista.

Vierailija
7/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide, ihan itse tehtykin ilahduttaa. Aidot luonnonmateriaalit. Hillityt värit ja riittävästi kontrastia. Toimivat mittasuhteet. Pienet design-jutut, jotka eivät ole kuluneimmasta päästä. Pieni määrä huumoria. Viherkasvit.

Vierailija
8/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään siitä että on tyylikästä ja kodikasta samaan aikaan. 

Vierailija
9/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista tyyleistä, jotka mua kiinnostavat, tehdään harvoin sisustusjuttuja. Mutta Hesarissa oli pari vuotta sitten juttu lavastaja Markus Tsokkisen kodista, ja se kyllä puhutteli todella. Löytyy netistäkin: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000006226995.html

nro 4

Vierailija
10/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllinen kirjoitti:

Miksi sisustuksen pitäisi olla hienoa tai arvostettavaa? Minusta tärkeintä on, että ihminen viihtyy kodissaan. Mielummin käytännöllistä kuin kaunista. Musta, nahkainen tv-tuoli ei ole kovin kaunis, mutta siitä on helpompi pyyhkiä kaatunut punaviini pois kuin vaaleasta kangastuolista.

Mä ajattelin, että tämä ketju on niille, joita sisustaminen kiinnostaa. Ei sen tarvitse kaikkia kiinnostaa, mutta toisille se on tosi tärkeää.

nro 4

Vierailija
11/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoisuus on varmaan se taikasana itselleni. Että tila on tasapainoisen oloinen, että ei ole kasaa tavaraa täällä ja autiota tuolla, tai yhtä ainoaa katseenkiinnittäjää tilassa, vaan siinä on rytmiä ja tasapainoa elementtien välillä. Ja myös, että tavarat ovat suunnilleen oikean kokoisia toisiinsa ja tilaan nähden.

Vierailija
12/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän minimalistisesta tyylistä.

Tyhjä tila rauhoittaa ja puhuttelee.

Yksinkertainen ON kaunista; koristeita ei tarvita.

Vierailija
13/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin arvostan sitä että asukas on sisustanut kotinsa sellaiseksi, jossa juuri itse viihtyy. Pidän monenlaisista tyyleistä, mutten kuitenkaan skandinaavisesta tai muutenkaan kovin kliinisestä ja askeettisesta sisustustyylistä.

Vierailija
14/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista, jossa on onnistuneesti yhdistetty elementtejä eri aikakausilta (1800-luvun taidetta ja huonekaluja 1900-luvun taiteeseen ja huonekaluklassikoihin). Jossa koti on sisustettu itseään varten, vuosien aikana. Ei julistetaidetta, ei valkoista kokosisustusta, elektroniikka piilotettu mahdollisuuksien mukaan. Aitoja mattoja, jokunen patsas, kirjastohuone.

Ei mitään krääsää.

Vierailija
15/15 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllähän kaikki lähtee perusteiltaan luonnosta ja luonnontieteistä. Sellainen moderni sistus etttä on kaikki vaikka valkoista ja sellaista suorakaiteen mallista ja niiin jotenkin ajattoman ja mielikuvituksetttoman köyhäää että ollaaan niin ns kliinisiä ja persooonattomia. Kyllä esim jossain hirsi puussa on jo ominaistuoksua ja sellaista luonnonläheisyyyttä ja selllaista tekemisen jälkeä ja eläväää meininkiä eikä kuolluttta muovia niiin kylllä siinä on arvokkuus siinä koreudessaaan mitä luonto ja elämä voi kaikkinensa ihmiselle tarjota on vahvasti läsnä.