Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä aloitte lihomaan?

Vierailija
18.04.2021 |

Ja heti alkuun totean, että minua kiinnostaa vain oikeasti lihonneiden vastaukset. Ei se, että joku ei ole lihonnut, tai että miten lihomista torjutaan.
Itsellä 30-35 ikävuoden välissä tuli noin 10 kg ja 35-40 ikävuoden välissä 20 kg. Nykyään nelikymppisenä jos syö kuin parikymppisenä, niin painoa tulee koko ajan lisää. Ruokahalu ei ole heikompi, mutta ei vain pysty enää syömää lihomatta kuten nuorempana.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaana.

Olen ollut sen jälkeen normaalipainoinen 15-20-vuotiaana ja 32-vuotiaana muutaman kuukauden ajan.

Vierailija
42/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvaimeen alkoi lihottamaan pikku hiljaa, kilo kilolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17-vuotias. Olin siihen asti ollut pieni ja hintelä, joten ajattelin että ei se lisäpaino niin paljoa haittaa. 30 ikävuoden vaiheilla sitä painoa oli jo tullut aika paljon, mutta sitä ajatteli että kyllä sen sitten tipauttaa jos se muodostuu ongelmaksi. Se oli sitä kuolemattomuuden tuntua. Nelikymppisenä tajusin, että se paino ON ongelma ja myös sen että ei sitä tosta vaan tipautetakaan.  Varsinkin kun rinnalle on tullut useampi kuin yksi mt-diagnoosi. (m) 169/100.

Vierailija
44/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalista halukkuutta ylläpitävän hormonitoiminnan heikentyessä koska ei ole motiivia rajoittaa syömisiä, voisiko olla nuorten naisten lihomisen syy-seuraus. 

45/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 6 kymppisenä. Mitä vanhemmaksi sitäe äkkiämpää lihoo vaikka ei syö juuri laisinkaan. Ja terveellieseti syön .

Vierailija
46/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset keksii aina kaikkia syitä, miksi lihominen tapahtui. Kuten: Tapasin kumppanin ja lihoin 20kg, vaihdoin työpaikkaa ja lihoin 30kg, lopetin jäätelön syönnin ja lihoin 15kg, aloin katsella tv:tä ja lihoin 10kg.

On varmasti joitain oikeitakin syitä, kuten vakava loukkaantuminen jne, jotka aiheuttavat dramaattisen muutoksen elämässä. Suurin osa on kuitenkin tekosyitä, joiden varjolla ollaan vain lopetettu syömistensä ja himojensa kontrolloiniti.

Tämä on oikein legendaarinen kommentti, jonka lähtökohtainen ajatus on mallia: kaikkien elimistö on pohjimmiltaan samanlainen ja kaikki ovat samalla viivalla.

Itse olen lihonnut 30 kg 20-40 ikävuoden välillä, enkä todellakaan ole muuttanut elintapojani niin radikaalisti, että tuo painonnousu sillä selittyisi. Jotkut taasen eivät liho yli nelikymppisenäkään, vaikka syövät itsensä aina kylläiseksi ja liikunnan sijaan enemmänkin makaavat sohvalla.

Vierailija
47/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40-vuotiaana en lihonut millään. Täytettyäni 40 alkoi paino nousta, tuli 10 kg parissa vuodessa, vatsaan, pyllyyn ja rintoihin.

Vierailija
48/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

56-vuotiaana. Nyt olen 61 ja painan 10 kg enemmän kuin viisi vuotta sitten. Enkä saa painoa pois kuin hyvin niukalla energiamäärällä. Tässä painossa se pysyy, jos syön  noin 1500 kcal päivässä. Olen juuri ja juuri normaalipainon ylärajalla, joten varsinaista  tarvetta laihduttamiseen ei ole, mutta hentorakenteisena pienempi paino olisi ainakin paremman näköistä.

Vierailija
49/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v ja en liho millään. Syön ihan mitä sattuu, pitsaa, hampurilaisia, makkarapottuja, makaronia, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, limsaa jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.

Vierailija
50/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotiaana. Olin siihen asti pysynyt hyvässä kunnossa ilman hikirääkkiä, mutta sitten alkoi ruuhkavuodet kunnolla, työstressi ja muutenkin tietynlainen huolettomuus kadota elämästä ja tadaa 33 vuotiaana 6+ kiloa, eikä lähde sitten millään irti..

Vierailija
51/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

62-vuotiaana tuli vatsamakkara.

Olen antanut periksi, luovuttanut. Koko elämän suhteen.

Se on nyt pelkkää alamäkeä hautakuoppaan asti.

Vierailija
52/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tasan 50 -vuotiaana. Tähän saakka olen ollut kuin pajunvitsa BMI 18-19 ja voinut syödä mitä tahansa ilman lihomista. Viisikymppisenä ilmeisesti hormonitoiminnan muuttumisen johdosta olen alkanut pyöristymään ja alkanut muodostumaan pömppistä, lantio levennyt ja rinnat kasvaneet ihan oudon suuriksi. Tähän asti olen ollut se poikamainen lauta.

Olen huomannut tuon ilmiön, että useimmilla vanhemmilla naisilla on todella isot rinnat! Mistä se johtuu, lihomisestako vai rasvakudoksen siirtymisestä? 

Vierailija
53/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 60vuotiaana lopetin työt, lihoin vuodessa 6 kiloa, siihen asti paino oli 40 vuotta pysynyt samana.

Vierailija
54/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä se alkoi. Nyt olen 47 vuotta ja tavoite on, että lisäpainoa ikävälillä 40-50 tulisi vähemmän, kuin 10 kiloa. Tässä välissä olen kyllä aloittanut e-pillerit endometrioosin hoitoon ja sairastunut kilipirauhasen vajaatoimintaan, eli muutakin on, kuin vain ikääntyminen.

Vierailija
55/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liho, koska harrastan liikuntaa enkä syö liikaa.

Vierailija
56/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotiaana kun masennuin. Sitä ennen olin urheilullinen ja timmissä kunnossa. Yhtäkkiä mikään ei enää kiinnostanut. Ja sillä tiellä ollaan edelleen nelikymppisenä. Olen lihonnut lähes 50 kiloa niistä ajoista, mutta sentään saanut lihomiseni kuriin siinä mielessä, että paino ei enää vuosiin ole noussut, vaan pysynyt samassa.

Vaikea laihduttaa kun kaikki voimani menee työhöni, joten kotona en jaksa tehdä mitään ylimääräistä. Onneksi saan pian eräältä sukulaiseltani polkupyörän, toivottavasti saisin aikaiseksi pyöräillä vähän kesällä. Ainakin nuorena rakastin pyöräilyä ylitse kaiken. Jospa saisin sen vanhan kipinän takaisin.

Vierailija
57/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+. Olen yhä ihan normaalipainoinen, mutta vyötärönympärys kasvanut. Aiemmin painoa ei meinannut tulla millään.

Vierailija
58/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v ja en liho millään. Syön ihan mitä sattuu, pitsaa, hampurilaisia, makkarapottuja, makaronia, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, limsaa jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.

Vaikket lihoa, ole silti varovainen elämäntapojesi kanssa. Tunnen parikin tuollaista sun kaltaista lihoamatonta ihmistä ja he molemmat rellestivät niin, että toiselle tuli jo nelikymppisenä infarkti ja toiselle diabetes. Vaikka et lihoa, ei se silti tarkoita että saat vapaasti mässyttää kaikkea epäterveellistä ilman mitään seurauksia. Ole varovainen!

Vierailija
59/98 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on luotun ymmärtäminen näemmä kuitenkin mahdotonta.

Vierailija
60/98 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on luotun ymmärtäminen näemmä kuitenkin mahdotonta.

luetun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan