Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä aloitte lihomaan?

Vierailija
18.04.2021 |

Ja heti alkuun totean, että minua kiinnostaa vain oikeasti lihonneiden vastaukset. Ei se, että joku ei ole lihonnut, tai että miten lihomista torjutaan.
Itsellä 30-35 ikävuoden välissä tuli noin 10 kg ja 35-40 ikävuoden välissä 20 kg. Nykyään nelikymppisenä jos syö kuin parikymppisenä, niin painoa tulee koko ajan lisää. Ruokahalu ei ole heikompi, mutta ei vain pysty enää syömää lihomatta kuten nuorempana.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen lapsen myötä 42 v

Vierailija
22/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-kymppisenä alkoi läskiä kerääntymään etupäässä vyötärön ympärille ja mahaan. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 30-vuotiaana alkoi kertyä. Siihen asti jaksoin kärvistellä nälässä, sitten moti loppui ja aloin syömään ruokaa. Syön kasvisvoittoista kevyttä perusruokaa. Olen ollut hoikka ja se onnistuu minulta vain niin, että en syö juuri mitään. Parempi näin kuitenkin. Painoin ehkä 63 kg silloin, nyt 79 kg. Aikaa on kulunut 17 vuotta. Pituus 168 cm.

Vierailija
24/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25+ huomasin, että paino nousee.

Tosin tämä ei liity minun kohdallani ikään, sillä tuossa vaiheessa kehitin puhelinaddiktion joka vähensi liikkumista ja lisäsi syömistä.

Nyt olen 28v ja 10kg painavampi kuin muutama vuosi sitten, jätin nyt sokerin, pastan ja leivät pois niin pääsee taas ruotuun.

Kyllä on kamalaa tämä +10kg vartalo, kun heti aamulla vatsa pömpöttää. Ei voi jatkua näin.

Joskus viiskymppisenä tämä paino varmasti ihan ok, mutta ei vielä. Tällä hetkellä tämä paino on vain huonojen elintapojen tuotosta (ylensyönti/epäterveelliset ruoat sekä netissä roikkuminen eli jumittelu).

Vierailija
25/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain neljännen lapsen, kun olin 39v. Sen jälkeen alkoi pikkuhiljaa tulla painoa. Nyt olen 55v ja painan saman verran kun tuolloin viimeisilläni raskaana. Onneksi olen aina ollut tosi laiha eli vaikka nyt on kiloja 20 enemmän, niin bmi on silti normaali eli 23.

Mutta eipä lähde kilot millään

Vierailija
26/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen 42 ja en liho vaikka yritän

Syöpä.

Vierailija
27/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävuosien 35-45 välillä jostain tupsahti 25kg ylimääräistä, kilot tulivat huomaamatta ja en edes kunnolla tajunnut lihoneeni noin paljoa, isompia vaatteita vaan piti ostaa ja olo oli tukala, hikoilin ja kuorsasin

nyt 50v ja takaisin nuoruuden mitoissa, olo parani kilojen lähdön myötä!

Vierailija
28/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lääkitä työpaikkakiusaamisesta johtuvaa ahdistusta ruualla noin 25-vuotiaana. 58 -> 70 kg puolessatoista vuodessa. 

Huonossa parisuhteessa kävi samoin, ja lihoin pahoinpitelevän eksän kanssa asuessa 70 kg -> 77 kg.

Nyt downshiftaan, eli teen superhelppoa työtä enkä ota paineita mistään. Paino on pysynyt samana pitkään, mutta kiloista en ole päässyt eroon. Haaveilemme miehen kanssa perhe-elämästä, mutta minun on todella vaikea ajatella stressaavaa lapsiperhearkea, jos en osaa lunastaa itselleni hyvää oloa muuten kuin ahmimalla ja lihomalla. Haaveilen terapiasta, mutta meillä ei ole siihen varaa. Miehelle olisi ok, vaikka p..rseeni leviäisikin, mutta kun minä kerrytän vain sitä pahinta eli sisäelinrasvaa. On jotenkin todella vaikea hyväksyä nykytilannetta, sillä olin todella hoikka vielä kymmenen vuotta sitten :( 

Vierailija
29/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37 -38 ikäisenä. Vuodessa tuli 20kiloa ja mitään muutosta elämään ei ole tullut!? Kilot tuli?! Ja ei lähde vaikka mitä tekisi! Ei oo kivaa!

Kuulut niihin jotka pystyvät luomaan massaa tyhjästä. Se ei ole naisilla ollenkaan harvinaista.

Vierailija
30/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5-vuotiaana. Kouluun mennessä olin jo tosi paksu. Ja olen ollut sitä koko ikäni siitä lähtien. Siinä 15-23-vuotiaana olin hoikimmillani, ylipainoinen silloinkin mutten sairaalloisen. Sen jälkeen alkoi painoa tulla lisää koko ajan, nyt reilu kolmekymppisenä painan 40 kiloa enemmän kuin tuolloin teininä / nuorena aikuisena. Huoh. Elämäntaparemontti käynnissä, toivottavasti voisin vielä päästä edes noihin mittoihin. Hoikka en ole ollut koskaan, mutta jos nyt edes sairaalloisesta lihavuudesta edes "vain" ylipainoiseksi pääsisi, niin olisi mahtavaa.

Vierailija
32/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa iässä kuin Sanna Marin sairastuessaan krooniseen psykoosiin, eli noin 20-vuotiaana.

Vierailija
33/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

57v. Sain tuolloin lääkkeen joka jotenkin sekoitti aineenaihdunnan. Onneksi tuli vain 6 ylikiloa mutta ei lähde millään pois

Vierailija
34/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57v. Sain tuolloin lääkkeen joka jotenkin sekoitti aineenaihdunnan. Onneksi tuli vain 6 ylikiloa mutta ei lähde millään pois

Mikä låäke?

Vierailija
35/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

About kun korona alkoi. En tajunnut muokata annoskokoa mutta liikunta väheni. Aikanaan noin 10 tuntia viikossa ja pyöräilyä ja korona myötä about 2 tuntia ja etätyöt ilman tuota pyöräilyä.

Vierailija
36/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö no ihan siitä lähtien kun synnyin ni paino noussu pikkuhiljaa ylöspäin

Vierailija
37/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen 42 ja en liho vaikka yritän

Ootko opetellut lukemaan etkä sitäkään oppinut yrittämisestä huolimatta?

nyt LÄSKIÄ ketuttaa. heh

Varo ettet kävele koirien ohi, ne tykkäävät luista.

Vierailija
38/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun pituuskasvu loppui alkoi tulemaan naisellisia muotoja eli siinä parinkympin molemmin puolin.  Kuitenkin paino pysyi aika hyvin kurissa. Kun 30-vuotiaana sain lapsen niin sen jälkeen on ollutkin vaikea saada niitä ylimääräisiä kiloja pois. En tosin ole aiemmin edes varsinaisesti koskaan yrittänyt laihduttaa, että ehkä en olisi siihen välttämättä pystynyt aiemminkaan, jos olisin ollut vähän pullukka.  Ja mitä vanhemmaksi tulee sen vaikemmalta se koko ajan tuntuu.

Vierailija
39/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä.

Vierailija
40/98 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset keksii aina kaikkia syitä, miksi lihominen tapahtui. Kuten: Tapasin kumppanin ja lihoin 20kg, vaihdoin työpaikkaa ja lihoin 30kg, lopetin jäätelön syönnin ja lihoin 15kg, aloin katsella tv:tä ja lihoin 10kg.

On varmasti joitain oikeitakin syitä, kuten vakava loukkaantuminen jne, jotka aiheuttavat dramaattisen muutoksen elämässä. Suurin osa on kuitenkin tekosyitä, joiden varjolla ollaan vain lopetettu syömistensä ja himojensa kontrolloiniti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme