Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikisinkkuudessa on se ilo että koskaan ei tunne surua menettämästään puolisosta

Vierailija
17.04.2021 |

Tuli ellusta mieleen. Ihan sikakamala tilanne menettää koko elämän rinnalla ollut kumppani :(
Sinkku säästyy tuskalta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Luulenkin että, sitoutumiskammo perustuu juuri tähän. Sitä mitä ei ole, ei voi menettää. Tämä pätee myös esimerkiksi lapsiin tai lemmikkieläimiin.

Vierailija
2/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yksi huoli vähemmän, ellei sitä lasketa että sen puuttuminen on usein surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän voi sitten surra joka päivä elämänsä ajan, ettei ole puolisoa lainkaan. 

Vierailija
4/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison menettämistä suurempi suru on, että on jumissa prismaperhe-elämässä puolison kanssa jota ei enää koskaan haluaisi nähdä silmissään.

Vierailija
5/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimmeko vetää tästä johtopäätöksen, että mitä vähemmän sitoutuu mihinkään ja ylipäätään tekee yhtään mitään, niin sitä vähemmän menettää? Kannattaa siis elää mahdollisimman tassapaksu ja harmaa elämä, jos haluaa pelata varmanpäälle.

Vierailija
6/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimmeko vetää tästä johtopäätöksen, että mitä vähemmän sitoutuu mihinkään ja ylipäätään tekee yhtään mitään, niin sitä vähemmän menettää? Kannattaa siis elää mahdollisimman tassapaksu ja harmaa elämä, jos haluaa pelata varmanpäälle.

Voin suositella :)

Vierailija
7/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap.  Mutta ei myöskään milloinkaan koe siitä suunnatonta onnea, iloa ja yhteenkuuluvuutta kenenkään kanssa.  Sitä turvallista oloa, että on ollut ihminen joka välittää ja huolehtii ja jonka syliin voi mennä nukkumaan ja lepäämään.

Ei se elämä niin yksinkertaista ole, että voi sanoa ettei tarvitse kokea suurta surua.

Eihän sitä surua voi kokea, ennenkuin on tuntenut vastakkaisenkin tunteen, onnen ja ilon ja rakastamisen ja välittämisen.

Vierailija
8/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap.  Mutta ei myöskään milloinkaan koe siitä suunnatonta onnea, iloa ja yhteenkuuluvuutta kenenkään kanssa.  Sitä turvallista oloa, että on ollut ihminen joka välittää ja huolehtii ja jonka syliin voi mennä nukkumaan ja lepäämään.

Ei se elämä niin yksinkertaista ole, että voi sanoa ettei tarvitse kokea suurta surua.

Eihän sitä surua voi kokea, ennenkuin on tuntenut vastakkaisenkin tunteen, onnen ja ilon ja rakastamisen ja välittämisen.

Eipä myöskään perheväkivaltaa, luottamuksen pettämistä eroa jne.

Koira sylissä voi nukkua ja saada turvaa :)

Vierailija
9/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen oikeasti ottanut tämän tavoitteekseni. Jos tavoittelen kuuta taivaalta (parisuhdetta, unelmatyötä tai -asuntoa), en ikinä pääse masennuksesta koska itse ylläpidän liian suuria odotuksia ja vellon siinä surussa kun en koskaan saavuta niitä tavotteitani. Hukkaanheitettyä mun elämäni on joka tapauksessa, niin voisi edes mahdollisimman vähällö kärsimyksellä päästä. Niitä vastoinkäymisiä ja surua tulee ilmankin kuin että niitä erikseen lähtis jahtaamaan epärealistisilla prinsessaunelmilla.

Vierailija
10/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Turha pelätä laukausta, sillä yksinäisyys saman reiän nakertaa”.

Vierailija
11/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Ja välillä oikein huokaisee helpotuksesta kun lukee näitä ahdistuksia mitä ihmisillä on kumppanin etsinnöissä tai "mitä se tarkoittaa kun ei vastaa viestiin heti" yms. Jotain hyvää tässäkin.

Vierailija
12/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru on hinta joka maksetaan rakkaudesta.

Vierailija
13/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon surrut yksinäisyyttä jo 10 vuotta ja oon siis 30+ eli sinkkuus saattaa olla surun aihe joillekin.

Vierailija
14/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitse kokea sitä kun taloudelliset kulut on puolitettu, tai kun lapsenhoitovastuu on puolitettu, tai kun ilot ja surut on jaettu ...

Vierailija
15/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen oikeasti ottanut tämän tavoitteekseni. Jos tavoittelen kuuta taivaalta (parisuhdetta, unelmatyötä tai -asuntoa), en ikinä pääse masennuksesta koska itse ylläpidän liian suuria odotuksia ja vellon siinä surussa kun en koskaan saavuta niitä tavotteitani. Hukkaanheitettyä mun elämäni on joka tapauksessa, niin voisi edes mahdollisimman vähällö kärsimyksellä päästä. Niitä vastoinkäymisiä ja surua tulee ilmankin kuin että niitä erikseen lähtis jahtaamaan epärealistisilla prinsessaunelmilla.

On tuossa kyllä perääkin kieltämättä. Jos ei ikinä ole tyytyväinen ja aina tavoittelee jotain parempaa, niin ei tule koskaan onnelliseksi. Jos osaa tyytyä vähään, voi olla hyvinkin onnellinen.

Vierailija
16/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koe noita onnea, iloa ja yhteenkuuluvaisuudentunnetta vaikka omistaisin koko elämäni sen perässä kulkien ja haaveillen. Ja siinä olet väärässä, ettei surua voisi kokea, ilman että on kokenut sitä vastakkaista tunnetta, silloinhan sitä rakkautta ei voisi tuntea jos ei ole tuntenut pohjatonta surua. Ja minä olen tuntenut sen surun, epäsopivuuden, kaipauksen, romantiikankaipuun ja kaiken sen toiveen vaikka en ole koskaan kokenut rakkautta, olen vuosia siitä haaveillut. Se vain tappaa minut henkisesti jos jään roikkumaan siihen utopiaan. Aivan kuten lapsettomuudesta kärsivä kaipaa sitä lasta. Se on henkilökohtainen tragedia.

Vierailija
17/30 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tässä kroonisessa sairaudessakin on se kiva puoli että ei tartte pelätä sairastumista kun on jo. Eikä tarvi kuolemaakaan pelätä kun sekin olis varmaan tapahtuma parempaan päin. Laihaa lohtua kyllä jos tuollaisia miettii, että parempi ettei mitään ole ollutkaan. Kyllä mä mieluummin olisin terve, onnellinen ja kumppanin kanssa

Vierailija
18/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä suomalaisuutta.

Ollaan iloisia siitä että ei ole mitään hyvää elämässä, koska "ilo loppuu kuitenkin".

Rakkaus loppuu ja parisuhde, ei kannata, joutuu kuitenkin jätetyksi.

Hyvä työpaikka: ei mitään järkeä, kuitenkin seuraavissa yt-neuvotteluissa saisi kenkää.

Unelmien omakotitalo: eipä tullut hankittua, ihan turhaa, kuitenkin kylppäriremontissa paljastuu laajamittainen homeongelma, ja ollaan puilla paljailla.

Pessimisti ei pety.

Vierailija
19/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parempi, että on rakastanut ja menettänyt kuin että ei olisi edes rakastanut."

Vierailija
20/30 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sinkku koko ikäni ja kärsin päivittäin tuskaa kun en ole koskaan saanut kokea rakkautt. Joten sydänsuruilta en ole säästynyt...