Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vaan työttömältä

Vierailija
17.04.2021 |

Heipparallaa ja aurinkoista lauantaiaamua,

haluaisin täällä kysellä neuvoja työllistymiseen, kun täällä on niin fiksua porukkaa.

Olen siis IT-alalla ollut useamman vuoden, mutta töitä olen tehnyt vain pienissä organisaatioissa. Eniten (kiinnostavia) työpaikkoja on konsulttiyrityksissä, mutta niihin on hyvin hankala päästä, kun ei ole aiempaa kokemusta konsulttityöstä. Olen kuitenkin hyvin taitava moniosaaja ja työhaastatteluissakin saan kehuja. Eivät vain voi palkata koska kokevat hankalaksi myydä minua eteenpäin. Vinkkejä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene keräämään marjoja. Tienaa hyvin. Jokaisen kuuluu elättää itsensä

Vierailija
2/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala striimaamaan. Sillähän tienaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene keräämään marjoja. Tienaa hyvin. Jokaisen kuuluu elättää itsensä

Mitä marjoja, mistä? Kerro lisää.

Vierailija
4/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala striimaamaan. Sillähän tienaa.

Millaisia striimejä? Ei mitään K18 juttuja.

Vierailija
5/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös. Kysykää jotain mun elämästä.

Vierailija
6/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko madaltanut kriteerejäsi työn suhteen? Tekisitkö töitä joihin ei tarvitse koulutusta, esim. kaupan kassa, siivooja, rakennusapulainen?

Vierailija
7/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko madaltanut kriteerejäsi työn suhteen? Tekisitkö töitä joihin ei tarvitse koulutusta, esim. kaupan kassa, siivooja, rakennusapulainen?

Olen. Ensinnäkin olen kyllä kokeillut rakennusapulaisen töitä useaan kertaan nuorempana, mutta tässä vaiheessa olen jo tullut siihen tulokseen että IT-ala on se juttu, kun en oikein muuta osaa. Kuten sanoin, olen useamman vuoden tehnyt näitä hommia, ja vielä suhteellisen huonolla palkalla.

Vierailija
8/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin siis ihan mielelläni niitä hommia vaikka 3000 eurolla kuussa mistä muut saavat neljä-viisi tonnia, jos vain pääsisin aloittamaan.

Vierailija
9/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös. Antakaa lisää vinkkejä.

Vierailija
10/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin siis ihan mielelläni niitä hommia vaikka 3000 eurolla kuussa mistä muut saavat neljä-viisi tonnia, jos vain pääsisin aloittamaan.

Työnhaussa ei kannata koskaan pidätellä hengitystä. Moni akateeminen päätyy ihan muihin töihin kuin mihin koulutus valmistaa. Kilpailu asiantuntija-tason töistä on kova, ja jos sinulla ei ole täsmäkoulutusta, alan työkokemusta tai jotain todella harvinaista alalla tarvittua osaamista, lähtökohtasi kilpailuun työpaikasta on huono.

Voit aina lisäkouluttautua tai hakea läheltä liippaaviin työtehtäviin, mutta nekään eivät takaa unelmiesi työpaikkaa.

Kannattaa tehdä edes jotain töitä, koska vuoden-kahden tai useamman tauko CV:ssä voi ihmetyttää työnantajaa. Helpommin töihin pääsee sellainen,joka on jo jossain töissä kuin joku, joka on ajankohtaisesti työtön.

Jossain vaiheessa pitää osata myös päästää unelma-ammatista irti jos se estää muualle työllistymisen. Kaikista ei voi tulla astronautteja. Työtä ei pitäisi väheksyä, oli työ mitä tahansa. Jos ei olisi siivoojia me hukuttaisiin sontaa.

Vierailija
11/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta Only fans sivusto. Sillä kuulemma tienaa.

Vierailija
12/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhaussa ei kannata koskaan pidätellä hengitystä. Moni akateeminen päätyy ihan muihin töihin kuin mihin koulutus valmistaa. Kilpailu asiantuntija-tason töistä on kova, ja jos sinulla ei ole täsmäkoulutusta, alan työkokemusta tai jotain todella harvinaista alalla tarvittua osaamista, lähtökohtasi kilpailuun työpaikasta on huono.

Voit aina lisäkouluttautua tai hakea läheltä liippaaviin työtehtäviin, mutta nekään eivät takaa unelmiesi työpaikkaa.

Kannattaa tehdä edes jotain töitä, koska vuoden-kahden tai useamman tauko CV:ssä voi ihmetyttää työnantajaa. Helpommin töihin pääsee sellainen,joka on jo jossain töissä kuin joku, joka on ajankohtaisesti työtön.

Jossain vaiheessa pitää osata myös päästää unelma-ammatista irti jos se estää muualle työllistymisen. Kaikista ei voi tulla astronautteja. Työtä ei pitäisi väheksyä, oli työ mitä tahansa. Jos ei olisi siivoojia me hukuttaisiin sontaa.

Olen osittain samaa mieltä. Olen hakenut läheltä liippaavia, ja ei niin läheltä liippavia töitä. Olen tehnyt huonompia töitä huonommalla palkalla. Ei tässä ole kysymys siitä että haluan tehdä vain tiettyjä hommia. Minulle on suoraan haastattelussa sanottu, että eivät halua palkata koska lähtisin kuitenkin parempiin hommiin vuoden parin päästä. Kuten mainitsin olen valmis tinkimään palkastakin.

Vierailija
13/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta Only fans sivusto. Sillä kuulemma tienaa.

Mikä se on? Millä siellä tienataan?

Vierailija
14/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene opiskelemaan lähihoitajaksi niin kuin muutkin työhalukkaat työttömät tekevät? Lähihoitajista on valtava kysyntä, ja koulutus on lyhyt ja ultrahelppo.

Vierailija
15/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene opiskelemaan lähihoitajaksi niin kuin muutkin työhalukkaat työttömät tekevät? Lähihoitajista on valtava kysyntä, ja koulutus on lyhyt ja ultrahelppo.

En ole ap, mutta mä en päässyt edes siihen koulutukseen. En ollut psykologin mukaan sopiva alalle.

Vierailija
16/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä ja kokemustakin löytyy parin kuukauden verran hoitoalalta, mutta olen liian herkkä siihen. Piikit, eritteet, kuolema. Valitettavasti :(

Vierailija
17/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on elämän tarkoitus?

Vierailija
18/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ennenkuin huomaatkaan olet ollut 30 vuotta työtön. Kyllä kaikkeen tottuu.

Vierailija
19/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on elämän tarkoitus?

Maailman parantaminen!

Vierailija
20/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä ennenkuin huomaatkaan olet ollut 30 vuotta työtön. Kyllä kaikkeen tottuu.

Onko tämä siis kannustus vai mitä yrität sanoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi