Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vaan työttömältä

Vierailija
17.04.2021 |

Heipparallaa ja aurinkoista lauantaiaamua,

haluaisin täällä kysellä neuvoja työllistymiseen, kun täällä on niin fiksua porukkaa.

Olen siis IT-alalla ollut useamman vuoden, mutta töitä olen tehnyt vain pienissä organisaatioissa. Eniten (kiinnostavia) työpaikkoja on konsulttiyrityksissä, mutta niihin on hyvin hankala päästä, kun ei ole aiempaa kokemusta konsulttityöstä. Olen kuitenkin hyvin taitava moniosaaja ja työhaastatteluissakin saan kehuja. Eivät vain voi palkata koska kokevat hankalaksi myydä minua eteenpäin. Vinkkejä?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä maailmaa parannetaan sielä kortistossa?

Vierailija
22/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene keräämään marjoja. Tienaa hyvin. Jokaisen kuuluu elättää itsensä

Mitä marjoja, mistä? Kerro lisää.

Karpaloita voi vielä löytyä. Kerää että pärjäät juhannukseen, sitten jo mansikka kausi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisinkö äidilleni pullon slivovitsiä vaiko kirchwasseria?

Olisiko kuitenkin viisaampi pitäytyä Jaloviinassa ja juoda edellä mainitut itse....?

Vierailija
24/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen laadukas katajanmarja on arvossaan maailmalla.

Vierailija
25/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele käyttämään itsestäsi sanaa moniosaaja. Moniosaaja tarkoittaa samaa kuin somali tai muu vastaava keharilandiasta tullut.

Ja mistä kummasta oot saanut käsityksen, että täällä on fiksua porukkaa?

Nyt kun mietin tuolta pohjalta aloitustasi, niin käytä vaan itsestäsi sanaa moniosaaja. Sopii sinulle hyvin.

Vierailija
26/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisinkö äidilleni pullon slivovitsiä vaiko kirchwasseria?

Olisiko kuitenkin viisaampi pitäytyä Jaloviinassa ja juoda edellä mainitut itse....?

Vie viinat äidin luokse ja anna äidin valita T: AP

Vierailija
27/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karpaloita voi vielä löytyä. Kerää että pärjäät juhannukseen, sitten jo mansikka kausi

Marjabisneksen asiantuntijana voit varmaan vinkata kenelle niitä myydään ja mihin hintaan niitä kannattaa tarjota? Kiitos jo etukäteen. Ap

Vierailija
28/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä maailmaa parannetaan sielä kortistossa?

Monin paikoin samoilla tavoin kuin työssäkäyvänäkin. Kyllä, olen ihminen vaikka olen kortistossa.

Vierailija
29/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele käyttämään itsestäsi sanaa moniosaaja. Moniosaaja tarkoittaa samaa kuin somali tai muu vastaava keharilandiasta tullut.

Ja mistä kummasta oot saanut käsityksen, että täällä on fiksua porukkaa?

Nyt kun mietin tuolta pohjalta aloitustasi, niin käytä vaan itsestäsi sanaa moniosaaja. Sopii sinulle hyvin.

Aika rasistista ja tuomitsevaa, mutta kiitos! En tullut ajatelleeksi.

Vierailija
30/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt ikäni töitä yrittäjänä, ja vasta 15 vuoden yksinyrittäjyyden jälkeen palkkasin ekan ja ainoan työntekijän.

Tietyillä aloilla työtä ei valmiin työpaikan muodossa yksinkertaisesti ole.

Oletko harkinnut oman osaamisen suoraa myymistä yritysluonteisesti, esim. laskutuspalvelun kautta?

Vierailija
31/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt ikäni töitä yrittäjänä, ja vasta 15 vuoden yksinyrittäjyyden jälkeen palkkasin ekan ja ainoan työntekijän.

Tietyillä aloilla työtä ei valmiin työpaikan muodossa yksinkertaisesti ole.

Oletko harkinnut oman osaamisen suoraa myymistä yritysluonteisesti, esim. laskutuspalvelun kautta?

Kiitos fiksusta vastauksesta. Olen harkinnut, ja löytyy tunnukset freelance-alustoille kuten Upwork, sekä myös osuuskunnat ovat tuttuja. Tuo myymispuoli ei ole se oma vahvuus, valitettavasti. Jos näen jossain työtarjouksen niin ehdottomasti vastaan siihen.

Vierailija
32/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihminen vaikka olet kortistossa?? Brand New informaation!!!

Vierailija
33/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihminen vaikka olet kortistossa?? Brand New informaation!!!

Joo, siis tämähän on joillekin yllätys. t. Ap

Vierailija
34/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae työtä?

Vierailija
35/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän downshiftaa, niin Suomessa on työttömänä varsin leppoisaa.

tekee 500 suojaosan verran melkein mitä vaan hanttihommaa, niin saa 430 nettopalkkaa. Päälle täysi työttömyyskorvaus ja 90% täydestä asumistuesta.

Itselläni jää vuokran jälkeen 850 netto kuukaudessa kahden 12h yövuoron työnteosta.

Mitä mieltä?

Vierailija
36/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tekee 500 suojaosan verran melkein mitä vaan hanttihommaa, niin saa 430 nettopalkkaa. Päälle täysi työttömyyskorvaus ja 90% täydestä asumistuesta.

Itselläni jää vuokran jälkeen 850 netto kuukaudessa kahden 12h yövuoron työnteosta.

Mitä mieltä?

Kuulostaa hyvältä. Olen itseasiassa downshiftaamisen asiantuntija. Elän kivasti jollain 300-400 kuussa. Työllistymispaineet tulevat lähinnä oman pään ulkopuolelta.

Vierailija
37/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae työtä?

Haenhan minä. Oliko sinulla joku syvällisempikin kela tässä kommentissa? t. ap

Vierailija
38/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite jäin työttömäksi vapaaehtoisesti jonkun aikaa sitte. Täytyy sanoa että elämä on ollut paljon parempaa kun ei oo koko ajan kauheet suorituspaineet ja kiire päällä. Kesän jälkeen haen osa-aikatyötä.

Vierailija
39/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä?

Ja siis mistähän löydän työn ja työnantajan joka palkkaa minut pariksi vuoroksi kuussa? t. Ap

Vierailija
40/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite jäin työttömäksi vapaaehtoisesti jonkun aikaa sitte. Täytyy sanoa että elämä on ollut paljon parempaa kun ei oo koko ajan kauheet suorituspaineet ja kiire päällä. Kesän jälkeen haen osa-aikatyötä.

Samaa mieltä. Olen mennyt työkkärin tarjoamiin hommiin, ja osa-aikahommiin. Ja lähtenyt vapaaehtoisesti toksisesta työympäristöstä. t. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi