Kysy mitä vaan työttömältä
Heipparallaa ja aurinkoista lauantaiaamua,
haluaisin täällä kysellä neuvoja työllistymiseen, kun täällä on niin fiksua porukkaa.
Olen siis IT-alalla ollut useamman vuoden, mutta töitä olen tehnyt vain pienissä organisaatioissa. Eniten (kiinnostavia) työpaikkoja on konsulttiyrityksissä, mutta niihin on hyvin hankala päästä, kun ei ole aiempaa kokemusta konsulttityöstä. Olen kuitenkin hyvin taitava moniosaaja ja työhaastatteluissakin saan kehuja. Eivät vain voi palkata koska kokevat hankalaksi myydä minua eteenpäin. Vinkkejä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähän downshiftaa, niin Suomessa on työttömänä varsin leppoisaa.
tekee 500 suojaosan verran melkein mitä vaan hanttihommaa, niin saa 430 nettopalkkaa. Päälle täysi työttömyyskorvaus ja 90% täydestä asumistuesta.
Itselläni jää vuokran jälkeen 850 netto kuukaudessa kahden 12h yövuoron työnteosta.
Mitä mieltä?
Ja siis mistähän löydän työn ja työnantajan joka palkkaa minut pariksi vuoroksi kuussa? t. Ap
Keikkatyöfirmoja on Suomi pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim kaupan alalla on helppo löytää osa-aikatyötä. Ei sitä välttämättä pääse oman alan töihin mutta jos töitä tekee siks että sieltä saa vähä rahaa niin onko niin väliäkään?
Samaa mieltä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Esim kaupan alalla on helppo löytää osa-aikatyötä. Ei sitä välttämättä pääse oman alan töihin mutta jos töitä tekee siks että sieltä saa vähä rahaa niin onko niin väliäkään?
Juuri näin.
Yks lysti, jos ajaa jotain ruokakuljetuksia kerran viikossa jollekin kaupalle.
Tarvii ku ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tehnyt ikäni töitä yrittäjänä, ja vasta 15 vuoden yksinyrittäjyyden jälkeen palkkasin ekan ja ainoan työntekijän.
Tietyillä aloilla työtä ei valmiin työpaikan muodossa yksinkertaisesti ole.
Oletko harkinnut oman osaamisen suoraa myymistä yritysluonteisesti, esim. laskutuspalvelun kautta?
Kiitos fiksusta vastauksesta. Olen harkinnut, ja löytyy tunnukset freelance-alustoille kuten Upwork, sekä myös osuuskunnat ovat tuttuja. Tuo myymispuoli ei ole se oma vahvuus, valitettavasti. Jos näen jossain työtarjouksen niin ehdottomasti vastaan siihen.
Kokeile hakea työtä haluamistasi yrityksistä laskuttavana palveluntarjoajana. Silloin saat osaamisesi esiteltyä ja löydät ne työt joita ei työpaikan muodossa ole olemassa. Tällainen voi hyvin johtaa joko vakiintuneeseen alihankintaan tai muuttua työsuhteeksi.
Plussaa myös se, että voit tehdä vastaavaa omaa keikkaa useampaan suuntaan yhtä aikaa.
Aiempi ikänsä yrittänyt
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtön?
Mukavaa! Aurinko paistaa, linnut laulaa. Juttelen mukavia netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tehnyt ikäni töitä yrittäjänä, ja vasta 15 vuoden yksinyrittäjyyden jälkeen palkkasin ekan ja ainoan työntekijän.
Tietyillä aloilla työtä ei valmiin työpaikan muodossa yksinkertaisesti ole.
Oletko harkinnut oman osaamisen suoraa myymistä yritysluonteisesti, esim. laskutuspalvelun kautta?
Kiitos fiksusta vastauksesta. Olen harkinnut, ja löytyy tunnukset freelance-alustoille kuten Upwork, sekä myös osuuskunnat ovat tuttuja. Tuo myymispuoli ei ole se oma vahvuus, valitettavasti. Jos näen jossain työtarjouksen niin ehdottomasti vastaan siihen.
Kokeile hakea työtä haluamistasi yrityksistä laskuttavana palveluntarjoajana. Silloin saat osaamisesi esiteltyä ja löydät ne työt joita ei työpaikan muodossa ole olemassa. Tällainen voi hyvin johtaa joko vakiintuneeseen alihankintaan tai muuttua työsuhteeksi.
Plussaa myös se, että voit tehdä vastaavaa omaa keikkaa useampaan suuntaan yhtä aikaa.
Aiempi ikänsä yrittänyt
Hyvä vinkki tämäkin