Naapurin rouva ei anna lasten silittää koiraansa
Olimme tänään yhdessä lenkillä ja olin aivan kuin ällikällä lyöty, kun ohikulkeneet pienet lapset halusivat hänen kilttiä koiraa silittää, mutta tuttava kieltäytyi. Aivan uusi puoli hänestä tämä! Onko yleistä?
Kommentit (39)
Nyt koronan takia en minäkään antaisi silitellä mutta muutoin kyllä.
Minun äitini ei anna vieraiden silittää koiraansa siksi, että koira yli-innostuu hyvin herkästi, saattaa siis saada aivan mielettömän hyperaktiivisuuskohtauksen, jos joku vieras tulee sitä silittämään. Koira on iso, joten tuollaisessa tilanteessa äitini on vaikea pysyä edes pystyssä saati hallita koiraa. Tämän vuoksi silityskielto.
kakarat kiljuu ja tekee äkkiliikkeitä, joihin koira reagoi, varsinkin jollei ole edes tottunut kakaroihin. Kunpa vanhemmat älyäisivät opettaa kakaroilleen , ettei vieraisiin eläimiin kosketa, ei mennä edes lähelle ilman lupaa.
Koira on kiltti siihen saakka kunnes puree. Joidenkin omistajien mukaan vielä tämänkin jälkeen. Onneksi nyt oli fiksu koiranomistaja.
Meillä on koiria, ja en anna kenenkään niitä silittää, ei ne ole mitään julkista omaisuutta.
Jotkut koirat ei tykkää lapsista, jos joku kakara on joskus tökkinyt sormea koiran silmään ja repinyt hännästä.
Mikäli minulla olisi koira, olisin sen opettanut lenkkeilykaveriksi, en huomionkipeäksi hölmöilijäksi. Muista hyvä ihminen, että lemmikkiä ei oteta naapurin lasten vuoksi tai iloksi. Fiksu rouva!
Miksi pitäisi päästä lääppimään toisten lemmikkejä?
Tee elsu, tuo on koiran pahoinpitelyä, ettei päästä mukulalaumaa vetämään korvista, hännästä, tökkimään kuonoa ja tarraamaan sen jalkoihin kiinni, ja vielä kiipeämään päälle "ratsastamaan koiralla".
Meillä rivitalossa on yhtä ihmeellinen naapurin rouva. Ollaan juteltu autokatoksessa muiden naapurustossa asuvien miesten kanssa, eikä hän ole antanut kenenkään silittää mirriään.
Kenenkään ei ole pakko seurustella muiden kanssa lenkillä. Itsekin haluan olla rauhassa ja napit korvilla enkä rupatella ja seisoskella naapureiden kanssa. Ymmärrän hyvin, että vaikka jollain olisi kiltti koira mukana, niin aina ei jaksa olla kiva.
Vierailija kirjoitti:
Fiksua vaan. Eläin on eläin. Ja kilttiin koira voi suhtautua lapseen eri tavoin kuin aikuiseen. Lapset liikkuu silleen vilkkaasti ja arvaamattomasti ja päästelee korkeita ääniä.
En anna minäkään. Myöskään hevosteni lähelle ei vieraat ihmiset tule, koska vuosia sitten vanhemmat mitään kysymättä kippasivat tenavansa pihaani ja huusivat minulle, että ovat vastuullani. No niin olivat, istuivat tienpäässä odottamassa kyytiään koko sen illan ajan. Eli yksikään ulkopuolinen ei koske eläimiini luvan kanssa tai ilman, koska en voi mielestäni ottaa vastuuta siitä, miten eläimeni juuri siinä hetkessä käyttäytyy.
Osta oma koira siliteltäväksenne. Ei muiden eläimet ole mitään julkista omaisuutta tai pihan lasten viihdettä, ne on ulkona ollakseen oman omistajansa kanssa ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
lemminkinpito maksaa kuitenkin aika paljon. Ei elämässä muutkaan elämykset ilmaisia ole.
Koiran eritteiden kerääminen ei maksa mitään. Joten kerääppä ne pissat ja kakat, kun kuljetat koiraasi julkisilla paikoilla.
No mä en anna, koska mun koiralla on huonoja kokemuksia pienten lasten käsittelyyn joutumisesta, ja saattaa siksi näykätä pelästyessään, jos lapsi lähestyy vähän kömpelösti. Siitä se poru vasta alkaisi, jos antaisin silittää, mutta koira purisi sitä lasta.
Naapurin rouva on viisas. Ei pidäkään antaa lasten silitellä vieraita koiria. Suojeli lapsiasi.
Jos tämä tarina on edes totta, niin AP halusi vaan omille lapsilleen jonkin muun viihdyttämään, kun itse haluaa taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei ole pakko seurustella muiden kanssa lenkillä. Itsekin haluan olla rauhassa ja napit korvilla enkä rupatella ja seisoskella naapureiden kanssa. Ymmärrän hyvin, että vaikka jollain olisi kiltti koira mukana, niin aina ei jaksa olla kiva.
Vaikkas olen superlässy, niin ymmärrän tuon niin hyvin. Mutta, joskus tulee mieleen haluaisiko se koira itse ohimennen ja kevyesti tutustua muihinkin kuin siihen omaan taluttajaansa. Erilaisia tyyppejä ja hajuinformaatioita? Kaikki rodut eikä tietyllä tavalla koulutetut halua, mutta ne jolla on vähän kontakteja ja lyhyt lenkki.
Koirani on hyvin kiltti whippet ja lapset sanovat sitä bambiksi sen värityksen vuoksi. En kuitenkaan päästä lapsia silittämään, sillä koirani on minun huonosta kasvatuksestani johtuen kova pomppimaan ja innostuu herkästi lasten juoksemisista, palloleikeistä yms muutenkin. Voi syntyä väärinkäsityksiä, joten tuttavasi osoittaa vastuuntuntoa eikä niinkään ole tyly lapsille.