Arvostetaanko teitä kotona?
Minua selkeästi ei ja se välillä v!tuttaa kohtalaisesti. Mies elää taloudellisesti ja arjessa siivellä, eikä tee edes osuuttaan kotitöistä, vaikka olemme ne selkeästi jakaneet. Jos muistutan, että tekisi sovitun osansa, kun ei ole tehnyt, väittää minun nalkuttavan. Sitten esimerkkinä, hän saattaa laittaa astiat kaappeihin tiskikoneesta niin, että jättää kaapinovet ja laatikot tahallaan auki, että joudun sulkemaan ne perässään. Tai jättää juuston keittiön pöydälle, jolloin joudun korjaamaan sen hänen jäljessään jääkaappiin. Tai jättää pyyhkeen märkänä lattialle. Jne.
Lapset taas puhuvat minulle rumasti ja esimerkiksi vähättelevät, etten muka tee mitään, tai kävisi töissä, vaikka olen koko päivän pyörittänyt arkea, laittanut ruokaa ja pessyt pyykkiä jne vaativan etätyön ohessa, olen perheen pääasiallinen elättäjä.
V!tuttaa niin, että pää meinaa haljeta. Miten saisin arvostusta muulta perheeltä? Tekisi mieli muuttaa pois kotoa ja jättää koko p,ska taakse. Sori tämä kielenkäyttö, mutta ärsyttää. Ja kyllä, olen puhunut asiasta ja suuttunut ja joskus huutanutkin, mutta siitä ei ole seurannut muutosta.
Kommentit (27)
Juu, älkää hankkiko lapsia!
Älkää ikinä hankkiko lapsia.
Modernille naiselle lapsien tekeminen ei vaan ole kannattava diili, ellei ole onnistunut rengastamaan laadukasta miesyksilöä joka osallistuu tasapuolisesti sekä taloudenhoitoon että lastenkasvatukseen. Ja sellaiset miehet on harvinaisia...
Vierailija kirjoitti:
Modernille naiselle lapsien tekeminen ei vaan ole kannattava diili, ellei ole onnistunut rengastamaan laadukasta miesyksilöä joka osallistuu tasapuolisesti sekä taloudenhoitoon että lastenkasvatukseen. Ja sellaiset miehet on harvinaisia...
Hyvä itseään arvostava nainen löytää hyvän miehen. Hyvä itseään arvostava nainen ei edes katsahda huonoon ja typerään mieheen päin.
Todella moni nainen arvostaa itseään ja on löytänyt vierelleen hyvän, ihanan ja fiksun miehen. Jos ihminen ei arvosta itseään, niin miten joku toinen voisi arvostaa häntä?
Ole sellainen toisille, kuin toiset ovat itsellesi, jos järkipuhe ei mene kaaliin.
Taas ketju, joka saa arvostamaan sinkkuutta ja lapsettomuutta suuresti. Vauvapalstan lukeminen on mitä parhainta ehkäisyvalistusta.