Brad Pitt joutui pyörätuoliin - paparazzikuvat leviävät netissä
Kommentit (29)
Yhdysvalloissa nukutetaan viisaudenhampaan poistoa varten. Sikäläiset kaverit kauhistelivat tolkuttomasti kun kerroin että meillä leikataan paikallispuudutuksessa vaikka hammas pitäisi sahata osiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siltä poistetaan viisuri noin vanhana vasta?!!
Jos ei ole ongelmia ollut ja kasvaakin nätisti jonossa ja mahtuu.
Mulla on kaikki viisurit suussa, sulassa sovussa muiden kanssa.
N49
Olet idiootti!
Amerikassa viisaudenhampaat poistetaan yleensä heti kun ne havaitaan, vaikka niistä ei olisi mitään haittaa.
Ei niitä kyllä poistettu. Lääkäri kyllä ehdotti, kun tarkastuksessa kävin. :) Hän oli hyvin hämillään, kun kerroin, että jos ne on purennassa mukana, eikä reikiä, niin saa jäädä.
Äitis oli idiootimpi kun sut sai.
Ainahan se on hyva laakaria neuvoa miten hoidetaan. Ne tykkaa siita kovasti.
Mut kärrättiin pihalle pyörätuolissa kun mun poskiontelot oli leikattu. Siis päiväkirurgian hommia.
Vierailija kirjoitti:
Meidan teinilta otettiin kaikki nelja viisaudenhammasta kerralla. Nukutettiin toimenpidetta varten. Standardikaytanto USAssa.
Eihän niitä keneltäkään väkisin vie. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siltä poistetaan viisuri noin vanhana vasta?!!
Jos ei ole ongelmia ollut ja kasvaakin nätisti jonossa ja mahtuu.
Mulla on kaikki viisurit suussa, sulassa sovussa muiden kanssa.
N49
Olet idiootti!
Amerikassa viisaudenhampaat poistetaan yleensä heti kun ne havaitaan, vaikka niistä ei olisi mitään haittaa.
Ei niitä kyllä poistettu. Lääkäri kyllä ehdotti, kun tarkastuksessa kävin. :) Hän oli hyvin hämillään, kun kerroin, että jos ne on purennassa mukana, eikä reikiä, niin saa jäädä.
Äitis oli idiootimpi kun sut sai.
Ainahan se on hyva laakaria neuvoa miten hoidetaan. Ne tykkaa siita kovasti.
Kyllä lääkäreille saa kertoa oman mielipiteensä ja yleensä ne kuuntelee sitä asiakasta. Oli sitten Amerikassa, Suomessa, Briteissä jne. Mulla on ollut tapana keskustella lääkäreideni kanssa, mikä kannattaa ja mikä ei.
Jenkkien hammaslääkäritoiminta on muutenkin hieman arveluttavaa. Esim heillä on tapana harjauttaa ientaskut olemattomiin, sitten hammaskaulat ovat täysin ympäristötekijöiden armoilla.
Muutenkin tuolloin olin tulossa vuoden sisään Suomeen, että kävin vaan sen yhden vuoden tarkastuksen siellä. Kuten muutkin vuositarkastukset: gyne ja silmälääkäri.
Ihan ylimitoitettuja nämä pyörätuolikärräykset. Kävin keuhkotähystyksessä, pari suihkausta puuduttavaa ainetta nieluun ja skooppi keuhkoihin. Seurasin tilannetta koko ajan yläpuolellani olevasta ruudusta. Sen jälkeen jostain syystä en saanut kävellä, vaikka olisin siihen pystynyt vaan kärrättiin pyörätuolissa johonkin odotushuoneeseen, josta en päässyt lähtemään ennen kuin olin syönyt ja juonut jotain. Ei ole ihme että julkkikset haluaa naamioitua kun ihan perustutkimuksista nousee kamala hässäkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidan teinilta otettiin kaikki nelja viisaudenhammasta kerralla. Nukutettiin toimenpidetta varten. Standardikaytanto USAssa.
Eihän niitä keneltäkään väkisin vie. :D
Ei tietysti vie mutta parempi kaikki kerralla kuin nelja kertaa karsimysta.
Suomessa ei kylla paljon ajatella potilaan karsimyksia ja kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Kovat puudutusaineet ollu. Tai sitten jotain rauhoittavaa. Minuakin kyllä pyörrytti operaation jälkeen. Oli niin kivulias kokemus, että traumatisoiduin pariksi päivää. Poiston jälkeen pari seuraavaa tuntia istuin ruokapöydässä ja tuijotin sanomalehden samaa sivua. Vielä ois toisen poisto ja pelottaa muuten tällä kertaa.
Multa otettiin 3 hammasta samalla kertaa, joista kaksi viisauden hammasta. Ei tuntunut missään.
Hammaslääkäri oli vielä tunnin ajomatkan päässä ja ajoin sinne ja takaisin.
Kuola valui suusta kyl koko matkan, kun suu niin turvoksissa ja puudutettu, mut muita ongelmia ei ollu.
No ehkä just kaulasta tunnistaa :D