Aikuinen lapseni ei suostu matkustamaan itse tänne vaikka olen tuhat kertaa pyytänyt että tulisi
Ei olla nähty kohta vuoteen ja olen sata - tuhat kertaa sanonut että saisi tulla käymään välillä. Ei halua tulla koska asuu muutama sata kilometriä kauempana eikä tykkää matkustaa julkisilla, on kuulemma stressaavaa. Ei omista autoa eikä ajokorttia. Ainoa miten suostuisi tulemaan käymään, on että me tulisimme hakemaan ja veisimme takaisin. Missäköhän menin kasvatuksessa pieleen kun oma lapsi on noin välinpitämätön vanhempiaan kohtaan ja niin saamaton ettei pysty yhtä junamatkaa istumaan?
Kommentit (31)
"Muutama sata kilometriä kauempana". Siis mitä kauempana?
Nyt on pandemia. Enemmistö tartunnoista tulee perheiden kohtaamisista.
Nythän on korona! Panisit lapsesi istumaan koronajunassa? Ap kuulostaa muutenkin todella rasittavalta. Siihen saattaa olla syy, että lapsi välttelee.
Olet kasvattunut lapsestasi vastuullisen aikuisen, joka minimoi turhat ihmiskontaktit pääministerin ohjeiden mukaisesti.
Eihän se korona nyt perheen kesken tartu. ap
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, nyt pilasit provosi. No, oma oli valintasi.
Olet samanlainen ku mun äiti. Jatkuvasti jauhaa että menisin kylään. Mulla ei ole autoa, äidillä on. Ja kaiken huippu on, että äiti itse kuuluu riskiryhmään. Helvetin rasittavaa käytöstä.
Junassa istutaan tyhjä penkki välissä ja maskit naamalla. Ilmeisesti ei ole rahaa maksaa junalippua joten laita lippuraha ja hae asemalta.
Olet kasvattanut pojastasi demarin, jolle Krista Kiurun koronaohjeet ovat kuin Jumalan sana.
En minäkään ole käynyt vanhempieni luona moneen kuukauteen. Pelkkään matkustamiseenkin menee aikaa ja minulla on ihan tarpeeksi kiire oman elämäni pyörittämisessä.
N25
Ei saa ketään hiillostaa tekemään jotain, mitä ei selvästikään itse halua tehdä syystä tai toisesta. Lapsellasikin on oma elämä ja oma tahto joita pitää kunnioittaa.
Pieleen meni se, että vanhemmat ovat niin umpisurkeita luusereita, että edes ajokoulua ei nuorelle hankittu. Ja aikuinen niin roskaa, ettei korttia itse aja. Aina, kun kuulen näistä, ihmettelen, miten umpisurkeita ihmisiä maa on täynnä. Ja te saatte vielä äänestää....
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tarttuu, varsinkin jos asutte eri alueella Suomessa. Hän voi tuoda sieltä sinulle koronan, tai saada sen sinulta, vaikka olisit oireeton.
Käy sinä hänen luonaan pyyteettömästi vaikka puolen vuoden ajan, ja käyttäydy kuin sinäkin arvostaisit häntä. Ajan mittaan kun huomaa, että yhdessäolo onkin mukavaa, ei stressaava matka tunnu niin raskaalta.
Itsehän käyn hyvinkin kaukana ihanien ihmisten luona, mutta lyhyehkö matka oman vanhemman luo ei houkuta, koska vanhempi on niin vaativa ja negatiivinen.
Autan kyllä asioissa missä tarvii apua, mutta seuraneidiksi en ala. Sama yhden isovanhemman kanssa. Mulla on omat lapset kasvatettavana ja he osaavat paremmin perus käytöstavat, ei mun tarvitse vapaa-aikaani kuluttaa siihen että kuuntelisin mikä minussa on vikana (kuten ap:n mielestä lapsensa on välinpitämätön ja saamaton).
Vierailija kirjoitti:
Olet samanlainen ku mun äiti. Jatkuvasti jauhaa että menisin kylään. Mulla ei ole autoa, äidillä on. Ja kaiken huippu on, että äiti itse kuuluu riskiryhmään. Helvetin rasittavaa käytöstä.
Mun äitiä ei kiinnosta käynkö kylässä vai en. Ainoastaan lainaanko rahaa muutaman kerran kuussa. Välimatka 15 km. Vaihdossa otetaan sun äiti.
Vierailija kirjoitti:
Pieleen meni se, että vanhemmat ovat niin umpisurkeita luusereita, että edes ajokoulua ei nuorelle hankittu. Ja aikuinen niin roskaa, ettei korttia itse aja. Aina, kun kuulen näistä, ihmettelen, miten umpisurkeita ihmisiä maa on täynnä. Ja te saatte vielä äänestää....
Kiva provo, mutta oikeasti on monia syitä miksei joku aja ajokorttia.
Itsellä on neurologinen ongelma, jonka takia en pysty käsittelemään ärsykkeitä riittävän nopeasti.
Siitähän vasta huuto tulisi, jos ajaisin autoa ja sitten tulisi onnettomuus. "Miksi tuollaisille annetaan ajokortti" jne.
Sitä paitsi auton ajaminen saastuttaa ja julkisilla ajaminen on huomattavasti ekoystävällisempää, varsinkin junalla.
Millaisia ne teidän tapaamiset on olleet? Arvosteletko lasta liikaa, hössötätkö kaikesta, vaaditko että jutellaan tai tehdään yhdessä jotain 24/7 vai saako hän hetken aikaa levätäkin?
Mutta kyllähän korona on ihan hyvä syy olla matkustamatta. En ole itse nähnyt vanhempia elokuun jälkeen, koska ovat riskiryhmää. Oli surullista viettää joulua ilman heitä, mutta en halua tappaa äitiä, jolla on jo monia vakavia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mahdatko olla se eilinen trolli, jonka mielestä kaikilla on ajokortti ja jos ei ole ajokorttia, ei pitäisi kommentoida täällä? Provohan tämän täytyy olla.
Ajokortti on kallis, ja jos on vaikka köyhä opiskelija joka ei pysty maksamaan bensan hintaa, vakuutusta, parkkipaikkaa jne, se ei ole kovin hyvä sijoitus. Kaupungissa pääsee julkisilla minne vaan helposti. Maaseudulla toki eri asia.
Miksi te ette käy siellä?