Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaritukien poistaminen rintaliiveistä?

Vierailija
16.04.2021 |

Kokemuksia? Kukaan poistanut kaaritukia liiveistä? Minulla on yhdet aivan ihanat liivit, jotka muuten istuu täydellisesti, mutta niiden kaarituet on ongelma. Kaarituet painaa kainalosta ja ovat epämukavat. Liivit ovat oikeaa kokoa eikä tätä samaa ongelmaa ole muiden kaarituellisten liivien kanssa. Näiden kaarituki vaan päättyy hieman matalammalle kainalon kohdalla kuin muiden liivien.

En haluaisi että jäävät käyttämättä, mutta en usko, että kipeät punaiset painaumat kainalossa on hyvä juttu myöskään. Eli voiko kaarituet poistaa? Liivit ovat toppauksettomat full cup liivit tukevilla olkaimilla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ne poistettua, mutta liivit voivat muuttaa täysin muotoaan.

Vierailija
2/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa marketin aleliivit ja vaihtaa niistä lyhyemmät kaarituet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa marketin aleliivit ja vaihtaa niistä lyhyemmät kaarituet.

Hyvä idea, tämä saattaisi myös toimia! Ap

Vierailija
4/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on kokonaan toppauksettomat pitsiliivit ,eli ei ole samalla lailla muotoa kuin esim t-paita liiveissä. Taidan kokeilla joka tapauksessa, koska saahan ne kaarituet sinne takaisin, jos ei toimi.

Vierailija
5/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on kokonaan toppauksettomat pitsiliivit ,eli ei ole samalla lailla muotoa kuin esim t-paita liiveissä. Taidan kokeilla joka tapauksessa, koska saahan ne kaarituet sinne takaisin, jos ei toimi.

Ap

Vierailija
6/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen poistanut kaarituet, jotka tuntuivat epämukavilta. Ainakin niistä liiveistä tuli sitten ihan hyvät liivit. Kannattaa ottaa se riski että poistaa ne, koska eihän liivit saa olla epämukavat. Eli leikkasin saksilla pienen viillon kaaren reunaan ja sitä kautta kaari ulos. Minä en kehdannut edes ommella viiltoja kiinni, koska piiloonhan ne jää.

Vierailija
7/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain liiveissä on kyllä kamalat kaarituet. Mä olin lenkillä ja meinasin jo soittaa häkeen, kun sain kamalan rintapistoksen. Kaarituki olikin lähtenyt paikoiltaan ja puristui rinnan ympäri. Olis siinä ensihoitajilla ollut pokassa pitelemistä.

Vierailija
8/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen poistanut kaarituet, jotka tuntuivat epämukavilta. Ainakin niistä liiveistä tuli sitten ihan hyvät liivit. Kannattaa ottaa se riski että poistaa ne, koska eihän liivit saa olla epämukavat. Eli leikkasin saksilla pienen viillon kaaren reunaan ja sitä kautta kaari ulos. Minä en kehdannut edes ommella viiltoja kiinni, koska piiloonhan ne jää.

Meinasin purkurilla aukoa kaaren pään ompeleen, ottaa ne pois ja ommella takaisin kiinni. Ap

Vierailija
9/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain liiveissä on kyllä kamalat kaarituet. Mä olin lenkillä ja meinasin jo soittaa häkeen, kun sain kamalan rintapistoksen. Kaarituki olikin lähtenyt paikoiltaan ja puristui rinnan ympäri. Olis siinä ensihoitajilla ollut pokassa pitelemistä.

Sanopa muuta. En tajua, miksi niitä kaaren päitä liivien sisällä ei ole pehmustettu.

Vierailija
10/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta. En tajua, miksi niitä kaaren päitä liivien sisällä ei ole pehmustettu.

Primadonnan liivit ovat muuten täydellisiä, mutta kaarituet napsahtelevat poikki. Olen vaihtanut niihin vanhoista liiveistä kestävämpiä tukia. Olen säästänyt kaikkien vanhojen liivien kaarituet  :D

Vierailija
12/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin purkurilla aukoa kaaren pään ompeleen, ottaa ne pois ja ommella takaisin kiinni. Ap

Kannattaa tehdä se, ettei kangas lähde pesussa purkautuun. Toivottavasti saat niistä hyvät liivit.

Vierailija
13/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsiliiveistä voi hyvin poistaa, mutta full cup -t-paitaliiveistä en irrottausi.

Vähän kyllä kyseenalaista väitettäsi siitä että ”liivit istuu täydellisesti”. Ei täydellisesti istuvat liivit puukota ketään kainaloon, ainoastaan huonosti istuvat.

Vierailija
14/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin yksistä liiveistä kaarituet, koska ne *narisivat*. En huomannut sovittaessa, mutta sellainen inhottava narskuti-narskuti kuului koko ajan kun ne päällä liikkui. Otin lopulta kaarituet ulos, ja liivit on nyt tosi hyvät. En kyllä ole isorintainen, niin tuet ei hirveästi edes vaikuta istuvuuteen.

Vierailija
15/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivithän ovat käyttökelvottomat ellet poista tai vaihda kaaritukia. Eli et menetä mitään, vaikka kokeilet. Itsekin joskus poistin muuten hyvistä ja kauniista liiveistä inhottavasti painavat kaarituet ja sen jälkeen pystyin käyttämään liivejä ihan normaalisti.

Vierailija
16/28 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitsiliiveistä voi hyvin poistaa, mutta full cup -t-paitaliiveistä en irrottausi.

Vähän kyllä kyseenalaista väitettäsi siitä että ”liivit istuu täydellisesti”. Ei täydellisesti istuvat liivit puukota ketään kainaloon, ainoastaan huonosti istuvat.

Kaari loppuu outoon kohtaan liian matalalle, siksi painaa kainalosta. Kuppi istuu täydellisesti ja ympärys on oikea. Ehkä parempi olisi "istuu melkein täydellisesti"..

Vierailija
17/28 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänään Tokmannin alelaarista muutamalla eurolla halpisliivit, joista vaihdan kaaret näihin. Testaan ensin kokonaan ilman kaaria ja laitan nuo tilalle, jos ei ole hyvät. Kiitos vielä kaikille vinkeistä. Ap

Vierailija
18/28 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että jotkut vaihtavat kaaritukia liiveihinsä. Tosin ei ole ollut tarvetta niitä vaihtaa.

Vierailija
19/28 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista sanan kehdata merkitys. Et siis vaan viitsinyt.

Vierailija
20/28 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rintaliivit, joihin myönnetään erityistä kaaritukea, niin eikö se ole vain hyvä asia. Miksi nuo tuet tulisi poistaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi