Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi, kun en voi enää tehdä iltavuoroja lasten syntymisen jälkeen?!

Vierailija
16.04.2021 |

Eli olen tehnyt vuorotyötä pääasiassa iltaa ennen lapsia. (Ravintola-ala)
miehellä oli vakityö ma-pe klo 7-16,kun eka lapsi syntyi.

Nyt kaikki toisin, miehellä vakituinen kolmivuorotyö 50km päässä.

Eli mies tekee aamuvuoroa vain joka kolmas viikko, muuten on ilta tai yövuoro. Viikonloppuna vapaa, joskus lauantaina vuoro.

Mietin hoitoalaa, mutta siinäkin vuoroja. Onko päiväkotiin helppo päästä oppisopimuksella?

Tukiverkosto 150km päässä, eli ekaluokkalainen olisi kotona yksin klo 16.00-23.00
iltapäiväkerho loppuu klo 16.00
Oletteko muut jääneet suosiolla työttömäksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku?

Vierailija
2/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietystikään pieni koululainen voi olla iltoja yksin, ihan kahjoa edes harkita. Niin ei voi tehdä.

Jommankumman kumman vanhemman pitää vaihtaa työpaikkaa, jos ei lastenhoito muuten onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoropäiväkoti ja läpystä vaihto. Hyvin saatiin sovittua työnantajan kanssa työvuorot, että toteutui tuo läpystä vaihto. Tarvittaessa myös onnistui vaihtotyökavereiden kesken.

Vierailija
4/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietystikään pieni koululainen voi olla iltoja yksin, ihan kahjoa edes harkita. Niin ei voi tehdä.

Jommankumman kumman vanhemman pitää vaihtaa työpaikkaa, jos ei lastenhoito muuten onnistu.

Miten se ilta eroaa päivästä?

Vierailija
5/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se meilläkin joutui olemaan yksin. On oppinut omatoimiseksi ja neuvokkaaksi nuoreksi mieheksi. Jotkut kaverit ei osaa lasia kaapista ottaa, meidän kokkaillut jo vuosia helppoja ruokia itsekseen. Olen yh, mieleeni ei edes tullut työttömäksi jättäytyminen. Yhden soiton päässä oli kuitenkin joku aikuinen, mummi, kummi, isä (ei asunut silloin samassa maassa).

Vierailija
6/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen alapeukkuja,asiaahan aloittaja puhui! Joo,koettakaa sopia vuorot niin että aina ois jompikumpi paikalla ja  huom! Yhteisiä vapaapäiviäkin,että ois jotain kivaa joskus perheenäkin!

Vierailija
7/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yksinhuoltajana kävin yötöissä siihen saakka , kunnes lapsen oikeus vuorohoitoon päiväkodissa loppui. Olisi pitänyt jättää pieni ekaluokkalainen yksin kotiin. Ennakoin tilannetta hankkimalla päivätyön ja irtisanouduin yötyöstä. Nyt kun lapsi on jo teini , olen harkinnut paluuta yötyöhön. Tykkään enemmän siitä entisestä työstä.

Vierailija
8/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se meilläkin joutui olemaan yksin. On oppinut omatoimiseksi ja neuvokkaaksi nuoreksi mieheksi. Jotkut kaverit ei osaa lasia kaapista ottaa, meidän kokkaillut jo vuosia helppoja ruokia itsekseen. Olen yh, mieleeni ei edes tullut työttömäksi jättäytyminen. Yhden soiton päässä oli kuitenkin joku aikuinen, mummi, kummi, isä (ei asunut silloin samassa maassa).

Meilläkin oli yksin ja naapuri oli saatavilla.

Vierailija
9/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koululaista saa vuoropäiväkotiin. Jos kummankaan työvuoroja ei voi muuttaa niin jomman kumman pitää sanoa itsensä irti. Karenssia siitä ei kai tule kun syy on tämä (ainakaan mun työkaverille ei tullut).

Vierailija
10/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ilta eroaa päivästä?

ai sä antaisit ekaluokkalaisen olla yksin kotona kahdestatoista ilta yhteentoista,onhan siinä vissi ero. Tai vaikka isä lähtisin kahdelta mutta silti...pikkunen yksin yö yhteentoista kun pitäs olla jo puol ysi nukkumassa. Se on jo heitteillejättöä!

Vierailija
11/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koululaista saa vuoropäiväkotiin. Jos kummankaan työvuoroja ei voi muuttaa niin jomman kumman pitää sanoa itsensä irti. Karenssia siitä ei kai tule kun syy on tämä (ainakaan mun työkaverille ei tullut).

Joillakin paikkakunnilla ottavat käsittääkseni ekaluokkalaisiakin iltahoitoon, öistä en tiedä.

-eri

Vierailija
12/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin tuossa vaiheessa opiskelemaan uuden ammatin.

Vierailija
13/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 luokkalaisten vanhemmilla on oikeus lyhennettyyn työaikaan, jos lompakko kestää. Jonkun pienen tuen siihen saa.

Vierailija
14/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on aika selvää että yhtään pienempien lasten perheessä elämä ei oikein onnistu jos molemmat vanhemmat tekevät vuorotyötä. Vaikka se jotenkin olisi järjestettävissä niin kyllä siinä lapset kärsivät. 

Elämä on valintoja. Jos haluatte lapsia, pitää mennä sellaiseen työhön joka sopii lapsiperheen arkeen.

Vierailija
16/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin paikkakunnilla ottavat käsittääkseni ekaluokkalaisiakin iltahoitoon, öistä en tiedä.

-eri

Harkinnan varaisesti myönnetään paikkoja myös eka- ja tokaluokkaisille, jos on esim. yksinhuoltaja tai molemmat vanhemmat vuorotöissä.

Vierailija
17/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan tulee järjestää myös pienille koululaisille ilta-ja yöhoitoa, varhaiskasvatuslaki antaa siihen selkeät puitteet. Jos kunta ei järjestä, niin yhteys AVIin, sen jälkeen lapsi pääsee kyllä illaksi hoitoon, koska vanhemman työ menee varhaiskasvatuslaissa annettujen ikärajojen edelle.

Vierailija
18/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hoitajana pelkkiä aamuvuoroja, kun lapsi oli pieni.

Ansiot jäi myös pieniksi, ilman lisiä, mutta eteenpäin mentiin.

Vierailija
19/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut paljon työttömänä juu. Työn vaihtaminen muutamiksi vuosiksi, kun lapset kasvavat, voi olla ihan jees. Jotain myyntityötä ja aspahommaa voi saada virka-aikaan ilman kunnollista koulutusta. 

Vierailija
20/23 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset asiat suunnitellaan, ennen kuin hankitaan lapsia.