Opettaja seurasi vain vierestä kun oppilasta kuristettiin
Herää kysymys että mitä tuon opettajan päässä liikkui kun hän ei tehnyt yhtään mitään vaikka tuon lapsen henki oli vaarassa? Haloo.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8cf4656-2997-4848-a818-9eca6f77cbd1
Kommentit (29)
Eikö väkivaltaisesti käyttäytyvä nassikka kuuluisi lähettää johonkin hoitolaitokseen välittömästi saamaan apua aggressioihinsa.
Opettaja joutuu helposti syytteeseen, jos käy käsiksi oppilaaseen. Meillä on sellainen järjestelmä, että fiksu opettaja ei puutu tällaiseen kuin puhutteluin ja jälki-istunnoin.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja joutuu helposti syytteeseen, jos käy käsiksi oppilaaseen. Meillä on sellainen järjestelmä, että fiksu opettaja ei puutu tällaiseen kuin puhutteluin ja jälki-istunnoin.
Tämä. Lisäksi jos olet pienikokoinen naisopettaja, ne miehen mitoissa olevat yläkoululaiset kiusaajat antaa tappouhkauksia ja käyttäytyy todella uhkaavasti. Väliin ei todellakaan uskalla mennä, mutta tietysti silloin täytyy hakea apua, ellei itse pysty lopettamaan kiusaamista.
Omasta mielestäni opettajan kuuluisi joutua syytteeseen nimanomaan silloin jos hän ei puutu tilanteeseen tai hae apua välittömästi. Minä luulen että kysymys on joko pelkuruudesta tai laiskuudesta.
Kuinka usein olette itse puuttuneet tuntemattomien kähinöihin? 99% kääntyy pois.
OAJ on kovasti mekastamassa jos opettajaa on vaikkapa uhkailtu sanallisesti. Mutta OAJ on kumman hiljaa tästä tapauksesta vaikka kyseessä oli jatkuva väkivalta joka huipentui tapon yritykseen.
"Montako tuhatta vuotta näistäkin asioista on puhuttu ja keksitty kaikkea mahdollista mm. kiva koulu jne. eikä näitä siltikään saada loppumaan??!!!"
Koska ihminen. Ihminen haluaa aina valtaa suhteessa toiseen.
"OAJ on kovasti mekastamassa jos opettajaa on vaikkapa uhkailtu sanallisesti. Mutta OAJ on kumman hiljaa tästä tapauksesta vaikka kyseessä oli jatkuva väkivalta joka huipentui tapon yritykseen."
OAJ on opettajien edunvalvoja, ei oppilaiden.
Montako tuhatta vuotta näistäkin asioista on puhuttu ja keksitty kaikkea mahdollista mm. kiva koulu jne. eikä näitä siltikään saada loppumaan??!!!