Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapiassa käyvät korkeasti koulutetut keskiluokkaiset naiset, köyhä jää ilman apua :(

Vierailija
15.04.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11879429?fbclid=IwAR02OAb7Qwcw7LWXf6gVehpdCVu0…

Psykoterapiassa käyvät ne, jotka sitä vähiten tarvitsisivat. Köyhillä on eniten pahoja mielenterveysongelmia, mutta heillä ei ole varaa psykoterapiaan.

Mikä ratkaisuksi tähän epätasa-arvon kukkaseen? Suunnataanko yhteiskunnan resursseja oikein?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on korruptoitunut paikka,jutussakin myönnettiin,että psykoterapia on bissness,ns.köyhälle realiteeteissa elävälle on parempikin olla vapaa moisesta turhuudesta,mitä psykiatria on.

Vierailija
42/45 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 35 ja aloittanut terapian. Vuosi siinä meni kun piti käydä ensin joku pakollinen jakso juttelemassa ennen kuin oli kelakorvausoikeutettu. Maksan kympin/viikko itse.

Siellä psykanpolilla ihmeteltiin kun olin työssäkäyvä, ajoissa paikalla ja halusin aamuaikoja. ( yleensä kuulema ihmiset halus iltapäiväksi ajan kun nukkui pitkään)

Kyllä mulle jäi kuva, että mä olin poikkeus ja siellä kävi aika syrjäytynyttä porukkaa. Ja eihän sellaista ihmistä voi psykoterapiaan laittaa. Mulla se on kaksi vuotta, kerran viikossa ja paikalla pitää olla. Päihteitä ei saa käyttää, että apua siitä saa.

Ei huonossa kunnossa olevia laiteta terapiasn ihan syystä. Ja vielä jos sitä apua ei hae ( miehillä yleistä) niin ei kai ihme ettei sitä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeasti koulutettu nainen ja tuloni ovat yli keskituloinen. Silti minulla ei olisi varaa käydä terapiassa kerran viikossa. Olen eronnut vuoroviikkoäiti kahdelle lapselle, jolla on asuntolainaa. 400-600 e kuussa on minulle järjettömän iso raha. Ja todella sitä terapiaa tarvitsisin, mutta ei mitään saumaa saada sitä julkiselta. Työterveyden kautta pääsin kolme kertaa kuuntelemaan jotain lässyttäjää, mutta tarvitsisin syvällistä psykoterapiaa.

Vierailija
44/45 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo Kelan psykoterapia huomioidaan ihan perustoimeentulotuessa, joten jos on oikeasti köyhä, niin onnistuu.

Vierailija
45/45 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmat ovat olleet trendikkäitä jo ainakin 20 vuotta. Hyväosaisilla on omat somekanavat joissa maalaillaan mt-ongelmista ruusuista kuvaa menestymisen sivuoireena. Kauniit, laitetut naiset joilla parisuhteet kukoistaa ja opiskelut sujuvat muistavat aina välillä itkeä kuinka ahdistaa.

Kukaan ei halua nähdä sellaista naista joka ei ole kyennyt pesemään tukkaansa kuukauteen, jonka opinnot jäävät pysyvästi kesken, jonka parisuhde on loppunut eikä uuteen ole energiaa jne. Sairastaminen ei ole seksikästä.