Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä eriarvoisuus on todella huolestuttavaa.

Vierailija
15.04.2021 |

Kaikesta on leikattu viimeiset 30 vuotta. Varakkaat paikkailevat puutetta ostamalla itselleen palveluja ja hoitoja. Kouluissa esim. Ostetaan lapsille kaikki maailman kursseja oppimiseen.

Tavallinen/köyhä ihminen jää nykyään nuolemaan näppejään varsinkin Helsingissä. Pätkätöitä, uupumusta, palkasta ei jää mitään käteen vuokran jälkeen, oma asuntoa ei ole varaa ostaa.
Hoitoa ei julkkiselta saa.

Miksi Helsingissä halutaan murentaa tavalliset ihmiset suosimalla raakaa ka pitalismia? Jossa vain se jolla on eniten raha pärjää?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriarvoisuus on kaventunut, ei lisääntynyt.

Vierailija
2/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko asua Helsigissä.

Vierailija
4/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee että raha tulee rahan luo. Varakkaiden on helppoa ja vaivatonta tienata lisää lukuisilla sijoitusasunnoilla ja vastaavilla. Köyhä ei saa itselleen edes sitä asuntoa ostettua, vaan joutuu uhraamaan suuren osan tuloistaan vuokriin. 

Vierailija
5/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tabuaihe josta ei saa puhua.

Vierailija
6/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat kulttuurit tarvitsevat positiivisen erikoiskohtelun kautta alunperin teille suunnatut yhteiskunnan varat.

Hyvätuloiset eivät muutoinkaan käytä yhteiskunnan palveluja kuin vähän.

Asia joka ei tule helpottumaan. Marxisti-Hallitus pitää siitä huolen.

Vierailija
7/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä eriarvoisuus muka?

Ainahan sitä on ollut, niin Suomessa kuin muissakin maissa.

Ei tuloeroissa ja eriarvoisuudessa mitään uutta ole.

Aina on ollut hyvin toimeentulevia, ja tosi rikkaita ja bisnesperheitä.

Ja aina ollut huonosti toimeentulevia, ja tosi köyhiä ja kouluttamattomia ja tyhmiä.

Netin ja median kautta nämä ovat vaan tulleet enemmän esille ja julkisuuteen, kuin esim. 40-50 vuotta sitten.

Nykyisin siitä jauhetaan liikaa, ja ihan kuin syyllistetään niitä, joilla on ollut älyä ja osaamista opiskella enemmän ja hankkia toimeentulo joko liike-elämäsää tai muualla korkeilla palkoilla.

Ei tästä voi ketään mitenkään syyttää.  Se on luonnonvalinta. Eivät ihmiset ole koskaan olleet kaikki yhtä älykkäitä, osaavia ja eteenpäin pyrkiviä.

Ja onneksi juuri täällä Suomessa, on pidetty huolta siitä, nämä vähempi osaisetkin ovat saaneet asunnot ja ruuan  ja terveydenhuollon.

Samoin ei ole jokaisessa maassa edes Euroopassa, muusta maailmasta puhumattakaan.

Vierailija
8/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee että raha tulee rahan luo. Varakkaiden on helppoa ja vaivatonta tienata lisää lukuisilla sijoitusasunnoilla ja vastaavilla. Köyhä ei saa itselleen edes sitä asuntoa ostettua, vaan joutuu uhraamaan suuren osan tuloistaan vuokriin. 

Tää on totta. Asun itse halvalla Hyvinkäällä ja Helsingin sijoitusasunnoissani asuu vuokralaiset. He haluavat maksaa siitä, että asuvat metroaseman lähellä, minä asun mieluummin edullisesti lähellä luontoa.

Vierailija
9/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen syrjintä tulee vielä lisäämään eriarvoisuutta ja katkeruutta.

Vierailija
10/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja verorahoilla maksetaan lähinnä valtionlainojen korkoja. Onko Suomessa asiat oikeasti niin hyvin että kannattaa lainailla suuri summia ulkomaille sinne sun tänne. Mitäs jos vaikka pistettäis omaan terveydenhuoltoon enemmän rahaa, niin pysyis köyhätkin paremmassa työkunnossa. 

Vierailija
11/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole eriarvoisuutta, jos rahalla voi hankkia asioita. Se taas on, jos naamataulun mukaan ne asiat saisi.

Vierailija
12/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja kaikki muutkin. Jättäkää katkeruus ja ajatelkaa niitä asioita, mitkä ovat hyvin. Ajatelkaa hyvää kaikista ihmisistä. Näin tulette onnellisemmaksi. Kun minulta puuttuu jotakin, minä kiitän Jumalaa ja pyydän häntä kertomaan mitä minun pitäisi oppia tilanteesta. Nyt kiitän kaikista teistä, jotka muistutatte elämän tavallisuudesta.

Vierailija
13/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahennetaan tilannetta ottamalla lapset huostaan.

Laitoksesta pääsevät 18 vuotiaana ja alamäki jatkuu.

Surullista, mutta apua ei köyhä saa.

Vierailija
14/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijä Russell Brand puhui koronapassi videossaan hyvin tuosta, kuinka se tulee nostamaan eriarvoisuutta entisestään:

Ihmeellisen fiksu ihminen ns. julkkisnäyttelijäksi, vaikkei päälle päin siltä vaikutakaan.

Russell sai näköjään kans tarpeekseen tästä kapitalismin oravanpyörästä vaikka se itse on varmaan rikas.

Kumpa kaikki ihmiset hiljentyisivät ja tajuaisivat meidän toistuvia ongelmia. Ihmiskunta on nyt ottamassa takapakkia.

Vierailija
15/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on Helsingissä niin kova että irtisanouduin työpaikasta ja muutin landelle työttömänä. Tätä halutaan.

En sietänyt enää sitä ettei palkallakaan voi asua missään.

Suosittelen! Olen onnellinen kun jätin Hesan.

Vierailija
16/35 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra on Helsingissä niin kova että irtisanouduin työpaikasta ja muutin landelle työttömänä. Tätä halutaan.

En sietänyt enää sitä ettei palkallakaan voi asua missään.

Suosittelen! Olen onnellinen kun jätin Hesan.

Harmi, että maalla on pienempi työttömyys% eli sitä voi joutua töihin.

Vierailija
17/35 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eb muuta Hgistä mutta käyn välillä maaseudulla.

Vierailija
18/35 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille kuuluu se mikä rikkaillekin? Ja jonkun muun taskusta? 

Vierailija
19/35 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskahti kahvit näytölle.

Julkiset menot jatkavat kasvuaan vääjäämättä, koska ilmaishyödykkeiden kysyntä on ääretöntä. Ääretöntä se jo muutenkin, mutta poliitikot ovat vain luvanneet ja luvanneet lisää ja lisää, vaikka tietävät, että menoja ei kyetä rahoittamaan verovaroin.

Julkinen paine on sai esim Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensä Hallituksen toistuvat mielenmuutokset osoittivat, että jos joku tuleva hallitus haluaa lähteä sopeuttamaan taloutta menoleikkauksilla, sen on kestettävä kovaa julkista painetta. Koomista, että maassa, jonka julkinen sektori on ehkä maailman suurin ja joka vain kasvaa, hoetaan kilpaa, että nyt riittävät leikkaukset.

Vierailija
20/35 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja kaikki muutkin. Jättäkää katkeruus ja ajatelkaa niitä asioita, mitkä ovat hyvin. Ajatelkaa hyvää kaikista ihmisistä. Näin tulette onnellisemmaksi. Kun minulta puuttuu jotakin, minä kiitän Jumalaa ja pyydän häntä kertomaan mitä minun pitäisi oppia tilanteesta. Nyt kiitän kaikista teistä, jotka muistutatte elämän tavallisuudesta.

Mäkin olen miettinyt kumpa nämä koko ajan kaikesta valittavat muuttaisivat johonkin sinne kaukomaan onnelaansa. Olisi täällä vähemmän katkeruutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän