Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa nämä yksilapsiset, jotka puhuu koko ajan perheestä

Vierailija
15.04.2021 |

Se on pieni perhe. Aina jos puhutaan vain perheestä, tulee käsitys, että lapsia on vähintään kaksi.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä.

Oon kolmekymppinen lapseton nainen ja lasken perheekseni vanhempani ja sisareni puolisoineen ja lapsineen.

Vai olenko mä perheetön?

Tuo on sukua eikä perhettäsi jollette asu samassa taloudessa. Muuten olet kyllä perheetön. Olet sinkku talous kelan mukaan etkä perheellinen. Voihan sitä epävirallisesti laskea perheekseen ketä vain, vaikka naapuritkin ja ystävät. Minä olin perheetön kunnes perustimme oman perheen puolisoni kanssa. Ei meidän aikuisten omaan perheeseen enää kuulu kummankaan lähiomaiset. Ne ovat lähiomaisia tai sukua mutta ei niitä perheeseemme enää lasketa kun lapsuudenkodista on irtauduttu. Kaikilla on omat elämänsä. 

*sinkkutalous

* Kela ei määritä minun perheeni muotoa.

* Nykynuorilla on laajempi perhekäsitys kuin aiemmilla sukupolvilla. Perhe voi olla siis juuri se porukka ihmisiä tai vaikka eläimiä, minkä ihminen itse määrittelee.

Ja tosiaan, ei ole mitään termiä ”pieni perhe”. Suurperhe on, ja sekin on vissiin niin, että on yli kolme lasta. Mikä on taas minulle ihan normaali ”perhe”, koska olen kasvanut 3 veljen kanssa.

Edellinen kommentoija puhuu perheestä (kotimaisen) määritelmän mukaan ja sinä taas erilaisesta tulokulmasta käsitteellisempänä asiana. Kaksi eri asiaa, väittäisin että molemmat olette oikeassa ☺️

Vierailija
42/43 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta, kun lapsiluku tuosta nousee niin ei voi puhua enää perheestä vaan elämä on sen jälkeen lähinnä perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe oli isä, äiti, veli ja minä.

Minä, eksä ja lapset emme koskaan ollut perhe, koska tästä miehestä ei ollut perheen pääksi tai edes perheen toimivaksi toiseksi aikuiseksi.

Minä, lapset, pari kissaa, koira ja sauvasirkkafarmi ollaan lauma, meidän oma heimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän